Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهدی سرخوش مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از شناسایی ۱۹۹ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی توسط گشت‌های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان از ۲۹ اسفند ۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرخوش با اعلام آمادگی ۱۷ تیم گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان اظهارکرد: برای شناسایی تغییر کاربری غیر مجازاراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی، تعداد ۲۸۰ نفر روز نیرو با طی مسافت ۶ هزار و ۳۱۶ کیلومتر جهت صدوراخطار توقف عملیات اجرایی به مناطق اعزام شده است.

او با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوز‌های قانونی از مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی شده و اجازه سودجویی به فرصت‌طلبان در از بین بردن اراضی کشاورزی داده نمی‌شود، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی، از ۲۹ اسفند ماه لغایت ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، این تیم‌ها با مشارکت نیروی انتظامی گشت زنی، دهگردشی و نظارت لازم را بر اراضی کشاورزی معمول داشته اند.

این مسئول اضافه کرد: برای مجموع تغییر کاربری‌های شناسایی شده در ایام تعطیلات نوروزی که در سطح ۵۴ هزار و ۳۷۹ متر مربع بوده، اخطار و توقف عملیات توسط گشت‌های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی صادر شده و تعداد ۶ مورد از این مستحدثات غیر مجاز نیز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و احکام قضایی قلع و قمع بنا شده است و در سایر موارد نیز اقدامات قانونی لازم طبق مواد ۱۰ و ۳ قانون حفط کاربری اراضی کشاورزی اعمال خواهد گردید.

سرخوش گفت: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت مستمر آماده برخورد با متخلفین و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند که در طی تعطیلات نوروزی ۵۵ مورد گزارش مردمی نیز دریافت و اقدامات لازم انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، اظهار کرد: بر پایه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، دیوار کشی، احداث استخر و محوطه سازی، دپوی مصالح و نخاله‌های ساختمانی، برداشت شن، ماسه، خاک‌برداری و خاکریزی و سایر اقداماتی که تغییر کاربری محسوب شود، ممنوع بوده و با این موارد برخورد قانونی و جدی انجام می‌شود.

او بیان کرد: از عموم مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان عزیز استان درخواست می‌شود، در صورتی که قصد احداث بنا و تاسیسات یا دیوارکشی در اراضی زارعی و باغی متعلق به خود را دارند، حتما قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) و یا با مراجعه به مراکز خدمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مدیریت‌های امور اراضی جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها ضمن مشاوره و راهنمایی، برای دریافت مجوز اقدام کنند.

او تاکید کرد: متاسفانه همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی سیر صعودی یافته و در این راستا و در جهت کاهش این معضل امسال با برنامه ریزی‌های یگان و با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضائی، با متخلفان و افراد فرصت طلب به شدت برخورد گردیده و به امید خداوند شاهد کاهش تغییر کاربری‌های غیر مجاز در سال پیش رو خواهیم بود.

سرخوش ادامه داد: قطعاً با حمایت و همدلی همه دستگاه‌ها در کنار هم و توجه به مطالبات مردم در کنار اجرای دقیق و مقتدرانه قانون، می‌توانیم در بحث مبارزه با پدیده شوم ساخت‌وساز غیرمجاز نتایج مطلوبی به دست آوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی غیر مجاز کشاورزی تغییر کاربری اراضی کشاورزی ایام تعطیلات نوروزی کاربری اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی تغییر کاربری جهاد کشاورزی غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدثر تیموری گفت:  ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این متخلفان شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: شکار غیرمجاز پستانداران وحشی در شهرستان طی این مدت ۳۹ رأس بوده است که بیشترین شکار غیر مجاز مربوط به قوچ و میش با تعداد ۲۵ راس بوده است.

وی افزود: شکار پرندگان غیرمجاز نیز ۳۲ قطعه بوده که بیشترین آن سهره و کبک بوده است همچنین در حوزه تخلفات مربوط به صید آبزیان در سطح شهرستان نیز در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۰۵ عدد ماهی به صورت غیر مجاز صید شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی تندروه، تعداد ۱۷ متخلف قبل از اقدام به شکار طی سال گذشته شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

تیموری در خصوص کشفیات سلاح مجاز، غیرمجاز و دست ساز نیز گفت: طی این مدت در مجموع تعداد ۲۰ قبضه سلاح در شهرستان درگز از متخلفان کشف شده است.

وی اضافه کرد: در موضوع تخریب و تصرف در مناطق تحت مدیریت طی سال گذشته نیز تعداد هفت مورد شامل تصرف، شخم‌زنی و حفاری در مناطق تحت مدیریت شهرستان شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند، همچنین در حوزه آلودگی‌ها نیز ۷۶ مورد اخطاریه رفع آلودگی برای واحدهای مختلف صنعتی ، خدماتی و تولیدی صادر شده است.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۵۶۲ راس دام سبک غیر مجاز که به صورت غیر مجاز ، خارج از فصل چرا ، بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه چرا وارد پارک ملی و مناطق تحت مدیریت شهرستان شده بودند را شناسایی و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ