Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد کرونا باعث تعطیلی یک سوم کسب و کارها، ورشکستگی مالی کارخانه ها و کاهش تجارت در جنوب آسیا شده است.

به گزارش ایرنا،مجله هندی " داون تو ارث""به نقل از گزارش بانک جهانی اضافه کرد  64 درصد از کسب و کارها در جنوب آسیا به علت همه گیری ویروس کرونا دچار افت و ریزش شده است .

بانک جهانی که  این نتایج را براساس نظرسنجی بر روی 100 هزار کارخانه های کوچک در جنوب آسیا تهیه کرده  اضافه کرده است تقریبا دو سوم کارخانه های جنوب آسیا بدهی دارند که این مقدار نسبت به دیگر مناطق جهان بیشتر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده های نظرسنجی بیزنس پالس که توسط بانک جهانی در ۳۰ کشور انجام شده، نشان می دهد میانگین پرداخت بدهی برای کارخانه های کوچک در آسیای جنوبی نزدیک به ۷۰ درصد است در همین حال برای کارخانه های بزرگ این میزان تا ۵۲ درصد ثبت شده است. 

در ادامه این گزارش آمده است برای تعدیل و سازگاری با این گسست بیش از نیمی از کارخانه ها در جنوب  آسیا برای جبران و سازگاری خود اقدام به افزایش ساعت کاری و کاهش دستمزد و ضمانت به کارگران کرده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد کارخانه های جنوب آسیا در  استفاده از ره حل های دیجیتالی از دیگر مناطق عقب تر هستند و تنها یک چهارم  این کارخانه ها  استفاده از تکنولوژی های دیجیتالی را گسترش دادند  . به طور مشخص سرویس ها و خدمات اقامتی در این قسمت با توجه به افزایش استفاده از پلتفورم های دیجیتالی جا ماندند.  شرکت ها در سراسر جهان با توجه به نیازهای دوران همه گیری تغییراتی بوجود آوردند که شامل ابتکارهایی در  تولیدات مشترک بود . مثلا کارخانه های نساجی به ساختن ماسک رو آوردند و یا هتل ها به مراکز قرنطینه در این دوران  تبدیل شدند.

در پایان این گزارش از دولت های  کشورهای آسیای جنوبی خواسته شده برای بهبود  پیوند میان کارخانه های کوچک و بزرگ  اقدام کنند تا به این ترتیب با از بین رفتن شکاف اطلاعاتی به کسب و کارهای شبکه ای اجازه رشد داده شود .

بانک جهانی همچنین به کشورهای جنوب آسیا توصیه کرد با کاهش مالیات  و تعویق آنها به کارخانه ها در زمان همه گیری کرونا کمک کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Gex

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد ۴ تیم برای جام جهانی

به گزارش جام جم آنلاین، مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز جمعه برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال کشورمان به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

تایلند - تاجیکستان

در نخستین دیدار این مرحله از ساعت ۱۴:۳۰ تیم تایلند که میزبان این مسابقات است با تاجیکستان دیدار می‌کند.

تیم فوتسال تایلند موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی با بازگشتی استثنایی مقابل عراق به پیروزی دست پیدا کند و هفتمین صعود متوالی به جام جهانی را جشن بگیرد. در این دیدار عراق ابتدا با ۲ گل از حریف خود پیش افتاد اما در ادامه بازی تایلندی‌ها موفق شدند با ۳ گل به نیمه نهایی برسند.

تیم فوتسال تاجیکستان هم که پدیده و شگفتی ساز این دوره مسابقات بود و موفق شد در گروهی که ژاپن، قرقیزستان و کره جنوبی حضور داشتند به عنوان صدرنشین راهی یک چهارم نهایی شود و در مرحله یک چهارم نهایی هم با برتری برابر شاگردان مجید مرتضایی در تیم افغانستان برای نخستین بار راهی نیمه نهایی شدند.

تایلند به عنوان یکی از تیم‌هایی که همواره خود را یکی از قدرت‌های آسیا می‌داند و به لطف برخورداری از امتیاز میزبانی تلاش می‌کند پس از ۴ دوره ناکامی در راهیابی به فینال و برای سومین بار به دیدار نهایی برسد.

در سوی دیگر هم تاجیکستان قصد دارد ماجراجویی‌های خود را ادامه دهد و پس از راهیابی به جام جهانی قصد دارد کار را برای تایلند سخت کند.

ایران - ازبکستان

تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف ازبکستان خواهد رفت. تیم ملی ایران پس از شروع نه چندان مقتدرانه ای که در این جام برابر افغانستان و بحرین داشت در ۲ دیدار بعدی برابر کویت و قرقیزستان نشان داد همچنان قدرت بلامنازع فوتسال آسیا است و شاگردان وحید شمسایی قصد دارند با ارائه نمایشی قدرتمند برابر ازبکستان راهی دیدار نهایی شوند.

در سوی دیگر میدان هم ازبکستانی حضور دارد که تاکنون ۴ بار در دیدارهای نهایی حاضر شده است و با توجه به سرمایه گذاری‌های بزرگی که در این رشته انجام داده است قصد دارد کار را برای ملی پوشان کشورمان سخت کند.

دیدارهای پلی آف

قاره آسیا در جام جهانی فوتسال ۴ سهمیه دارد و ازبکستان هم به عنوان میزبان این مسابقات پنجمین سهمیه قاره را به خود اختصاص داده است.

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا حکم مسابقات انتخابی جام جهانی را دارد و ۴ تیمی که به مرحله نیمه نهایی رسیدند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب کردند.

اما صعود ازبکستان به نیمه نهایی جام ملت‌ها موجب شد یکی از تیم‌هایی که در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورده‌اند شانس حضور در جام جهانی را به دست بیاورند. به همین دلیل این تیم‌ها باید دیدارهای پلی آف را برگزار کنند تا در نهایت یک تیم راهی جام جهانی شود.

در این بازی‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ تیم ملی فوتسال عراق با افغانستان دیدار خواهد کرد و از ساعت ۱۲:۳۰ هم ویتنام به مصاف قرقیزستان می‌رود.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای کسب سهمیه جام جهانی شد
  • نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد