Web Analytics Made Easy - Statcounter

١٨ دفتر بسيج دانشجويى هرمزگان در نامه‌اى خطاب به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاى استان، نوشتند: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان، در برابر فشارهای سیاسیون مقاومت کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، ١٨ دفتر بسیج دانشجویى استان هرمزگان در نامه‌اى سرگشاده خطاب به هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستاى هرمزگان نوشتند: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس که با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر انتخابات، با عمل انقلابی خود زیر فشار‌های سیاسیون و قبیله گرایانی که، چون زالو بر استان چسبیده‌اند و خون مردم بیچاره و محروم شهر‌ها و روستا‌های استان را می‌مکند، مقاومت کنند تا فردای قیامت شرمنده خون شهدا و حقوق پایمال شده مردم نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه آمده است:
با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا، با توجه به وظیفه خطیر آن هیئت محترم و وجود فشار‌های احتمالی برخی از رجال سیاسی و مسئولان استان، در خصوص احراز صلاحیت برخی از داوطلبان مدنظر‌شان لازم دانستیم نکاتی را خدمت شما عرض نماییم.

همانطور که مستحضرید، شورا‌های اسلامی شهر و روستا به مثابه یک پارلمان محلی می‌باشند که از حدود وظایف و اختیارات وسیعی برخوردار هستند که این مهم در اصل ۱۰۰ قانون اساسی و نیز به موجب اصل ۷ قانون اساسی در زمره ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور قرار گرفته‌اند که این نشان دهنده حساسیت انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌باشد.

با توجه به نقص قانون و نظارت ضعیف که بر شورا‌های اسلامی شهر و روستا وجود دارد شاهد تخلفات و استفاده وسیع از رانت و لابی گری در راستای منافع خود و همچنین برخی افراد خاص توسط برخی از اعضای شورا‌های مذکور هستیم که نمود آن در بازداشت‌های گسترده اعضای شورای شهر در سطح کشور است، به گونه‌ای که اعضای شورای برخی از شهر‌ها به طور کامل بازداشت شده اند.

این موضوع می‌طلبد بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت شورا‌های اسلامی با دقت بیشتری صورت گیرد و از تخلفات افراد در مناصب مختلفی که داشته‌اند چشم‌پوشی نشود؛ مبادا حقوق مردم، با منافع شخصی یا جناحی معاوضه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان عضویت دارند بدانند که باید به عنوان نماینده مردم پاسدار حقوق و منافع آنان در بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر جریان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا استان باشند، نه پاسدار حقوق و منافع عده‌ای خاص.

خبر‌های غیر رسمی از رد صلاحیت برخی از اعضای فعلی شورا‌های اسلامی استان به خصوص شورای اسلامی شهر بندرعباس و فشار همان افراد خاص جهت تایید صلاحیت نور چشمی‌ها خبر می‌دهد. به تعبیر ما، این نور چشمی‌ها در واقع نفوذی‌هایی در شورا‌های اسلامی شهر و روستا هستند که اولویت شان منافع افراد خاص است و موجب لکه دار شدن نام اسلامی شورا خواهند شد.

یقینا دست‌اندرکاران محترم انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان بدور از هرگونه سیاسی کاری بر عمل به وظایف خود در قبال اعتماد مردم شریف و مظلوم استان اهتمام خواهند ورزید.

انتظار می‌رود نمایندگان مجلس که با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، آن هم مجلسی که مدعی انقلابی بودن است، در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر انتخابات، با عمل انقلابی خود زیر فشار‌های سیاسیون و قبیله گرایانی که، چون زالو بر استان چسبیده اند و خون مردم بیچاره و محروم شهر‌ها و روستا‌های استان را می‌مکند، مقاومت کنند تا فردای قیامت شرمنده‌ی خون شهدا و حقوق پایمال شده مردم نباشند. البته که خود نمایندگان قطعا از چنین اعمالی به دور هستند ان‌شاءالله.

بدیهی است در این راه تشکل‌های دانشجویی همراه با عموم مردم در راستای دفاع از حقوق عامه در کنار آنان خواهند ایستاد.

اسامى دفاتر امضاءکننده نامه بدین شرح است:
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید کرانی بندرعباس
بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندر جاسک
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس
بسیج دانشجویی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان بندرعباس
بسیج دانشجویی پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان بندرعباس
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس
بسییج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای فاطمیه بندرعباس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز میناب
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد قشم
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی بندرعباس
بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت الله خامنه‌ای میناب
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رودان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رودان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرلنگه

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات شوراى شهر انتخابات شورا های اسلامی شهر و روستا دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویی دانشگاه پیام نور بررسی صلاحیت داوطلبان نظارت بر انتخابات نمایندگان مجلس مقاومت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد