Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@00:49:00 GMT

توصیه امیر حاتمی به وزارت دفاع

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۳۵۴۸

توصیه امیر حاتمی به وزارت دفاع

خبرگزاری فارس: امیر سرتیپ حاتمی با حضور در جمع کارکنان و مدیران ستاد وزارت دفاع که به صورت ویدئو کنفرانسی نیز در سراسر سازمان‌ها و صنایع  وزارت دفاع در سطح کشور پخش شد؛ با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و همه ی کسانی که در راه اعتلای میهن از جان گذشتند، شروع سال جدیدی  که همزمان با ولادت حضرت بقیه الله الاعظم –حضرت ولی عصر(ع) مقارن شد را بسیار مبارک عنوان و کرد و گفت: انشالله سال ۱۴۰۰ شکوفایی و پیشرفت های توامان در همه زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و  بویژه در صنعت دفاعی شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیر حاتمی با بیان رویدادها و تحولات سال ۹۹ از جمله شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر کشور،تعطیلی بسیاری از مراکز و متضرر شدن مردم در حوزه اقتصادی و در نهایت فشاراقتصادی حداکثری دشمن گفت: در کنار این تلخی‌ها و سختی‌ها، اما کرونا جلوه‌های زیبایی از جمله ایثار و ازخودگذشتگی‌های کادر درمان، برگزاری صدها و هزاران مرحله‌ رزمایش‌های کمک های مؤمنانه توسط ملت بزرگ ایران اسلامی، فعالیت‌های دستگاه های مختلف دولتی و تولیدی برای رساندن ما یحتاج مردم که همه آنها قابل تقدیر و افتخار است.

وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه  اقدامات دشمن در جنگ علیه ملت ایران، منحصر به نبرد اقتصادی نبود گفت: در سال ۱۳۹۹ اقدامات تروریستی و خرابکارانه‌ای نیز در اقصی‌ نقاط کشور صورت گرفت که ترور دانشمند برجسته‌ هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده یکی از موارد بود و با وجود اینکه تلاش می کرد دستاوردها و موفقیت های علمی کشور را متوقف کند، راه این شهید والامقام و برنامه های ایشان با قدرت ادامه یافت و در نهایت یکی از اقدامات ایشان در خصوص به نتیجه رساندن واکسن کرونا با موفقیت حاصل شد و چندی پیش فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن « فخرا» با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه جوانان ایرانی در سال ۹۹ با وجود همه‌ دشمنی‌ها و سختی‌ها تسلیم نشدند و در زمینه‌های مختلف علمی و اجرایی افتخارات متعددی آفریدند گفت: در بررسی و مرور برنامه ها، اقدامات و رخدادهای سال ۱۳۹۹ در وزارت دفاع در سال (جهش تولید) می توان به موفقیت ها، سد شکنی ها، تحریم شکنی ها و دستیابی به اهداف متعالی و تعامل چشمگیر و اثربخش با نیروهای مسلح، تحقق انتظارات فرماندهی معظم کل قوا و حرکت در مسیر انتظارات دولت به عنوان اولویت های نخست اشاره کرد.

وزیر دفاع تدوین یک برنامه جامع و کامل و بلندپروازانه برای سال ۱۳۹۹ علیرغم وجود تحریم های ظالمانه، حرکت پرشتاب و پر حجم و با اراده و انگیزه تمام، توسط همه سازمان های صنعتی، خدماتی ، علمی و پژوهشی وزارت دفاع، تعامل گسترده هدفمند و تنگاتنگ با نیروهای مسلح، رضایت و تشویق فرماندهی معظم کل قوا در چندین نوبت، همسان سازی حقوق بازنشستگان و بهبود معشیت نیروهای مسلح، پیشرفتهای قابل توجه در حوزه های موشکی، هوایی، پهپادی، الکترونیک، تسلیحات رزم زمینی، جغرافیای، منابع انرژی، صنعت هوایی، صنعت دریایی ، حوزه پدافندی و سایر حوزه ها را مهمترین رویدادهای کلان وزارت دفاع در سال ۹۹ برشمرد.

امیر سرتیپ حاتمی با تبیین شعار سال ۱۴۰۰ گفت: مقام معظم رهبری برای سال جدید شعار (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی) را انتخاب کردند تا باز هم با این شعار به نوعی اهمیت رونق تولید یعنی شعار سال ۹۸ و  جهش تولید یعنی شعار سال ۹۹ و شکوفایی تولید و گردش پُر توان چرخ صنایع و کارخانجات کشورمان را یادآوری کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ می بایست بطور خاص و ویژه از تولید و تولیدکننده و کارآفرینان حمایت و پشتیبانی شود و تمام موانع و بوروکراسیهای زائد در برابر تولید و فعالان این حوزه از سر راه برداشته و رفع شود تا کارآفرینان و تولیدکنندگان روانتر و بی دغدغه و با سرعت بالایی چرخهای تولید، خدمات و .... اقتصاد ایران را به حرکت درآورند.

امیر حاتمی با بیان اینکه برای تحقق شعار امسال در اولین قدم باید در وزارت دفاع به "رونق و جهش تولید" به چشم یک هدف و برنامۀ کارشناسی شده نگاه کنیم و تمام توان و امکانات خودمان را به حمایت از تولید، تولیدکننده و کارآفرینان معطوف کنیم گفت: تا جایی که توان داریم باید با رفع موانع و جذب منابع، تولید را رونق دهیم و همه ی بخش های وزارت دفاع نیز باید این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

امیر حاتمی در پایان گفت:  تحقق شعار سال از آنجا برای ما اهمیت دارد که در نهاد وزارت دفاع ظرفیت های بالا و متمایزی برای تحقق این شعار به برکت انقلاب اسلامی وجود دارد که  می بایست از آن حداکثر استفاده را بنماییم  و هیچ بخش و مجموعه ای نبایستی در حوزه تولید و پشتیبانی بلا استفاده باقی بماند.

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر حاتمی امیر حاتمی وزارت دفاع شعار سال سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه

امیر آشتیانی در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، کنستانتینو چیونگا معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیداربا اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور ایران  به حراره و سفر آتی رئیس محترم جمهور زیمباوه به تهران گفت: این تعاملات نشان دهنده اهمیتی است که دو کشور در سطوح عالی برای توسعه روابط فی مابین قائل هستند.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و ونزوئلا گفت: حدود 10 سال پیش وزارت دفاع ایران، میزبان جناب آقای مانانگا گوا رئیس جمهور بود که در آن زمان ایشان به عنوان وزیر دفاع به تهران سفر کردند.

آشتیانی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، قاره آفریقا در سیاست خارجی کشور ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است، گفت: این جایگاه متاثر از جوهره انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کشورهای مستقل و انقلابی از یک سو و تلاش کشورهای آفریقایی جهت کسب استقلال از کشورهای استعمارگر و سلطه طلب بوده است.

وی ادامه داد: در میان کشورهای انقلابی، کشور زیمباوه به دلیل رهبران و مردم انقلابی، حفظ روحیه استقلال طلبی، مبارزه با استعمار نقش مثبت و سازنده‌ای که در منطقه جنوب آفریقا ایفا می‌کند، از اهمیت بسزای برخوردار است.

وزیر دفاع تاکید کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند.

وی ایران با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات امنیت منطقه و محیط بین الملل اظهار داشت: متاسفانه شاهد استانداردهای دوگانه دنیای غرب در قبال تروریسم هستیم.

آشتیانی با اشاره به  کشتار وحشیانه و قتل عام نزدیک به 40 هزار نفر از مردم و به ویژه کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به سبب حمایت آمریکا و کشورهای غربی و همچنین سکوت نهادها و مجامع بین المللی گفت: بر همه کشورهای آزاد و مستقل لازم است  تا ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات این رژیم، اقدامات عملی خود را در خصوص توقف ماشین کشتاررژیم صهیونیستی به کار گیرند.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با ابراز تسلیت بابت شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله به کنسولگری ایران و محکوم کردن این اقدام توسط رژیم صهیونیستی گفت: حمله اخیر  اسرائیل به فلسطین نیز نشان دهنده سیاستهای دو گانه و یک بام و دو هوای غرب است.

کنستانتینو چیونگا با بیان اینکه ایران و زیمباوه تحت تاثیر تحریم‌های کشورهای غربی هستند، گفت: ایران از شرکای زیمباوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری‌های دفاعی و اقتصادی روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران گفت: این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط بین ایران و زیمباوه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ریاست زیمباه بر اتحادیه اقتصادی جنوب غرب آفریقا( سادَک) گفت: این موضوع ظرفیت های زیمباوه را برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران بیشتر می کند.

در پایان این دیدار هر دو طرف با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و دفاعی و امنیتی دو طرف  آمادگی خود را برای تبادل هیئت در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • گام عملی برای جهش تولید
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه