Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@07:15:55 GMT

چرا نباید از فیس‌بوک مسنجر استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۵۷۵۲

در چند روز گذشته، خبر‌های مربوط به سرقت اطلاعات کاربران فیس‌بوک واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

خبرگزاری میزان - اگر شما یکی از ۱.۳ میلیارد نفری هستید که از فیس‌بوک مسنجر استفاده می‌کنند، پس باید به دنبال گزینه دیگری بروید.

به گزارش «فوربس»، فیس‌بوک به طور ناگهانی تاخیر‌های قابل توجه در زمینه پیشرفت‌های امنیتی مورد نیاز سیستم خود را تایید کرده است، پیشرفت‌هایی که به گفته مدیران خود ضروری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ویل کاتکارت»، یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک، در مقاله‎ای می‎گوید «درس‌های پنج سال گذشته کاملا روشن است که شرکت‌های فناوری و دولت‌ها باید ارتباطات خصوصی و ایمن را در اولویت قرار دهند.»

«کاتکارت»، در حال حاضر «واتس اپ» را هدایت می‌کند و مقاله او بر روی نیاز به محافظت از رمزگذاری انتها به انتها، متمرکز است.

بیشتر بخوانید: پنهانکاری فیس‌بوک درباره سرقت اطلاعاتی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر هکرها چگونه اطلاعات ۵۰۰ میلیون نفر را در لینکدین سرقت کردند؟

پیش از نقش «واتس اپ»، «کاتکارت» بر توسعه برنامه‌های فیس‎بوک نظارت داشت و این تا حدی جالب است که انتشار مقاله او با آخرین فاجعه سرقت داده فیس‌بوک همزمان شده است؛ در این فاجعه، اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیس‌بوک به سرقت رفت.

این سرقت اطلاعات هم مانند دیگر رسوایی‌های فیس‌بوک چند سال مخفی مانده بود.

فیس‌بوک به دلیل کم اهمیت جلوه دادن موضوع سرقت داده‌ها و عدم اطلاع رسانی به همه کاربران تحت تاثیر قرارگرفته از این سرقت، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

«کاتکارت» در بخش‌هایی از این مقاله اشاره می‌کند که چندین بار در رابطه با مشکلات امنیتی به مدیران فیس‌بوک هشدار داده است، اما این هشدار‌ها جدی گرفته نشده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حمله سایبری فیسبوک حوادث بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیس بوک حمله سایبری فیسبوک حوادث بین الملل فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • اطلاعات و تصاویر تلویزیون قطر از حمله ایران به اسرائیل
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال