Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مخالف و موافق، اصولگرا و اصلاح طلب به عملکرد خوب شهرداری و شورای شهر در دوره پنجم در عمران و توسعه شهر اعتراف می‌کنند.

حمیدرضا  موحدی‌زاده امروز در یکصدوبیست‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ با تمام  سختی‌ها و  شیرینی‌های اندکش گذشت و  تجربه‌ای برای ما ساخت تا بتوانیم وضع حال خود را تغییر داده و بتوانیم آینده را برای خود بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم شریف و نجیب صبور کشور ما در فشارهای اقتصادی، گرانی کالا، کمبود ارزاق و  فشارهای ناشی از بیماری کرونا و  همچنین سایر مسائلی که جامعه را دچار تنگنا کرده است از خود نجابت نشان داده‌اند.

وی افزود: این فشارها عمدتا ناشی از تحریم‌های ناعادلانه‌ای است که از طرف آمریکا و سایر کشورهای غربی بر ملت و  دولت ما اعمال شده است. با این وجود تمام این مسئله را نمی‌توان به پای تحریم‌ها گذاشت. تحریم‌ها از گذشته بوده است و  در سال‌های گذشته تشدید شده است. اینکه مدیریت صحیح بر منابع صورت گیرد و انسجام در  تصمیم گیری‌های مسئولین وجود داشته باشد، بسیار مهم است. باید مسئولین  به این موضوع توجه کنند که چقدر سوء مدیریت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد  با اشاره به شروع موج چهارم کرونا  در کشور  خاطر نشان کرد: این  مسئله بسیار نگران‌کننده شده است. باید مراقب باشیم که وجود این  بیماری عادی نشود؛ زیرا  این بیماری از نظر روانی آسایش و آرامش را سلب کرده است. مردم درسال گذشته همراهی‌های خوبی برای کنترل این بیماری نشان دادند و سیستم قطار شهری و اتوبوسرانی تعطیل و پارک‌ها و  بازارها بسته شد و تعداد مرگ و میر بر اثر کرونا تا روزی ۳۰ نفر فروکش کرد، اما  بر اساس اخبار  دیروز بیش از ۲۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا به کام مرگ فرو رفته‌اند.  همچین  بعضی‌ها  معتقد هستند که ممکن است در دو هفته آینده روزانه  بیش از این جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست بدهند.  

واکسیناسیون را  نباید معطل  اختلاف نظرها  کرد

وی عنوان کرد: همه ما مسئولیت داریم. حفط جان واجب‌ترین واجبات است. حفاظت از جان شهروندان به هر طریقی رسالتی بر عهده نظام و دولت است. اگر واکسیناسیون راه نجات است نباید این  مسئله را  معطل  اختلاف نظرها  کرد. واکسیناسیون را  نباید سیاسی کرد.  واکسن یک دارو است. مردم این  مسئله را  به یاد خواهند داشت. مشکل دیگر در مهار کرونا این است که  همه فرافکنی می‌کنند. مردم مسئولین را مقصر می‌دانند.  تا امروز ۲۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شده‌اند؛ این مسائل آینده‌نگری، سعه‌صدر و  انسجام نیاز دارد تا این واکسن خریداری شود و مردم از این بلا و مصیبت تا حدودی نجات پیدا کنند.

موحدی‌زاده ادامه داد: از  طرفی مردم نیز نباید کوتاهی و سهل‌انگاری کنند. عقل مسلم می‌گوید با رعایت دستورات بهداشتی، عدم مسافرت و تجمع و رعایت پروتکل‌ها می‌توان با این ویروس مقابله کرد. شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری مشهد با تمام قوا آمادگی مبارزه با کرونا را دارد. در سال گذشته این مسئله را نیز اثبات کرده است.  شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری مشهد در سال گذشته جزو اولین بخش‌ها بوده است که با این بیماری مبارزه و از شهروندان خود حمایت کرده است. از پرسنل نظام پزشکی حمایت کرده و برای آن‌ها تجهیزات تهیه کرده است. همچنین شهر را ضدعفونی، سیستم حمل‌ونقل عمومی را کنترل و از درآمدهای میلیاردی چشم‌پوشی کرده‌ایم .

وی تصریح کرد: آنچه در  سال ۱۴۰۰ پیش رو داریم این است که،  شورای پنجم در ماه‌های آخر عمر خود به  سر می‌برد  و  طبعا در این  چهار  ماه باقی مانده تلاش خواهیم کرد که کارنامه و تجربه خود در این چند سال را در اختیار آیندگان بگذاریم و این تجربه منتشر خواهد شد. حتی نقاط ضعف خود را در این تجربه‌نگاری لیست خواهیم کرد. ما معتقد نیستیم که هر آنچه بوده ایده‌آل بوده است، اما با همه مشکلات از جمله اشتغالی که از دست رفته، درآمد  و  ارزش پول ملی که کم شده و مشکلاتی که در سطح ملی و بین‌المللی وجود دارد باید همراهی کنیم تا مشکلات حل و فصل شود.  

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت:  نکته دیگر که پیش رو قرار دارد، انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است. ما به عنوان نمایندگان مردم مشهد تا روزی که در شورا هستیم حق داریم به خود و دیگران تذکرات را بدهیم. در رقابت‌های پیش رو کسانی که می‌خواهند در جایگاه شورای شهر قرار بگیرند اگر رقابت سازنده و سالم داشته باشند و برنامه بهتری برای حل و فصل مشکلات شهری ارئه دهند، ما از آن استقبال می‌کنیم.  اما نفی عملکرد شورای شهر پنجم که مخالف و موافق، اصولگرا و اصلاح طلب به عملکرد خوب شهرداری و شورای شهر در دوره پنجم در عمران و توسعه شهر اعتراف می‌کنند را نمی‌پذیریم.

شورای پنجم در گفتمان فرهنگی خوب عمل کرده است/ سیاست ما اثبات خود بوده نه نفی دیگران

وی ادامه داد:  همچنین  این دوره شورای شهر در گفتمان فرهنگی نیز به خوبی عمل کرده است. فضای قبل از  شورای پنجم فضای تک‌ساحتی بود، اما امروز جامعه باز شده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را به قبل برگرداند. همه شهروندان درجه یک هستند. سیاست ما این بوده است که اثبات خود کنیم نه نفی دیگران. بعضی‌ها  سعی می‌کنند بین شهردار با شورای شهر  تفکیک به وجود آورند.  شهردار محصول شورای شهر است و مسئولیت او بر عهده ماست. شورای پنجم شهردار شهر را قبول دارد، اما انتقادات خود را نیز داریم. این افراد نتیجه‌ای از اختلاف افکنی نخواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد شورای پنجم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد