Web Analytics Made Easy - Statcounter

حافظ باباپور، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: موضوع مهاجرت معکوس چند سالی است که در حال اتفاق است و خوشبختانه آذربایجان‌شرقی در این خصوص روند رو به رشد و سرعتی دارد. 

وی افزود: ما روستایی در استان داریم که به صورت کامل خالی از سکنه شده بود ولی الان ۲۰ خانوار جمع شده و روستا را احیا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه دلایلی اعم از بازنشستگی، برگشتن به خاطرات کودکی، احیای زمین‌های آبا و اجداد و غیره از دلایل مهاجرت معکوس به روستاهاست، گفت: تسهیلات پرداختی نیز از دلایل دیگر مهاجرت است به طوریکه پیشنهاد افزایش این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را ارائه داده‌ایم چراکه پرداخت این تسهیلات بدون هیچگونه بروکراسی اداری و به راحتی پرداخت می‌شود. 

وی در خصوص مشکلات حاشیه‌نشینی و رواج این موضوع در روستاهای استان گفت: حاشیه‌نشینی یک موضوع فراگیر در کل جهان است که گریبانگیر کلان‌شهرهاست که در برخی کشورها ساماندهی شده ولی در برخی کشورها هنوز با این موضوع درگیر هستند و تبریز نیز یکی از این شهرهاست که با پدیده حاشیه‌نشینی روبه روست. 

باباپور ادامه داد: پیشنهاد بازسازی مناطق حاشیه‌نشین توسط بنیاد مسکن استان ارائه شده است زیرا مشابه این کار در زاهدان و دو شهر دیگر انجام گرفته و با موفقیت هم بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه گسترش حاشیه‌نشینی در تبریز به بن‌بست رسیده است از این‌رو این روند به روستاهای اطراف تبریز سوق یافته است، گفت: برای مثال در منطقه چاوان در حدود ۴۰۰ خانوار خارج از محدوده شهر خانه احداث کرده‌اند که جلوی این کار باید توسط شهرداری گرفته می‌شد. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: حاشیه‌نشینی روستایی یک خطر بالقوه است و شهر را تهدید می‌کند و هر آن احتمال خطر وجود دارد و باید شهرداری قدرت اجرایی در برخورد با این پدیده داشته باشد. 

 ضعف استان در معرفی روستاهای خارق‌العاده برای گردشگری

وی در خصوص ضعف استان در معرفی روستاهای خارق‌العاده برای گردشگری گفت: این وظیفه میراث فرهنگی و گردشگری است و ما اعلام آمادگی برای همکاری در این رابطه می‌کنیم زیرا پتانسیل گردشگری روستاهای استان نه تنها کمتر از سایر استان‌ها نیست بلکه بیشتر هم است زیرا قدمت تاریخی، طبیعت بکر، خارق‌العاده بودن اماکن حاکی از این ادعاست به طوریکه روستای کندوان یک روستای بی‌نظیر در کل جهان است و نمونه دیگری در جهان ندارد. 

باباپور در ادامه به موضوع جابجایی روستاها اشاره کرد و گفت: عملا این کار با موفقیت انجام نمی‌گیرد و منجر به دو تکه شدن روستاها می‌شود زیرا تجربه‌های قبلی نشان داده است که عده‌ای در روستای اول مانده و عده‌ای به محل تعیین شده می‌روند و حتی دهیار به روستای جدید هیچ امکاناتی نمی‌دهد و این منجر به مشکلاتی شده است از این‌رو زهکشی، تثبیت و مقاوم‌سازی و بدون جابجایی این مشکل را حل کنیم. 

وی توضیح داد: ۸۵ روستا در محدوده و مسیر سیل بودند که با اعتبار تخصیص یافته این روستاها ایمن خواهند شد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: حاشیه نشینی تبریز آذربایجان شرقی توسعه حاشیه نشینی تبریز روستا گردشری زلزله توسعه حاشیه نشینی به روستا حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار

روستای توآباد در شهرستان آوج استان قزوین واقع شده و به شکل دره بین کوه‌های ینگجه محصور شده است. این روستا به دلیل آب و هوای مساعدی که دارد گردشگران بسیاری به سوی خود جلب کرده است. در این روز‌های بهاری که فصل شکوفایی گل‌ها و گیاهان است. طبیعت این روستا چشم نوازی می‌کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار- قزوین

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»