Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، شاهد مانع زایی بر سر راه تولید و کسب‌وکار، به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در هفته اخیر با ورود به پیک چهارم کرونا شاهد جهش آمار مربوط به مبتلایان، بیماران بستری و قربانیان کرونا هستیم، اظهار کرد: شاید اگر ستاد ملی کرونا، اقتدار و سرعت تصمیم گیری بیشتری در محدود کردن سفرهای نوروزی انجام می‌داد، امروز و در ابتدای سال کاری که زمان برنامه‌ریزی، اخذ مجوزهای قانونی و فعالیت‌های اداری و صنعتی است، شاهد ایجاد اختلال و تعطیلی در کسب و کارها نمی‌شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تصمیم گیری سریع، صحیح و قاطع یکی از مهمترین الزامات شکل گیری تولید و فعالیت‌های سازنده در کشور است و نباید در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، شاهد مانع زایی بر سر راه تولید و کسب‌وکار، به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

هاشمی با اشاره به سخنان مسئولان حوزه بهداشت درخصوص واکسیناسیون عمومی تصریح کرد: نوسان و تزلزل مسئولان مربوطه در موضع گیری و دادن وعده‌های بدون پشتوانه در مورد واکسیناسیون که هیچ یک تاکنون عملی نشده است، از مشکلات دیگری است که باعث می‌شود اعتماد افکار عمومی به سخنان مسئولان وزارت بهداشت سست شود.

وی ادامه داد: نباید مسئول سلامت کشور، یک روز در قامت موفق ترین کشور در مهار کرونا و چندی بعد به عنوان فردی مأیوس اظهار نظر کند و برنامه‌هایی را اعلام کند که مشخص است به دلیل تحریم و سایر مشکلات اجرایی نیست.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: افراط و تفریط در اظهار نظرهای رسمی، موجب می‌شود تا افکار عمومی به بازار شایعات و اخبار غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی رو بیاورد و نسبت به تنظیم رفتار خود در جامعه از نرفتن به سفر تا کاهش تردد و خودداری از حضور در اجتماعات خانوادگی و دوستانه، سستی به خرج دهد.

به گفته هاشمی طی ۱۵ ماه سپری شده از ورود پاندمی کرونا به کشور، هرزمان که از سوی مسئولان شاهد اقتدار، تصمیم گیری صحیح وبه موقع بوده ایم، مردم با همراهی در این تصمیمات، شیب بیماری را در کشور منفی کرده‌اند و هرزمان که شاهد تزلزل، تردید و سخنان توخالی بودیم با سردرگم شدن جامعه، شیب بیماری افزایش یافته است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نقش مؤثر ازدحام در سیستم حمل‌ونقل عمومی در تشدید بیماری کرونا، از دولت خواست که در کنار توجه تبلیغاتی به حمل‌ونقل عمومی تهران، گره کور شده تأمین اتوبوس و واگن را باز کند و با تشکیل جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی را در تأمین اعتبار تولید ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران برطرف کند.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به اعلام ۸۰ درصد تولید داخل بودن قطاری ملی، طبیعی است که امکان استفاده از اعتبار اسنادی ارزی برای تولید وجود ندارد و باید دستور شفاهی رئیس جمهور در مراسم رونمایی به سرعت اجرایی شود تا بودجه تولید این قطار تأمین شود.

کد خبر 486100

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی شوراي شهر تهران رئیس شورای شهر تهران حمل و نقل عمومي تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران حمل ونقل عمومی تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران برخی حواشی درباره قرارداد برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت، اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودرو‌های برقی تأمین کنند و قرارداد‌های خرید خودرو‌های برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودرو‌های برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی