Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس گفت: همه تمرکز اکتشاف و استخراج نفت و گاز در غرب و جنوب کشور بوده این در حالی است که برای تأمین انرژی موردنیاز استان‌های شمالی باید از منابع نفت و گاز خزر استفاده کنیم. - اخبار استانها -

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: اکتشاف نفت در گلستان وارد مرحله عملیاتی شده و نخستین چاه اکتشافی با نام "هیرکان" در حال حفاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: منابع عظیمی از نفت و گاز حوزه خزر که کشورهای مختلف از آن در حال استفاده هستند، طی سال‌های اخیر در کشورمان مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز در غرب و جنوب کشور تمرکز دارد و با صرف هزینه بسیار انرژی به مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های شمالی انتقال پیدا می‌کند و در برخی از زمان‌ها نیز مشکلاتی برای مردم به ویژه در گلستان که در انتهای خط انتقال گاز قرار دارند به وجود می‌آید.

وی با اشاره به قرارداد 10 میلیون یورویی برای پروژه اکتشاف نفت و گاز در گمیشان گفت: بررسی‌ها و برآوردها حاکی از این است که به احتمال بسیار زیاد با حفر چاه هیرکان به منابع گازی در استان گلستان دسترسی پیدا خواهیم کرد در صورتی که این اتفاق به هر دلیلی رخ ندهد حفر چاه دوم بلافاصله آغاز خواهد شد.

اکتشاف نفت و گاز در استان گلستان وارد فاز عملیاتی شدعملیات اجرایی نخستین اکتشاف نفت و گاز شمال کشور هفته ‌آینده ‌آغاز می‌شودقرارداد 10میلیون‌یورویی برای اکتشاف نفت‌وگاز در گلستان/ چاه "هیرکان" تا آخر امسال حفر می‌شود‌

سنگدوینی توضیح داد که با توجه به استخراج نفت و گاز در ترکمنستان که در همجواری استان گلستان قرار دارد احتمال وجود میادین مشترک یا ذخایر نفت و گاز در منطقه ترکمن صحرا دور از انتظار نیست.

وی ابراز امیدواری کرد با به ثمر نشستن اکتشاف نفت و گاز خزر در گلستان، وضعیت درآمدی و اقتصادی این استان متحول شود.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مخزن ذخیره گاز در قزل‌تپه گنبدکاووس نیز در دست پیگیری قرار دارد و وزیر نفت قول تسریع در تکمیل این مخزن را داده است.

وی درباره آخرین وضعیت پتروشیمی استان نیز گفت: وزیر نفت با تایید عملکرد و سوابق سرمایه گذار جدید نسبت به تامین خوراک این مجتمع متعهد شد و امیدواریم به زودی گره کور پتروشیمی استان پس از سال‌ها باز شود.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اکتشاف نفت و گاز نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی