Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: تعداد کل موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به ۲۹ هزار ۳۶۹ نفر رسید و موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا از مرز هزار و ۲۰۰ نفر گذشت.

سید مهدی طباطبایی گفت: با توجه به شروع خیز سوم بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان، درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان کاهش یافته و موارد بیماری رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روند بیماری کرونا در کشور نگران کننده و افزایشی است و شاهد شروع خیز چهارم در کشور و شروع خیز سوم بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ابراز نگرانی از روند روبه افزایش ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱۲ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شده است و نگرانی از جایگزینی ویروس جهش یافته انگلیسی با ویروس قبلی وجود دارد.

دکتر  طباطبایی با اشاره به این موضوع که برای مقابله با کرونا باید مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی و ارتقای کمی و کیفی خدمات را داشته باشیم، گفت: برای مقابله و مدیریت بیماری باید با مردم و برای مردم برنامه‌ریزی داشته باشیم و از همه هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی خودشان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی به عدم دسترسی ۱۰۰ درصد جمعیت به آب بهداشتی، مشکلات عدیده اقتصادی و سایر شرایط خاص استان اشاره و تصریح کرد: باید در تمام تصمیمات خود به نظرات کارشناسی و جلب مشارکت مردم اهمیت قائل شویم و در شرایط فعلی مسیری به جز فرهنگ‌سازی، ارتقای سواد سلامت و افزایش تاب‌آوری اجتماعی پیش رو نداریم.

کد خبر 594335 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان كرونا در ايران سیستان و بلوچستان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشرفت و توسعه استان است که در این راستا تاکنون ۵ هزار نفر آموزش دیده اند اما این رقم کافی نیست و باید افراد بیشتری برای کار در این حوزه تربیت شوند.

محمد کرمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری منطقه سیستان که در دانشگاه زابل برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم همچنین تبریک روز کارگر اظهار کرد: مقام و منزلت دو قشر معلم و کارگر در اسلام بی‌نظیر است و ائمه اطهار نیز احادیثی در باب اهمیت نقش این دو قشر به یادگار گذاشته‌اند.

وی افزود: رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با شغل و علاقه افراد باشد چرا که باید با استفاده از نیروهای متخصص و بومی بتوانیم آینده سیستان و بلوچستان را بسازیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به صورت مداوم دنبال نوآوری باشد که البته این امر جزو رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: بازار کار نیازمند افراد توانمند و مهارت دیده است لذا دانشجویان و دانش آموزان باید به دنبال مهارت آموزی باشند چرا که جوانان ما باید از هم اکنون وارد بازار کار شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با کسب پشتیبانی علمی به صورت مداوم با دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کریدور ارتباطی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از مزیت‌های سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مناطق است که باید از ظرفیت های موجود برای توسعه تجارت و افزایش صادرات بهره‌گیری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پروژه راه آهن زاهدان - چابهار به سرعت بهره‌برداری شود چرا که راه آهن می‌تواند موجب ایجاد تحول در منطقه گردد.

کرمی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید مردم را در پروژه های مربوط به شهر مشارکت دهند چراکه این مردم دارای  قدرت عظیمی هستند که می‌توانند موجب ایجاد تحول در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: وظیفه دستگاه اجرایی تسهیل روند سرمایه‌گذاری است لذا نباید هیچ مانعی برای دادن مجوز به سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟