Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@07:36:41 GMT

توهم متمدن کردن جهان با قتل اقلیت ها در آمریکا !

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۲۳۴۷

توهم متمدن کردن جهان با قتل اقلیت ها در آمریکا !

علت اصلی حملات مداوم به سیاه پوستان و دیگر اقلیت ها از جمله مسلمانان و آسیایی ها در آمریکا توهم برتری طلب های سفیدپوست و باری است که آنها فکر می کنند برای متمدن کردن جهان بر دوش دارند !

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل : علت اصلی حملات مداوم به سیاه پوستان و دیگر اقلیت ها از جمله مسلمانان و آسیایی ها  در آمریکا توهم برتری طلب های سفیدپوست و باری است که آنها فکر می کنند برای متمدن کردن جهان بر دوش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به قتل رساندن سیاه پوستان در آمریکا حالا تبدیل به یک امر عادی شده است که حتی اعتراض های گسترده مردمی هم نمی تواند جلودار آن باشد.

 

تازه ترین اعتراضات در شهر مینیاپولیس آمریکا پس از شلیک مرگبار یک پلیس به یک جوان سیاه پوست در حوالی محل کشته شدن «جورج فلوید» که سال گذشته رخ داد،نشان دهنده شرایط ناگواری است که اقلیت ها این روزها در آمریکا دارند.

 

صدها نفر در حالی که برخی از آنها پلاکارد «عدالت برای جورج فلوید» را دست داشتند، ساعاتی پس از شلیک افسر پلیس به «داونت رایت» 20 ساله به بهانه تخلف او در رانندگی با نیروهای ضد شورش درگیر شدند،اما آیا گوش شنوایی برای شنیدن این اعتراض ها وجود دارد؟

 

می توان گفت تا زمانی که سفیدپوست های آمریکا در این توهم به سر می برند که قتل اقلیت ها و سیاه پوستان باری بر روی دوش آنها برای ایجاد تمدن در جهان است،این اعتراض ها راه به جایی نخواهند برد.

 

در ماه گذشته نیز بار دیگر ، اعضای بی گناه یک جامعه اقلیت دیگر قربانی خشونت اسلحه در ایالات متحده شدند.

 

روز 16 مارس تیراندازی های دسته جمعی در ایالت جورجیا موجب کشته شدن هشت نفر  از جمله شش زن آسیایی شد و اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا چهره دیگری از نژادپرستی خشونت آمیز در این کشور را مورد توجه جهانی قرار داد.

 

این قتل ها دارای یک الگوی کاملا ثابت شده در آمریکا است. یک سفیدپوست اسلحه خود را که به راحتی در دسترس است بر می دارد و به قتل عام آسیایی ها ، آفریقایی ها، عرب ها ، مسلمانان ، سیک ها و غیره دست می زند تا کشور خود را از اقومی که به اصطلاح  آنها ناسازگار با جامعه هستند ،پاک کنند.

 

آنها خواستار کشوری هستند که فقط سفیوپوست ها در آن حضور داشته باشند،غافل از اینکه وقتی به این هدف دست یافتند شروع به تیراندازی به یکدیگر می کنند  و اقدامات مشابه نژادپرستانه خود را علیه ایتالیایی ها ، ایرلندی ها ، آلمانی ها ، اسکاتلندی ها ، لهستانی ها ، اسکاندیناوی ها و غیره به کار می گیرند.

 

در حقیقت «بار سنگین بر روی دوش مرد سفیدپوست » واقعی نیست. این یک شوخی بی رحمانه است. این یک توهم خطرناک است جهان  که امروزه به طور روزمره در آمريکا مانند یک نمایش بر روی صحنه اجرا می شود فارغ از اینکه رئیس جمهوری آمریکا «بارک اوباما» باشد یا «دونالد ترامپ» یا «جو بایدن»!

 

شش سال پیش در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» وقتی یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی به نام «اریک گارنر» به دست یک پلیس سفیدپوست در آمریکا کشته شد جنجال های بسیاری در این کشور به راه افتاد.

 

مرگ  جورج فلوید در سال 2020 و در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» هم واکنش های گسترده تری نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان در پی داشت.

 

حالا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن «داونت رایت» 20 ساله کشته شده است؛باز هم اعتراضات آغاز شده است اما بعید به نظر می رسد این بارهم اقلیت ها در امریکا راه به جایی ببرند و شرایط را برای خود در این کشور برای زندگی مساعد کنند چرا که نژادپرستی در تاروپود جامعه آمریکایی نفوذ پیدا کرده است.

 

به گفته تحلیلگران سیاسی و اجتماعی این وضعیت هیچ گاه تغییر نمی کند ،زیرا زخمی چرکین و عمیق در قلب و روح فرهنگ و جامعه آمریکایی ایجاد شده است که با وعده های پوچ قابل التیام نیست.

 

تحلیلگرامن می گویند نژادپرستی سازمان یافته که مردم آمریکا هر روز با آن مواجه هستند، آنها را به شدت خشمگین کرده و غیر ممکن است بتوان به همین راحتی اعتماد را به مردم آمریکا به ویژه جامعه سیاه پوستان و اقلیت ها برگرداند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: اقلیت ها سیاه پوستان آمریکا سیاه پوستان اقلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی

حسن روحانی در دیدار دوره‌ای با معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   به گزارش سایت حسن روحانی او در بخشی از اظهارات خود  از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.   موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.   اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • رنگ خون چشمگیر است
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل