Web Analytics Made Easy - Statcounter

  شهرام ملکی در حاشیه بازدید از مناطق روستایی آسیب‌دیده از زلزله شهرستان مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:  واحدهای آسیب دیده از زلزله مریوان در اسرع وقت بهسازی و نوسازی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از وقوع زلزله در این مناطق بر طبق دستور استاندار کردستان اقدامات لازم از سوی ستاد مدیریت بحران استان آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز به آسیب دیده احتمالی به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناطق آسیب دیده شهری و روستایی توسط ستاد مدیریت بحران استان مورد ارزیابی قرار گرفته  و در صورت نیاز خدمات امدادی و آواربرداری احتمالی به مردم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به نحوه ارزیابی میزان خسارت وارده در مناطق زلزله زده مریوان اشاره کرد و گفت: در مجموع در این زلزله آسیبی به مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های مریوان خسارتی وارد شده که بررسی کارشناسی برآورد میزان خسارت به سرعت انجام شده است.

785 واحد مسکونی و دامی در روستاهای زلزله‌زده نیازمند نوسازی است

وی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده در مجموع بیش از 7 هزار واحد مسکونی و دامی و تجاری در 101 روستا مورد ارزیابی قرار گرفت که از این میزان 785 واحد نیاز به نوسازی و 345 واحد نیازمند تعمیر و مقاوم‌سازی بوده که در اسرع وقت کار ساماندهی این واحدها انجام می‌شود.

ملکی همچنین به نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از زلزله مریوان پرداخت و در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به نگاه دولت در خصوص تسهیل در کمک‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله کشور در این راستا تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض به مردم پرداخت خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه‌های خدمات‌رسان امورات زیر بنایی آب و برق و گاز را ارائه و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول عطایی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی افزود: در بخش نوسازی مساکن بافت فرسوده برنامه ۲ ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری تهیه شده است.

وی اضافه کرد: در قالب این برنامه نوسازی ۱۶ هزار و ۹۶۴ واحد در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد.

عطایی بیان کرد: با توجه به آمار ثبت شده، افزون بر ۷۵ درصد برنامه ۲ ساله در آذربایجان غربی در خصوص نوسازی بافت فرسوده به مرحله اجرا رسیده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه بازآفرینی شهری، اختصاص بسته‌های تشویقی است که در ۱۰۰ درصد محدوده‌های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف سطح استان اجرایی می‌شود.

عطایی در خصوص طرح کلید به کلید نیز گفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در این زمینه به شمار می‌رود.

کد خبر 6094757

دیگر خبرها

  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم