Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: حدود ۱۱ هزار نفر تا روز پایانی ثبت نام انتخابات شورای اسلامی روستا در خوزستان نامنویسی کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رضا نجاتی با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات پیرامون انتخابات شورای شهر و روستا و تیره های عشایری در استان با اشاره به روند افزایشی ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات ششمین دوره شوراهای روستایی در دو هزار و ۳۵۰ روستا خوزستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در ۸۷ شهر خوزستان، گفت: آمار ثبت نام شدگان نهایی چهار هزار و ۴۵۷ نفر بوده که ۴۱۱ نفر از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان خوزستان، ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر نسبت به دوره پنجم ۱۰ درصد افزایش ثبت نام داشته که با ادامه روند نامنویسی شورای روستایی در ساعت‌های پایانی شاهد افزایش نامنویسی‌ها درانتخابات این دوره بودیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان بر اساس برنامه زمانبندی ابلاغی ستاد انتخابات کشور صورت گرفته، افزود: در برگزاری این انتخابات تمهیدهای لازم برای مقابله با کرونا ویروس طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی انجام خواهد شد.

نجاتی بیان کرد: تا ۲۸ خرداد و روز انتخابات، زمان قابل توجهی مانده است اما تمام راهکارها و الزام های مقابله با کرونا در شعب انتخابات پیش بینی شده است. از جمله این راهکارها افزایش تعداد شعب برای جلوگیری از تراکم جمعیت، به ویژه شعبی که در انتخابات‌های گذشته مراجعه کنندگان بالایی داشتند.

مقام عالی ستاد انتخابات استان خوزستان ضدعفونی تمام شعب با هماهنگی بهداشت، الزام برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حذف اثر انگشت و اینکه هر صندوق نمی‌تواند بیش از یک هزار رای کسب کند را از دیگر اقدام ها در این زمینه برشمرد.

رییس ستاد انتخابات استان خوزستان در پایان اضافه کرد: مردم کشور و به ویژه خوزستان در همه دوره‌های انتخابات خوش درخشیدند، امسال نیز دو انتخابات در پیش داریم؛ انتخابات ریاست جمهوری که جنبه ملی دارد و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که جنبه محلی داشته و سرنوشت روستاها و شهرها در راستای خدماتی و عمرانی به آن ربط دارد. اطمینان داریم با توجه به افزایش ثبت نامی‌های داوطلبان، مردم خوزستان این بار هم مشارکت بیشتری داشته و انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری را شاهد خواهیم شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ریاست جمهوری وزارت کشور استانداری خوزستان نام نویسی برنا خوزستان ستاد انتخابات خوزستان شهر و روستا انتخابات شورای ستاد انتخابات شهر و روستا اسلامی شهر ششمین دوره ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها گفت: تناسب جمعیت ساکنان روستایی و شهری در خراسان شمالی بسیار مناسب است و انتظار می‌رود مسئولان بتوانند آن را حفظ کنند.

مهدی چمران ۱۳ اردیبهشت ماه در آیین نکوداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان که در شهرستان اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: استانداران فرمانداران و بخشداران باید به مصوبات شوراها توجه کرده و آنها را به اجرا بگذارند. 

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای جایگاه واقعی شوراها در شهرها و روستاها هستیم، افزود: شوراها نماد اعتماد مردم هستند و در حال حاضر بیش از ۱۲۶ هزار نفر عضو شوراهای کشور به عنوان نمایندگان مردم امور مختلف را اجرایی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای شهرها و روستاها باید از یکدیگر جدا باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر مردم مطالباتی همانند آسفالت و موضوعات شهری را دارند نباید از طریق نمایندگان مجلس اقدام کنند بلکه همه مسائل شهری باید با نظارت شوراهای شهرها به نتیجه برسد.

چمران بیان کرد: با تاسیس شوراهای اسلامی در کشور، کار وزارت کشور سبک‌تر شد چرا که نمی‌توانست همه شهرها را اداره کند و یا نظارت درست داشته باشد؛ لذا شوراهای اسلامی شهرها، نظارت واقعی و دائمی را با کمک مردم بر عملکرد مسئولان و هزینه‌کرد اعتبارات انجام می‌دهند.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها همچنین گفت: خراسان شمالی نسبت جمعیتی شهرنشین و روستانشین مناسبی دارد که مسئولان آن باید تلاش کنند این مزیت را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: روستاها مولد هستند و کاهش جمعیت آنها سبب می‌شود با مشکلات تولید روبرو شویم.

به گفته چمران، مسئولان باید امکانات شهرها را در روستاها نیز ایجاد کنند تا روستاییان با بهره بردن از آنها بتوانند تولیدات خوب و درآمد مناسب داشته باشند و از مهاجرت به شهرها خودداری کنند.

منتخب مردم شهرستان اسفراین در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از رتبه سی‌ام خراسان شمالی بین استان‌های کشور در تولید ناخالص انتقاد کرد.

هادی قوامی گفت: استان خراسان شمالی به رغم ظرفیت‌های بسیاری که در موضوعات گردشگری، تاریخی، کشاورزی، صنعتی و... دارد اما به دلیل کم توجهی به آن وضعیت مناسبی ندارد.

وی تاکید کرد: این استان دروازه ورودی مشهدالرضا است و با تمام ظرفیت‌هایی که دارد، همچنان محروم باقی مانده و باید اقدامی جهادی برای توسعه استان صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • نامزدهای مورد حمایت جبهه پایداری در خوزستان معرفی شدند
  • نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟