Web Analytics Made Easy - Statcounter

غول نفتی توتال فرانسه قراردادی با مقامات اوگاندا منعقد کرده است که با این قرارداد و انجام پروژه های مربوط به آن این کشور شرق آفریقا تبدیل به یکی از مهمترین تولید کنندگان و صادرکنندگان نفت دنیا خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال فرانسه، یکی از کسانی بود که در امضای این قرارداد حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارداد با حضور رییس جمهور اوگانادا و نیز رییس جمهور تانزانیا و رسانه های این کشور امضا شد.

این قراردادها بر اساس اولین اکتشافاتی امضا شده که 15 سال قبل انجام شده اند.

به غیر از توتال، بزرگترین تولید کننده نفت و گاز فراساحلی چین، CNOOC، و شرکت ملی نفت اوگاندا هم در این پروژه ها همکاری دارند.

شرکت ملی نفت اوگاندا روز سه شنبه اعلام کرد که انتظار دارد روز یکشنبه تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری (FID) این پروژه ها اعلام شود.

پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال فرانسه

پویان این قراردادها را گامی بزرگ در جهت کار بر روی پروژه خط لوله ای می داند که 10 میلیون دلار سرمایه جذب می کند و امیدوار است تا سال 2025 نفت در این خط لوله جریان یابد.

سرمایه گذاری توتال در این پروژه برابر با 5.1 میلیارد دلار است.

انتظار می رود توتال در این پروژه ها روزانه 230 هزار بشکه نفت تولید کند. بر اساس آمار بلومبرگ، این میزان نفت از تولید نفت گینه آفریقا و گابن، که هر دو عضو اوپک هستند، بیشتر خواهد بود.

برچسب هاآفریقا انرژی امروز اوگاندا توتال (Total) شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آفریقا انرژی امروز اوگاندا توتال Total آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟

به گزارش خبرنگار مهر قرارداد خط لوله گاز ایران و پاکستان یا همان خط لوله صلح در سال ۲۰۰۹ منعقد شد قراردادی ۲۵ ساله برای برای ساخت خط لوله‌ای که از مرز ایران تا نواب شاه به فاصله ۷۸۱ کیلومتر می‌رود، مورد مذاکره قرار گرفت. این خط لوله قرار بود ۶۶۵ کیلومتر از استان بلوچستان پاکستان و ۱۱۵ کیلومتر از استان سند عبور کند. این خط لوله بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر در ایران از میدان گازی پارس تا منطقه مرزی پاکستان در بلوچستان کشیده شده است.

از زمان شروع این پروژه، مشکلات متعددی وجود داشته است که تکمیل آن را به تعویق انداخته است. پاکستان به شدت به این پروژه گاز طبیعی نیاز دارد چرا که با کمبود انرژی مواجه است.

سال گذشته به دنبال عدم پیشرفت این پروژه ۲۵ ساله تهران به اسلام آباد هشدار داد که اگر بخشی از پروژه خود را تا مارس ۲۰۲۴ به پایان نرساند، موضوع را برای ثبت شکایت و گرفتن خسارت به یک دادگاه بین المللی خواهد برد. ایران اعلام کرده که به دلیل عدم تمایل اسلام‌آباد در تکمیل بخشی از این پروژه که در خاک پاکستان قرار دارد، ۱۸ میلیارد دلار ضرر کرده است.

پس از اینکه ایران اعلام کرد ممکن است این پرونده را به دیوان بین‌المللی داوری ببرد، پاکستان به سرعت برای کاهش احتمال ضرر و زیان خود وارد عمل شد و تصمیماتی گرفت که قبلاً از آن اجتناب کرده بود.

اکنون با سفر رئیس جمهور به اسلام آباد جواد اوجی وزیر نفت از اشتیاق پاکستانی‌ها به تزریق گاز به خط لوله آی‌پی خبر داد و گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

به گفته وزیر نفت با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

بر اساس این گزارش باید منظر ماند و دید که آیا پاکستانی‌ها می‌توانند برای جلوگیری از پرداخت جریمه هنگفت پیشگیری کند و حتی انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کند یا باید در انتظار بد عهدی جدید و پیشرفتی محدود برای ممانعت از جریمه ۱۸ میلیارد دلاری از سوی این کشور باشیم.

کد خبر 6086281 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فناوری در خدمت جنایت
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟