Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:16:41 GMT

نعیم قاسم: طرح‌های سیاسی وارداتی، عامل بحران لبنان است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۸۶۱۹

نعیم قاسم: طرح‌های سیاسی وارداتی، عامل بحران لبنان است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نعیم قاسم» معاون دبیر کل جنبش حزب الله لبنان تأکید کرد که  عامل داخلی به میزان ۹۰ درصد باعث عدم تشکیل کابینه این کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری العهد  نعیم قاسم اعلام کرد، اگر امتیازدهی صورت نگیرد، تشکیل کابینه دشوار است و حزب الله نیز بخشی از طرف‌هایی است که در موضوع تشکیل کابینه تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش حزب الله برای نزدیک‌سازی دیدگاهها و اقناع طرفها مبنی بر اینکه امتیازدهی خوب است، تصریح کرد، مدت زمان دستیابی به راهکار تشکیل کابینه، مربوط به همکاری طرفها و کم کردن برخی شروط است.

این مسئول حزب الله با تأکید بر لزوم انعطاف بیشتر طرفها، خاطر نشان کرد: «ما هیچ شرطی را بر هیچ کسی تحمیل نمی‌کنیم، اما تلاش باید ادامه یابد و ناامید نمی‌شویم».

قاسم با بیان اینکه طرفهای خارجی و عناصر وابسته به آن، نقش مهمی در فروپاشی لبنان دارند، تأکید کرد: «با وجود این مسئله، طرفهای لبنانی در مسئله تشکیل کابینه، مقصر اصلی هستند».

وی با انتقاد از نقش مهم آمریکا در فروپاشی لبنان، درباره حسابرسی کیفری مالی گفت که این موضوع، از مسئله کابینه جداست و باید این حسابرسی ادامه یابد.

معاون دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه طرحهای سیاسی وارداتی، عامل بحران امروز لبنان است و نه سلاح حزب الله، درباره مسائل منطقه خاطر نشان کرد، ایران، پروژه مشخص و بر حقی دارد و به همین دلیل ایستادگی می‌کند و پیروز می‌شود.

قاسم تصریح کرد، آمریکا فکر می‌کرد که اگر توافق هسته‌ای لغو شود، وضعیت به سود کشورهای همپیمانش تغییر خواهد کرد، ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیده است که شاید بازگشت به این توافق، باعث کاهش گرایش ایران به شرق شود.

وی در پایان تأکید کرد، احتمالا توافق هسته‌ای به دو ماه نیاز دارد تا مسیر خود را طی کند و «آمریکاییها بر این باورند که توافق بهتر از توافق نکردن است... ولی اگر ایران موفق شود آمریکا را به این توافق بازگرداند، پیروزی بزرگی به دست آورده و هر پیروزی برای ایران، پیروزی محور مقاومت است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله ایران تشکیل کابینه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است