Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون در سال جدید گفت: از جمله اولویت‌هایی که کمیسیون اضافه خواهد کرد بعد نظارتی کمیسیون است که باید تقویت شود و برای بعد تقنینی نیز تصمیماتی اتخاذ خواهد شد. - اخبار استانها -

امیرحسین بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اصفهان، در رابطه با برنامه کمیسیون فرهنگی مجلس برای طرح جوانی جمعیت و حمایت خانواده در سال جدید اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی در سال قبل اقدامات لازم برای این طرح را انجام داده و بعد آن را به کمیسیون مشترک تحویل داد، این طرح به شورای نگهبان رفته‌ است و پس از بازگشت باید ملاحظاتی روی آن صورت گرفته و اشکالات آن برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از رفع اشکالات، اجرای طرح و نظارت بر اجرای صحیح به ‌عهده کمیسیون فرهنگی است که تمامی دستگاه‌ها را برای این طرح درگیر کرده‌ و وظایف مخصوص آن‌ها مشخص است اما برخی دستگاه‌ها مانند وزارت بهداشت، وزارت ارشاد، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات بیشتر درگیر اجرای طرح هستند که اگر گام به گام با آن‌ها پیش نرویم و نظارت نکنیم در اجرا موفق نخواهند بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دنبال شدن طرح فضای مجازی در سال‌های گذشته گفت: دومین اولویت کمیسیون فرهنگی که در سال‌های گذشته نیز خیلی روی آن کار شده‌است، طرح فضای مجازی است که اقدامات لازم انجام شده و در نوبت صحن است، این طرح و طرح جوانی جمعیت از کارهای اصلی کمیسیون فرهنگی بود که از سال پیش باقی ‌مانده‌ است.

"قالیباف"عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شدنایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: جوانان خود را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ آماده کنندنایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: وجود نگاه‌های حاشیه‌ای مانع توسعه استسخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: بخش عمده مشکلات امروز  کشور ناشی از ضعف مدیریت است‌

بانکی تصریح کرد: برنامه کمیسیون فرهنگی در سال جدید بر تقویت بعد نظارتی است و  از جمله اولویت‌هایی که کمیسیون اخیرا اضافه خواهد کرد بعد نظارتی کمیسیون است که باید تقویت شود و برای بعد تقنینی نیز قرار است تصمیماتی گرفته شود تا مشخص شود چه مواردی باید به دو اولویت باقی‌مانده از سال قبل اضافه شود.

وی افزود: سومین اولویت کمیسیون که در سال قبل هم مطرح بود، بحث صدا و سیما است که بیش از 1500 پیشنهاد برای طرح صدا و سیما رسیده که باید بررسی شود و احتمالا قانون صدا و سیما نیز یکی از اولویت‌های اصلی امسال خواهد بود.

انتهای پیام/174/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس بعد نظارتی سال جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود

به دعوت وزارت فرهنگ، آموزش و پرورش و علوم ارمنستان هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت) به منظور آشنایی با روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان، به همراه آرتور مارتیروسیان معاون وزیر فرهنگ آموزش و ورزش ارمنستان از مدرسه دولتی ۳۵ ارمنستان با حدود ۲ هزار دانش آموز به‌عنوان یکی از مدارس فعال در بخش فارسی‌آموزی دیدن کردند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانش‌آموزان فارسی‌آموز را سفیران فرهنگی دانست و گفت: گزارش و مشاهدات در زمینه دانش‌آموزان فارسی‌آموز این مدرسه حاکی است که مردم ارمنستان با مردم ایران روابط دیرینه فرهنگی دارند و به‌عنوان دوست و برادر در کنار یکدیگر هستند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: در زمینه تقویت آموزش زبان فارسی در ارمنستان تلاش می‌کنیم و از وزارت علوم و فرهنگ ارمنستان به دلیل ایجاد فضای مناسب آموزشی برای فارسی‌آموزان تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در پی فرصتی که برای فارسی‌آموزان ارمنستان ایجاد شده، در آینده شاهد توسعه روابط دو کشور و گسترش فرهنگ ارمنستان و ایران باشیم.

مارتیروسیان، معاون وزیر فرهنگ ارمنستان با تشکر از رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور به دلیل بازدید از مدرسه ۳۵ گفت: زبان فارسی از زبان‌های مورد علاقه مردم ارمنستان است و در وزارت علوم تلاش خواهیم کرد موانع موجود در زمینه فارسی‌آموزی برطرف شود و از هیچ تلاشی برای تقویت آموزش زبان فارسی فروگذار نمی‌کنیم.

مدیر مدرسه ۳۵ هم از حضور ایمانی‌پور و همراهان وی در این مدرسه ابراز خرسندی کرد و گفت: این دیدار به‌طور قطع موجب تقویت روابط و ایجاد شوق و انگیزه در دانش‌آموزان فارسی‌آموز ارمنستان به‌ویژه این مدرسه می‌شود.

وی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان برای حمایت از آموزش زبان فارسی، خاطرنشان‌کرد: کلاس آموزش زبان فارسی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران تجهیز شده و کتاب‌های آموزشی امسال برای دانش‌آموزان به دست مدارس رسیده است.

مدیر مدرسه ۳۵ ابراز امیدواری کرد که در روند آموزش زبان فارسی در زمینه کمی و کیفی ارتقای چشمگیر ایجاد شود.

مدرسه ۳۵ در منطقه «اربونی» با یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، یکی از مدارس فعال ارمنستان در حوزه آموزش زبان فارسی است که ۳۵۰ دانش‌آموز آن در مقاطع پنجم تا نهم زبان فارسی را به‌عنوان زبان رسمی فرا می‌گیرند.

برپایه این گزارش، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط دانش‌آموزان مورد استقبال قرار گرفت، سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی ارمنستان توسط دانش‌آموزان این مدرسه اجرا شد.

اجرای نمایش آثار سعدی به‌ویژه حکایت‌های گلستان سعدی توسط ۲ نفر از دانش‌آموزان مدرسه ۳۵ از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

تومانیان یکی از نویسندگان ارمنستان نیز یکی از حکایت‌های گلستان سعدی را نمایش‌نامه‌خوانی کرد که به‌ویژه شعرخوانی او مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد