Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:54:45 GMT

تحقق شعار سال گامی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۲۹۷

تحقق شعار سال گامی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اهداف شعار سال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» را حرکتی مهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و عبور از موانع اقتصادی و سیاسی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دیدار با مدیر مخابرات منطقه کردستان اجرایی کردن اهداف شعار سال تحت عنوان" تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" را حرکتی مهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و عبور از موانع اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: انتظار می‌رود تامین امکانات و تجهیزات لازم بر اساس برندهای داخلی و تولیدات کشور صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: شناخت دقیق و درست از توانایی، ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور و بکار گیری آنها ،گامی مهم برای توسعه اقتصادی، پیشرفت و آبادانی بیش از پیش میهن اسلامی‌مان است.

 

امام جمعه سنندج با اشاره به این مهم که در دنیایی قرار گرفته‌ایم که به واسطه تغییر در تکنولوژی‌ها و رشد فناوری‌های مختلف، نیازمند مطالعه و آینده نگری هستیم تا در رویارویی با تغییرات، به موقع عمل کنیم، افزود: بهره‌گیری از علم که همچون رود خانه همیشه جاری است نقش تعیین کننده‌ای در تصمیم گیری‌ها و پیشبرد اهداف دارد.

 

وی با بیان اینکه موفقیت هر سازمانی در گرو آینده‌نگری و انتخاب آگاهانه، کارشناسان و متخصصان متعهد با نگرش صحیح مدیران امکان پذیر است، تصریح کرد: مدیریت چیزی جز شناخت راه‌های موفقیت سازمان و برنامه‌ریزی برای تبدیل تهدیدها به فرصت و رفع مشکلات نیست، که این امر در برنامه‌های مخابرات کردستان به وضوح مشاهده می‌شود.

 

رستمی با اعلام اینکه مخابرات منطقه کردستان به واسطه این مهم و تخصص کارکنانِ متعهد در حوزه‌های مختلف موفق عمل کرده است خاطرنشان ساخت: ابراز و بازتاب رضایتمندی مشتریان از خدمات مخابراتی بیانگر حسن توجه به این مهم است.

 

وی زحمات و تلاش مجموعه مخابرات منطقه کردستان را ارج نهاد و یادآور شد: مخابرات منطقه در شرایط کرونایی حاکم بر جامعه فشارهای کاری در حوزه‌های مختلف را متحمل شده است که با مدیریتِ کارساز و وحدتِ تیم کاری، همچون همیشه پاسخگوی نیازهای مشتریان بوده‌اند.

 

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بر تحقق امر شایسته سالاری در مخابرات منطقه کردستان اشاره داشت و بیان کرد: برآیند عملکرد و موفقیت‌های حاصل شده در مخابرات منطقه نشان دهنده جاری و ساری شدن شایسته سالاری و بکار گیری نیروهای متخصص در بخش ها و امورات مربوطه است.

 

آزاد حکمت مدیرمخابرات منطقه کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: در سال 99 علی رغم تمام مشکلات  بوجود آمده به خوبی پاسخگوی نیازهای ارتباطی و مخابراتی مشتریان بودیم و با کمترین اختلالِ ارتباطی شرایط استفاده از محصولات و سرویس‌های مخابراتی برای مشتریان را فراهم آوردیم.

 

وی با بیان اینکه ارتقا و توسعه زیرساخت‌های دیتا در دو حوزه ی ثابت و سیار به دلیل نیاز بیش از پیش مشتریان برای انجام امورات اداری، بهره مندی دانش‌آموزان از آموزش های آنلاین در فضای مجازی، ایجاد شرایط برای کسب و کارهای آنلاین و انجام امورات روزانه مشتریان به صورت غیر حضوری و آنلاین یکی از مهمترین اقدامات مخابرات منطقه کردستان در سال گذشته است اظهارداشت داشت: این امر با حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران، نمایندگان مردم ،مسولان استانی و کارکنان منطقه محقق شد که از تک تک این عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم.

 

حکمت با اعلام اینکه در سال گذشته اعتباری بالغ بر 141 میلیارد و 200 میلیون تومان در راستای حمایت از تولیدات داخلی، برای تجهیزات مخابراتی با برند ایرانی سرمایه گذاری شده است گفت: حرکت در این مسیر برای تحقق شعار سال از برنامه های مخابرات منطقه در سال جاری است که در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد:در حال حاضر تعداد 508 هزار و 911 شماره تلفن ثابت در استان مشغول بکار هستند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 300 هزار مشترک تلفن همراه در استان با ضریب نفوذ 137 درصد از خدمات و تکنولوژی های دیتای همراه بهره مند هستند یادآورد شد تعداد 507 سایت BTS در استان نصب و راه اندازی شده است.

 

حکمت به تعداد روستاهای دارای ارتباط اشاره داشت و گفت: هم اکنون یک هزار و 601 روستای استان دارای ارتباط مخابراتی هستند.

 

وی همچنین تعداد روستاهای دارای اینترنت را 540 مورد اعلام و تصریح کرد: بر اساس برنامه ابلاغی ، توسعه خدمات مخابراتی در روستاها از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ماموستا رستمی تحقق شعار سال کردستان مخابرات منطقه کردستان شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم

شهرام محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ درباره سیاست‌های وزات کار برای تحقق شعار سال اظهار کرد: به دلیل ۱۴ میلیون کارگر و۶۰۰ هزار کارفرما که با خانواده آنان بیش از نیمی از جمعیت کشور می‌باشد، یکی از اصلی‌ترین مصادیق مشارکت مردم، وازرت کار است.

وی بیان داشت: اگر جامعه هدف وازرت کار در تولید مشارکت بکند، قسمت قابل توجهی از اهداف شعار سال محقق می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعابیر مقام معظم رهبری درباره کارگران، کارفرمایان و خانواده آنان، یادآور شد: اگر این افراد با وجدان کاری و حس وطن‌دوستی و ایمان به خدا پای شعار سال بایستند، جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد.

محمدی با بیان اینکه در وزارت خانه قرارگاهی برای تحقق شعار سال تشکیل شده و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی نیز عضو این قرار گاه است، تصریح کرد: در بخش تعاون و واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار می‌توانیم کمک قابل توجهی به تحقق شعار سال داشته باشیم.

برای تحقق شعار سال قرارگاه‌هایی شکل گرفته است

وی بر آمادگی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و قرارگاه شکل گرفته؛ کارها در حال انجام است.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یکی از کارهای مهم که از گذشته شروع و در آینده هم در دستور کار است اشاره و اذعان داشت: بنگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار را به مردم به صورت واقعی واگذار می‌کنیم؛ به صورت عرضه اولی، آنچه که مردم در فرابورس یا بورس خریداری می‌کنند؛ به صورت بلوک‌هایی به تشکل‌های شبه دولتی نیست.

وی تاکید کرد: در بحث واگذاری دستگاه‌ها و شرکت‌ها در وزارت کار و هم در بخش تعاون ارتباط تنگاتنگی با شعار سال داریم؛ حتماً برای تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری تا سرحد توانایی کار انجام می‌دهیم.

محمدی در خصوص ایمنی کار کارگران که یکی از مفاد سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری جهت جلوگیری از خسارت جانی و مالی حین کار کارگران است اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت کار و خصوصاً مؤسسه کار و تأمین اجتماعی آموزش‌های متعددی در زمینه ایمنی، روانشناسی، حفاظت کار انجام می‌دهد.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان بین‌المللی کار که حفاظت بیولوژیک نیروی کار است، اظهار کرد: در بخش اقتصاد مراقبتی، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و وزارت خانه اهتمام ویژه ای به این موضوع داریم.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ۴ میلیون کارگر داریم که در بنگاه‌های دارای زیر ۱۰ نفر کارگر، کار می‌کنند؛ این‌ها بعد از انقلاب و حتی قبل از انقلاب هیچ آموزشی برای ایمنی کار ندیده‌اند؛ مؤسسه کار و تأمین اجتماعی طی تفاهم نامه با معاونت وزات کار وزارت خانه مقرر شده که در طول دو الی سه سال تمام ۴ میلیون نفر در سراسر کشور آموزش ایمنی ببینند.

وی در خصوص تأمین اعتبار آموزش‌ها توسط مؤسسه کار و تأمین اجتماعی افزود: تفاهم نامه با معاونت بین الملل وازت کار، معاونت روابط کار وزارت کار، تشکل‌های کارگری با شورای اسلامی کار، امضا شده است.

محمدی با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان برای آموزش‌ها تأمین اعتبار شده است، گفت: در استان‌ها به تناسب جمعیت کارگران را معرفی می‌کنند و اولویت بنگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر است.

کد خبر 6094114

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است