Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح نقشه مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی مهم‌ترین مسئله حاکمیتی لبنانی‌ها طی روزهای آینده محسوب می‌شود که مستلزم هوشیاری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، مقامات لبنانی قصد دارند طی هفته جاری درباره اصلاح مرزهای دریایی جنوب با فلسطین اشغالی تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون آنچه که در دست بررسی قرار گرفته پیشنهادی است که از طرف ارتش لبنان در پایان سال 2019 ارائه شد و در آن به درخواست اصلاح مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی و افزوده شدن هزار و 430 کیلومتر مربع به مساحت لبنان پرداخته شده است.

در حال حاضر این پیشنهاد اصلاحیه که باید تصویب گردد با معضلات زیادی روبرو شده است. در این میان فشارهای آمریکایی و تهدیداتی از جانب این کشور وجود دارد که به گوش بسیاری رسیده و درباره انجام هرگونه اصلاح در نقشه مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی هشدار می دهد ؛ آن هم در حالی که این اصلاحیه هنوز به شکل رسمی آماده نشده است.

قبل از پیشنهاد ارتش لبنان برای اصلاح نقشه مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی در پاییز سال 2019 ، لبنان اعلام کرده بود که به حقوق خود در منطقه مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی پایبند است.

تداوم بن بست سیاسی در لبنان/ عربستان همچنان مخالف نخست وزیری حریریلبنان| شکست ابتکار جدید فرانسه/ ادامه چالش‌های حریری با سعودی‌ها در تشکیل دولت

در این شرایط نیروهای سیاسی لبنان باید تصمیم خود را بگیرند و در این موضوع مهم با ارتش همکاری کنند؛ چرا که مسئله ترسیم مرزهای دریایی با دشمن صهیونیستی قبل از هر چیزی یک موضوع حاکمیتی است و تنها صرفاً به شخص خاصی مربوط نمی‌شود.

نکته خطرناک اینجاست که هر انتخاب اشتباهی عواقب سنگینی خواهد داشت، عدم انجام اصلاحات و عدم پایبندی به حقوق کامل لبنان در ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی به معنای چشم پوشی از حقوق لبنانی‌ها در برابر دشمن اسرائیلی است. گزینه بعدی امضای دستور اصلاحیه در نقشه مرزهای دریایی لبنان با فلسطین اشغالی و ارسال آن به سازمان ملل است که زمینه یک درگیری میان لبنان و دشمن صهیونیستی را به وجود می آورد.

«دوروثی شیا» سفیر آمریکا در لبنان اخیراً با مطرح کردن صحبت‌های اغراق آمیز گفت که تل آویو پروژه اکتشاف را در میادین گازی «کاریش» و «72 » در ژوئن آینده آغاز خواهد کرد، حتی اگر لبنان نقشه مرزهای خود را اصلاح کند. وی همچنین تاکید کرد انجام اصلاحات در نقشه مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل به معنای پایان مذاکرات است.

این صحبت‌های سفیر واشنگتن نشان می‌دهد که لبنانی‌ها باید با همه قدرت برای مقابله با دشمن آماده شوند. در این شرایط بیش از هر زمان دیگری نیرو های اصلی سیاسی لبنان موظف هستند تا با برگزاری یک جلسه حساس برای تصویب اصلاحیه در خصوص نقشه مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری و طرح جدیدی را برای مرزها ترسیم کنند. همچنین لبنانی‌ها موظف هستند از این طرح دفاع کنند نه اینکه آن را صرفاً به عنوان یک کارت در مذاکرات غیر مستقیم با دشمن مورد استفاده قرار دهند.

روز گذشته «فؤاد سنیوره» نخست وزیر اسبق لبنان با هشدار نسبت به طولانی شدن مذاکرات ترسیم خطوط مرزی با رژیم صهیونیستی گفت که ادامه این روند کشور را از دستیابی به منابع ثروت خود محروم می‌کند.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی به سرپرستی و میانجیگری آمریکا و زیر چتر سازمان ملل پس از برگزاری چهار جلسه در مقر سازمان ملل در« راس الناقوره » دورترین نقطه واقع در جنوب غرب لبنان هم اکنون متوقف مانده است زیرا هیئت لبنانی علاوه بر 860 کیلومتر مورد اختلاف میان دو طرف اعلام کرده که به حق خود در 1430 کیلومتر اضافه نیز پایبند است؛ موضوعی که خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

قرار بود پنجمین دور از این مذاکرات دوم دسامبر (12 آذر 99) برگزار شود اما بنا به دلایلی لغو شد و این امر به تاخیر افتاد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مرزهای دریایی فلسطین اشغالی لبنانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش­ جام جم آنلاین، چندین دهه است که ایالات متحده مانند این روزها صحنه تظاهرات دانشجویان نبوده است. نقطه های قرمزی که روی نقشه مشخص شده، آن دسته از دانشگاه های آمریکا است که پلیس به آن ها حمله ور شده و تعدادی از دانشجویان و اساتید را بازداشت کرده است اما نقاط زردی که روی نقشه روشن شده، مربوط به دانشگاه هایی است که صحنه اعتراضات بوده اما موردی از برخورد خشن پلیس در آن ها ثبت نشده است.

این تظاهرات بی سابقه به منظور اعلام همبستگی با مسئله فلسطین به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده در سراسر آمریکا راه یافته است اما تظاهرات در برخی از این دانشگاه ها قوی تر و تاثیرگذار تر بود.

دانشگاه اوهایو در ایالت اوهایو در شرق آمریکا شاهد یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده بود و عده ای از این دانشجویان بازداشت شدند.

دانشگاه جرج واشنگتن: در نیویورک محوطه دانشگاه جرج واشنگتن مملو از چادرهایی بود که دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آن ها را نصب کردند. به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نشد.

دانشگاه مینه سوتا: در شمال ایالات متحده دانشجویان دانشگاه مینه سوتا به تظاهرات حمایت از فلسطین ملحق شدند و توقف نسل کشی را خواستار شدند.

دانشگاه کالمر: در ایالت تگزاس دانشجویان دانشگاه کالمر به تظاهرات ادامه دادند. این دانشگاه شاهد بازداشت هایی بود که باعث نشد دانشجویان دیگر تظاهرات را از سر نگیرند.

دانشگاه آتلانتا: در دانشگاه آتلانتا در ایالت جورجیا خشونت شدید بود. نیروهای امنیتی  عده‌ای از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را بازداشت کردند اما این بازداشت ها تظاهرات و خیزش اعتراضی را در این دانشگاه متوقف نکرد.

دانشگاه کلمبیا: مهم‌ترین دانشگاهی که صحنه تظاهرات دانشجویی بود و در این تظاهرات پیشرو بود، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه شب و روز به برگزاری تظاهرات ادامه می دهند و بازداشت ها سبب نشده است به تظاهرات ادامه ندهند.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد