Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:27:48 GMT

بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی با جهش ۱۸ هزار واحدی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۶۲۵۷

بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی با جهش ۱۸ هزار واحدی

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، برپایه معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۷۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۱ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۵۰۹ واحد افزایش به ۴۳۵ هزار و ۲۳۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳۳۲ واحد رشد به ۲۸۳ هزار و ۴۷۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۵ هزار و ۳۴۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۰ هزار و ۹۸۰ واحد افزایش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۵۰۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۳۱۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۱۵۳ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۲۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۳۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۴ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۸۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۹۰ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۵۴ واحد  تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل،  نماد شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۱۲۴ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۱۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۱۱۴ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۷ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۸۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۷۲ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس)، باما (کاما) با ۶۵ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۶۰ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۵۶ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و بانک تجارت (وتجارت) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۵۷۱ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۷۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۴۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۱۰ میلیون و ۶۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲۲ هزار و ۲۰۰  میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشمی تندگویان (شگویا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و بیمه پاسارگاد (بپاس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد صنایع ماشین های  اداری ایران (مادیرا)، زغال‌سنگ پرورده طبس (کزغال)، پتروشیمی مارون (مارون)،  قاسم ایران (قاسم)، بیمه سامان (بساما)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، ذوب روی اصفهان (فروی) و تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس شاخص کل بورس رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس شاخص کل بورس بازار سهام فرابورس شاخص کل بورس رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه اخبار کنکور سرمایه گذاری شاخص بورس بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 5 هزار واحدی به 2 میلیون و 264 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی  به ارتفاع 750 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «مادیرا» و «وهور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ذوب» و «غبشهر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «خاور» و «فنر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 16 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 150 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 142 نماد در محدوده مثبت و 297 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 150 نماد در محدوده مثبت و 182 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳