Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:11:10 GMT

ترویج اقامه نماز نیازمند انجام کار فرهنگی اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۹۰۱

ترویج اقامه نماز نیازمند انجام کار فرهنگی اثرگذار است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در بحث ترویج اقامه نماز نیازمند انجام کار فرهنگی اثرگذار هستیم، گفت: افراد باید فرهنگ و شرایط نماز را بدانند، زیبنده نیست که میانسالان و کهنسالان نماز را اشتباه‌ بخوانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(21فروردین) در جلسه اقامه نماز استانداری و فرمانداری های تابعه با اشاره به اینکه دوازدهم فروردین ماه روزی بود که خداوند مهم‌ترین موهبت خود را به ملت شریف ایران اسلامی عطا کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران موهبتی الهی است که نصیب ما ایرانی ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: تلاش‌های اعضای شورای فرهنگی در راستای مسائل فرهنگی، احیا و اقامه نماز و ترویج ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و جهاد و در راستای حل معضلات مربوط به حوزه بانوان، بخش حقوق شهروندی و رعایت و حفظ حق الناس در فرهنگ دینی ما که از حق الله مهم‌تر است که مازندران را به رتبه دوم رسانده جای تقدیر دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تقدیر از فعالان در شورای فرهنگی استان که با اعتقاد و ایمان کار می‌کنند، یادآور شد: اگر شهدا و ایثاگری‌هایشان نبود امروز کشور  ما در امنیت و آرامش نبود، امروز اینکه در این ایام کرونایی نماز در استانداری اقامه می‌شود نشان دهنده دغدغه کارکنان است‌.

 

وی اذعان کرد: اگر تنها نماز بخوانیم و به مسائل دیگر توجه نداشته باشیم این نماز چندان موثر نیست؛  برخی از مسائل به نمازخوان‌ها آسیب می‌زند، شهیدان ما همچون شهید آوینی با کار فرهنگی ما را سرفراز کردند و نشان دادند کار فرهنگی مقدمه نماز است، باید مردم را به ارزش نماز آگاه کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در بحث ترویج اقامه نماز نیازمند انجام کار فرهنگی اثرگذار هستیم، گفت:  همچنین در بحث معرفی سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  و حوزه بانوان نیاز زیادی به فرهنگ‌سازی داریم.

 

وی با بیان اینکه سیاست امام خمینی (ره) استفاده از ظرفیت و همراهی مردم  در پیشبرد امور فرهنگی و مذهبی بود، اظهار کرد: در انتخابات نیز همینطور است، مردم باید دلی بخواهند وارد میدان شوند این موضوع چیزی نیست که به زور شدنی باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه تاکید کرد: خداوند از دل انسان ها آگاه است. دل‌ها ظرفیت، باور و پذیرش دارند، اطلاع‌رسانی دینی هم مهم است، افراد باید فرهنگ و شرایط نماز را بدانند، زیبنده نیست که میانسالان و افراد پیر(کهنسالان) نماز را اشتباه‌ بخوانند، فردای قیامت از ما در خصوص نماز سوال می‌کنند‌.

 

وی عنوان کرد: کشور ما سکولار نیست سیاست ما دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست است، همه باید ایثارگر و مروج نماز باشیم‌، نماز را در نمازهای یومیه خلاصه نکنید مهم‌ترین نماز، نماز جمعه است باید توجه کنیم، ترک نماز جایز نیست و نماز بر انسان حقی دارد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترک نماز ترویج اقامه نماز نماینده ولی فقیه در مازندران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب اسلامی انتخابات حجت الاسلام محمدی لائینی اقامه نماز کار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است