Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا احمد ابوالغیط امروز شنبه در دیدار با برهم صالح رییس جمهور عراق ضمن تاکید بر اینکه امنیت عراق به نفع مردم خاورمیانه است، به اهمیت گفت و گوی مشترک برای ایجاد ثبات در منطقه هم اشاره داشت.

دفتر رسانه ای رییس جمهوری عراق با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: برهم صالح در دیدار با دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی از سیاست آغوش باز عراق به روی سایر کشورها سخن گفت و نیز اهمیت ایجاد گفت و گوی مشترک برای ایجاد ثبات در منطقه که دبیرکل اتحادیه هم به آن اشاره داشت ؛ دیگر مسائل مورد بحث و اهتمام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری عراق از تلاش متمرکز کشورش بر حمایت از هرگونه گفت و گو برای حل مشکلات، کاهش تنش ها و اتخاذ همکاری مشترک عربی و برقراری امنیت و صلح در منطقه سخن گفت و آنرا جزو لاینفک امنیت و ثبات عراق دانست.

برهم صالح همچنین اظهار داشت که ثبات و حاکمیت عراق عنصری ضروری برای امنیت کل منطقه و منافع مردم آن است.

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین با وزیر خارجه عراق نیز دیدار و گفتگو داشت که فواد حسین پس از پایان جلسه در نشست مطبوعاتی مشترک با احمد ابوالغیط شرکت کرد و مفاد گفتگوها را بیان کرد.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه عراق موسس اتحادیه عرب بوده است، گفت در این دیدار موضوعات منطقه ای و روابط با اتحادیه عرب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی سیاست خارجی کنونی عراق و نتایج سفرهای منطقه ای دولت این کشور را از موضوعات دیگری برشمرد که در جلسه با ابوالغیط به بررسی آن پرداخته شد.

فواد حسین در ادامه گفت: روابط عربی با کشورهای عرب و نیز همسایگان مخصوصا ترکیه و ایران از محورهای دیگر تبادل نظر و گفتمان با دبیرکل اتحادیه عرب بود.

سوریه بعنوان دیگر همسایه عراق، کشور بعدی مورد توجه این جلسه بود و وزیر خارجه عراق با یادآوری اینکه "وضعیت سوریه بی ثبات بوده و اثر منفی بر وضع عراق دارد" بر لزوم گفتمان و استقرار و امنیت این کشور تاکید و از اهمیت این "همسایه مهم" یاد کرد.

وی در این باره گفت: "ارتباط کشورهای اتحادیه با یکدیگر و با کشورهای دیگر به منظور ایجاد راه های گفتگوی بین کشورهای تاثیرگذار در وضع سوریه ضروری است.

 هفته پیش موضوع پناهندگان عراقی و وضعیت اردوگاه الهول سوریه در نزدیک مرز عراق محور گفتگوی مقامات دو کشور بود.

در نشست امروز احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب با وزیر خارجه عراق او با تشکر از مقامات عراقی به منظور میزبانی این جلسه گفت: "من روابط دولت عراق با اقلیم کردستان را بررسی و دنبال می کنم و این گفتگوی دو طرفه و دیپلماسی موجود، اعتماد به نفس را به دولت عراق برگردانده که جای تبریک دارد".

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین از بررسی روابط بغداد با سایر کشورها سخن گفت و افزود: ما در این نشست روابط عراق با قدرت های جهان، کشورهای منطقه و همسایگانش را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه عراق ارتباط تنگاتنگی با اتحادیه عرب دارد، از حمایت همیشگی از بغداد خبر داد و آمادگی مجمع مزبور را برای "عمل کردن هرگونه خواسته عراق" ابراز داشت و از حضور مقامات عراقی در اتحادیه عرب "ظرف سه ماه" به منظور بررسی میزان تحولات منطقه خبر داد.

ابوالغیط در ادامه سفر خود به عراق در اقلیم کردستان در شمال این کشور هم حضور خواهد یافت تا با مسوولان محلی اقلیم گفتگو داشته باشد.

برچسب‌ها سوریه احمد ابوالغیط خاورمیانه عراق اتحادیه عرب کردستان عراق مصطفی الکاظمی بغداد فواد حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه احمد ابوالغیط خاورمیانه سوریه احمد ابوالغیط خاورمیانه عراق اتحادیه عرب کردستان عراق مصطفی الکاظمی بغداد فواد حسین اخبار کنکور دبیرکل اتحادیه عرب وزیر خارجه عراق احمد ابوالغیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس، روز پنجشنبه و با دستور کار بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور پیدا کرده است.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کشورهای منطقه و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرده است.

در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

رایزنی باقری و بوگدانوف

بر اساس آنچه که سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است، قرار است باقری نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت‌وگو کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد