Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:19:16 GMT

نخستین شماره نشریه دانشجویی «مالیچی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۶۷۲۰

نخستین شماره نشریه دانشجویی «مالیچی» منتشر شد

نخستین شماره «مالیچی» نشریه انجمن علمی ـ دانشجویی مدیریت مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، "گذری بر مرزهای علم مالی"، "آنچه باید درباره مالی رفتاری بدانیم"، "آشنایی با رمزپول‌ها"، "بیمه بیکاری"، "راه بهتری برای سرمایه‌گذاری"، "تاثیر بتای سهم بر قیمت"، "فروش تعهدی در بورس تهران"، "پیش‌بینی فناوری و تغییرات اجتماعی" و مقالاتی از دانشجویان رشته مدیریت مالی از جمله مباحث و موضوعاتی است که در این شماره می خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین شماره نشریه «مالیچی» به صاحب امتیازی انجمن علمی ـ دانشجویی مدیریت مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مسئولی و سردبیری امیرمحمد عابدین‌دوست منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین به تازگی تصاویر اولیه‌ای را که توسط ماهواره پرتو ایکس اینشتین گرفته شده است، منتشر کرده است.

این ماهواره که به افتخار فیزیکدان مشهور، آلبرت اینشتین به این نام نامگذاری شده است، توسط یک تیم از محققان چینی توسعه یافته و به کاوش‌های جذاب فضایی می‌پردازد.

تصاویر اولیه‌ای که توسط ماهواره انیشتین گرفته شده است، اطلاعات پرتو ایکسی از منابع فضایی مختلف را در اختیار می‌گذارد. این اطلاعات می‌توانند به محققان کمک کنند تا درک بهتری از ساختار و رفتار اجرام فضایی بدست آورند.

یکی از ابزار‌های روی کاوشگر، تلسکوپ پرتو ایکس میدان وسیع است که از طراحی شبیه چشم‌های خرچنگ برخوردار است.

ماهواره انیشتین ابزاری حیاتی برای مطالعه‌های مرتبط با فیزیک فضا و سیارات است و قادر است تصاویر با کیفیت بالا از منابع فضایی مختلف را ارائه دهد. چین به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در تکنولوژی فضایی، با ارسال ماهواره‌ها و فعالیت‌های فضایی خود، نشان داده که با جدیت به دنبال بررسی عمیق‌تر جهان خارج از جو سیاره زمین است. این تلاش‌ها به دستیابی به دانش‌های جدید و پیشرفت‌های بزرگ در زمینه فیزیک فضا کمک می‌کنند.

در همین راستا چین نخستین دسته از تصاویر گرفته شده توسط ماهواره کاوشگر انیشتین (EP) را در یک انجمن مرتبط با پکن منتشر کرد.

این ماهواره نجومی که در ژانویه به فضا پرتاب شد، مجهز به تلسکوپ پرتو ایکس میدان وسیع (WXT) و تلسکوپ اشعه ایکس (FXT) است که می‌تواند به طور همزمان به رصد میدان گسترده و تصویربرداری متمرکز بر اشعه ایکس بپردازد.

شمار تصاویر منتشر شده از این ماهواره یازده عدد است که شامل مشاهدات اجرام نزدیک به مرکز کهکشان راه شیری، سیاه‌چاله کلان‌جرم شگف‌انگیز «ام 87» و بقایای ابرنواختر مرتبط با آن و برخی از تصاویر دیگر است.

ماهواره مذکور در مراحل بعدی طبق برنامه از پیش تعیین شده، به تکمیل آزمایش‌های درون مدار ادامه می‌دهد و همکاری داخلی و خارجی و اشتراک‌گذاری داده‌ها را تقویت و به رصد و تحقیقات نجومی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟