Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@02:44:40 GMT

مهار موج چهارم کرونا به همدلی و هماهنگی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۴۳۲

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در دومین اطلاعیه خود در سال جدید، با اشاره به غیرقابل پیش بینی بودن رفتار ویروس جهش یافته انگلیسی و غالب شدن این نوع از کرونا در تمامی مناطق کشور و با بیان اینکه بایستی با بکارگیری تمامی تمهیدات و تدابیر اجرایی لازم بتوانیم مانع از اوج گیری بیماری کرونا در کشور شویم، خواستار بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها و همکاری دستگاه‌ها و سازمانهای اجرایی برای غلبه بر بیماری و مدیریت آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ضمن اشاره به ضرورت توجه جدی تر به طرح مدیریت جامع هوشمند به منظور کاهش زمینه‌ی انتشار، انتقال و حفظ ایمنی و سلامت جامعه، تصریح کرد: ملاک عمل در خصوص هرگونه اعمال محدودیت، اجرای دقیق تکالیف و مفاد طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها می‌باشد که می‌بایست بدون تفسیر و با دقت اجرایی شود.

تأکید بر اینکه هرگونه محدودیت و الزامات محدودیت زا باید بر اساس وضعیت رنگ بندی شهرها، اعمال شود و ملاک عمل در این عرصه، اعلام وضعیت رنگ بندی شهرها، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ آن از طریق وزارت کشور است؛ فراز دیگری از دومین اطلاعیه قرارگاه در سال جدید است.

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ، در اطلاعیه صادره امروز خود همچنین خاطرنشان کرد: لازم است کلیه ستادهای استانی ضمن پرهیز از اتخاذ تصمیمات مغایر با مصوبات ستاد ملی با فعال نمودن کمیته‌های نظارت ذیل کمیته عالی نظارت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای پروتکل‌ها و الزامات ابلاغی نسبت به مدیریت روند بیماری اقدام نمایند.

معرفی متخلفین و ناقضین پروتکل‌ها و دستور العمل های ابلاغی به مراجع ذیربط پیش بینی شده در مصوبات ستاد ملی و مراجع قضائی به منظور برخورد قانونی، از دیگر مفاد اطلاعیه امروز قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا است.

در اطلاعیه امروز قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان‌ها و حداکثر تلاش برای تحقق همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم، تصریح شده است: انتظار می‌رود با اطلاع رسانی مستمر، مردم عزیز، همچنان مجدانه نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اقدام تا با همت همگانی بتوانیم از شرایط فعلی گذر نمائیم.

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، همچنین از ستادهای استانی مبارزه با کرونا خواست، ضمن نظارت بر اجرای محدودیت‌ها، هرگونه نارسایی در این روند، مرتفع و کنترل‌ها قاطعانه اعمال گردد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا وزارت بهداشت وزارت بهداشت کرونا قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا مهار موج چهارم کرونا قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به افزایش دمای بهاره مبارزه با آفات مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مازندران ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فرید بیگی با اشاره به افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: با توجه به شروع فصل گرما مدیریت این آفت در باغات مرکبات و سیاه ریشه ضرورت دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از طغیان  این آفت در ماه‌های آینده روش‌های مبارزه باید در باغات اجرا شود.

 بیگی گفت: با افزایش جمعیت و شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در ایستگاه‌های ردیابی باغات سیاه ریشه و مرکبات برداشت سریع تمام میوه‌های رسیده باقیمانده روی درخت نارنج و پرتقال والنسیا در باغات، فضای سبز شهری و روستایی، خانه ویلا، مجتمع‌های تفریحی ساحلی باید انجام شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران به برداشت به موقع تمام میوه‌های رسیده فصل بهار شامل شلیل، هلو، آلوچه، آلو و ازگیل ژاپنی اشاره کرد و یادآور شد: برای جلوگیری از گسترش آلودگی به ارقام متوسط و دیررس هسته دار و دانه دار از روش‌های مدیریت و مبارزه با  آفت استفاده می‌شود.

بیگی گفت: باغداران مدیریت بهداشت کف باغ را انجام دهند و با حذف  علف‌های هرز باغ و حاشیه باغات با جمع آوری و دفن میوه ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتیمتری خاک برای کاهش آلودگی اقدام کنند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتل، سراتراپ، سراتینکس به تعداد 20 الی 30 عدد تله در هر هکتار در مرحله اول را مهم و ضروری دانست و افزود: این تله‌ها در باغات سیاه ریشه یا باغات مختلط مرکبات و سیاه ریشه و در باغاتی که سابقه آلودگی را دارند باید انجام شود و  با هماهنگی و مشاوره با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی از بین بردن جمعیت اول فصل آفت مگس مدیترانه‌ای انجام شود.

بیگی طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات را یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با مگس میوه اعلام و عنوان کرد: حشره کش مالاتیون بصورت طعمه مسموم روی تنه و برگ و شاخه و علف‌های هرز زیر درختان بر اساس دستورالعمل و طبق مشاوره کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی اجرا شود و مشاهده شکار روزانه 2 الی 3 عدد مگس در روز در یک تله نصب شده از روش‌های مدیریتی و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای است.

وی گفت: باغداران برای کسب اطلاعات  بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • عوامل پشتیبانی گروهک جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم