Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه فوق العاده قرارگاه سردار سلیمانی گفت: آن دسته از خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن مبتلا به کرونا بوده، باید از حضور در جامعه و بیرون از منزل خودداری کرده و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

او استفاده از ماسک و جداسازی لوازم بهداشتی شخصی فرد مبتلا در داخل منزل را ضروری دانست و این اقدامات را مقدمه کاهش شیوع و تعداد مبتلایان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل افزود: برگزاری مجالس عروسی، ختم و جشن تولد ممنوع بوده و لازم است خانواده‌ها در راستای کاهش میزان شیوع کرونا از برپایی و دورهمی‌ها و نشست‌های خانوادگی نیز پرهیز کنند.

بهنام جو گفت: در حال حاضر محدودیت‌های تردد با هدف کاهش اجتماعات غیر ضروری اجرا شده و محدودیت تردد از ساعت ۲۲ تا ۴ بامداد همچنان پابرجا است.

او تصریح کرد: همچنین در همین راستا از ورود خودرو‌هایی با پلاک‌های غیربومی به استان جلوگیری شده و از خروج خودرو‌های بومی از استان ممانعت به عمل می‌آید.

استاندار اردبیل با اشاره به آغاز گام دوم طرح سردار سلیمانی گفت: شناسایی بیماران و قرنطینه در منازل از اهداف مهم این طرح است که با همکاری پایگاه‌های محلات و نیرو‌های بهداشت و درمان انجام می‌شود.

بهنام جو اظهار کرد: در صورتی که افراد قرنطینه در منازل نیاز به کمک اعضای پایگاه‌های محلات داشته باشند، این افراد بدون معطلی و منت کار‌های روزمره آنان را انجام می‌دهند.

او با تاکید بر تشدید خودمراقبتی ها، به تعداد ۴۸۹ نفر بستری در بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: ۱۰۵ نفر از این تعداد در شبانه روز گذشته به تعداد بستری‌ها افزوده شده اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه میزان مبتلایان و بستری‌ها با شدت در حال افزایش است، تصریح کرد: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه خواهیم شد و کادر درمان نیز توان مراقبت از انبوه بیماران را نخواهند داشت.

بهنام جو در ادامه با تاکید بر رعایت ممنوعیت‌های دورهمی‌ها از سوی کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: با اینکه تذکرات لازم به نامزد‌ها داده شده، ولی در صورت برگزاری دورهمی با هدف تبلیغات غیر رسمی برخورد‌های قانونی اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا شیوه نامه های بهداشتی شیوع ویروس کرونا محدودیت های کرونایی استاندار اردبیل بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است

به گزارش قدس آنلاین، ‌ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به کمبود بودجه برای کمک رسانی به افغانستان گفته است که بیش از ۲۴ میلیون فرد در این کشور به کمک نیاز دارند.

در بخشی از گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: نیازهای بیش از ۲۴ میلیون نفر بسیار گسترده و به هم پیوسته است. بسیاری از این نیازها به دلیل ترکیبی از تاثیرات طولانی مدت چندین دهه درگیری، تغییرات اقلیمی و بحران عمیق اقتصادی ایجاد شده‌اند. منابع افغانستان گسترده است، اما مهم این است که راه‌حل‌هایی برای ریشه‌کن شدن‌ همه این نیازها اجرا شود.

«معاون» فردی میانسال که در طول شبانه‌روز با چرخ دستی خود در گوشه‌ای از شهر کابل مشغول تامین مخارج خانواده خویش است می‌گوید که تاکنون هیچ کمکی به دستش نرسیده است.

وی به طلوع‌نیوز گفت: وقتی که کمک‌ها می‌رسند، مسوول کوچه مجبور است آن را میان اقوام و همسایه‌های خود تقسیم کند و تا به حال کمکی به دست ما نرسیده است. اما حتی کسانی‌ که امرار معاش می‌کنند نیز ‌این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند.

عبدالظهور مدبر کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: کمک‌های جهانی با توجه به مقیاس و میزان وخامت وضعیت کشور می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد افغانستان ایفا کند.

مسوولان حکومت سرپرست طالبان نیز خواستار کمک‌های سازمان‌های بین المللی برای کاهش فقر در افغانستان شده اند.

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد گفت: درخواست ما از جامعه جهانی و نهادهای کمک‌رسان این است که کمک به مردم افغانستان در ابعاد بشردوستانه و توسعه و زیر ساختی تداوم داشته باشد تا ما فقر را در افغانستان کاهش دهیم.

برنامه جهانی غذا به تازگی گفته است که به دلیل کمبود بودجه، کمک‌های غذایی بشردوستانه‌ای خود را از ماه مه (اردیبهشت-خرداد) کاهش می‌دهد و در ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد-تیر) کمک‌های غذایی بشردوستانه خود را تنها به ۵۰۰ هزار نفر در افغانستان کاهش می‌دهد و افراد مشمول کسانی‌ خواهند بود که برای زنده ماندن چاره‌ای دیگری جز دریافت این کمک‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب