Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-26@16:58:18 GMT

غریب آبادی: غنی سازی در نطنز متوقف نشده است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۸۸۸۷

غریب آبادی: غنی سازی در نطنز متوقف نشده است

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در گفتگو با برنامه تلویزیونی پرونده ویژه، توضیحاتی را درخصوص برنامه ایران برای واکنش به خرابکاری در مرکز غنی سازی شهید احمدی روشن ارائه کرد.

غریب آبادی گفت: مسوولیت این خرابکاری برعهده رژیم صهیونیستی و حامیان آن می باشد. وی هدف از این خرابکاری ها را از جمله تضعیف روحیه و تلاش های دانشمندان هسته ای خواند و افزود: تجربه نشان داده که ایران اسلامی پس از این اقدامات مذبوحانه قوی تر از قبل ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر این که غنی سازی در نطنز متوقف نشده است، گفت: فرایند جایگزینی ماشین های آسیب دیده آی.آر.یک با 50 درصد قدرت غنی سازی بیشتر بلافاصله آغاز گردید و ماشین های جدید نیز در این مجموعه نصب خواهند شد.

غریب آبادی ادامه داد: علاوه بر این، در واکنش به این‌ اقدام خرابکاری، چند اقدام فنی مهم دیگر نیز برنامه ریزی شده که این هفته به اطلاع آژانس خواهند رسید.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین از ارسال نامه ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص خبر داد و گفت از وی خواسته شده تا ضمن اتخاذ موضعی شفاف در این زمینه، این اقدام تروریستی را محکوم کند.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: غریب آبادی غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: شب گذشته برای اولین بار گروه بین‌المللی ایسکارسا که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین‌المللی مرمت بنا‌های تاریخی و سازه‌ای معماری محسوب می‌شود از مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد، بافت تاریخی اطراف مسجد جامع و آتشکده ساسانی نطنز بازدید کردند.
حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز با بیان اینکه در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قر ار است این گروه کار پژوهشی داشته باشند، گفت:: یکی از پیشنهاد‌های این گروه حفاظت از کتیبه منحصربه‌فرد به جای مانده در زیر گنبد بود، این کتیبه با قدمت بیش از هزار سال متعلق به اواخر قرن سوم دوره دیلمی و آل‌بویه (۳۸۹ ه. ق) است که خط کوفی تلفیق گچ و آجر آن در دهه‌های گذشته توسط مرحوم دکتر شیرازی معمار برجسته کشور نمایان شد و باید با بررسی بیشتر و اجرای عملیات ویژه از آن حفاظت شود که به‌زودی در دستور کار اداره کل استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال هستند و مرت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کنند.
شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)