Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:10:41 GMT

مسابقه گلستان خوانی سعدی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۹۰۷۱

مسابقه گلستان خوانی سعدی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه گلستان عنوان مسابقه‌ای است که به پیشنهاد حجت الاسلام محمدرضا زائری (مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی و اجتماعی) تاسیس شده است.

شرکت کنندگان در این مسابقه باید بخش نخست دیباچه گلستان سعدی را بخوانند و سپس در طول ماه مبارک رمضان، ویدئوهای گلستان‌خوانی را با هشتگ #جایزه_گلستان منتشر کنند به سه نفر از برگزیدگان این مسابقه جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوایز مسابقه جایزه گلستان عبارتست از:

نفر اول : سه میلیون تومان

نفر دوم: دو میلیون تومان

نفر سوم: یک میلیون تومان

همچنین  سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در حمایت از این مسابقه، ۱۰ سهمیه عضویت در سازمان (+ کارت دانشجویی بین‌المللی) برای برگزیدگان دانشجو در نظر گرفته است.

فراخوان شرکت در این مسابقه بیستم فروردین ماه منتشر شده و از ۲۵ فروردین همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مسابقه آغاز می شود و تا پایان ماه رمضان (۲۳ فروردین ماه) هم ادامه دارد. نتایج آن در روز ۲۴ اردیبهشت ماه همزمان با عید سعید فطر اعلام می شود.

ملاک های ارزیابی برگزیدگان قرائت صحیح و حفظ، خلاقیت و ابتکار در اجرا و میزان دیده شدن ویدئو است.

همچنین قرار است این مسابقه در دو مرحله برگزار شود که مرحله دوم آن همزمان با جشن چله تموز که مصادف با اول تیرماه است برگزار می شود. جزئیات مرحله دوم این مسابقه متعاقبا اعلام می‎‌شود.

متن بخش نخست دیباچه گلستان سعدی

بِسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

منّت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربتست و به شکر اندرش مزید نعمت (سورهٔ ابراهیم – آیهٔ ۷)

هر نفسی که فرو می رود ممدّ حیاتست و چون بر می آید مفرّح ذات پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر نعمتی شکری واجب

از دست و زبان که برآید

کز عهده شکرش به در آید

اِعملوا آلَ داودَ شکراً وَ قلیلٌ مِن عبادیَ الشکور (سورهٔ سبأ – آیهٔ ۱۳)

بنده همان به که ز تقصیر خویش

عذر به درگاه خدای آورد

ورنه سزاوار خداوندیش

کس نتواند که به جای آورد

باران رحمت بی حسابش همه را رسیده و خوان نعمت بی دریغش همه جا کشیده پرده ناموس بندگان به گناه فاحش ندرد و وظیفه روزی به خطای منکر نبرد.

کد خبر 5186374 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا زائری گلستان سعدی مسابقه تازه های نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کتاب ترجمه رایزنی فرهنگی انتشارات راه یار نهاد کتابخانه های عمومی کشور پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات شیعه ادبیات کودک و نوجوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرهنگسرای اندیشه هفته هنر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود

زهرا حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری بر اساس دستورالعمل ابلاغی، برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: این رویداد با رویکرد هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، مدیران، نخبگان، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی در هفته جمعیت و اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این رویداد ویژه عموم است اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های پوستر و طراحی گرافیک، داستان کوتاه و فیلمنامه، مقالات علمی و پژوهشی، نقاشی، تولیدات دیجیتال، عکاسی (موبایلی و دوربین حرفه‌ای)، انیمیشن، موشن و کلیپ، پیشنهادات، ایده و تجربیات کاربردی، تیتر و جملات کوتاه و تأثیرگذار، اینفوگرافی، پادکست، شعر و ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (در راستای جوانی جمعیت) را تا تاریخ ۲۲ اردیبهشت به شماره ۰۹۰۱۲۹۷۳۵۲۰ در پیام‌رسان ایتا به دفتر امور بانوان و خانواده ارسال کنند.

کد خبر 6098121

دیگر خبرها

  • شکست شمشیرباز اول رنکینگ جهانی در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟