Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:01:07 GMT

پیش‌بینی تولید بیش از ۱.۲میلیون تن چغندرقند در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۹۹۴

پیش‌بینی تولید بیش از ۱.۲میلیون تن چغندرقند در خوزستان

تورج نوروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:برداشت چغندرقند پاییزی که بیشتر در دزفول ، شوش ، بهبهان ، گتوند ، اندیمشک ، اهواز و شوشتر کشت شده، تا اوایل تیر ادامه دارد و این محصول راهبردی به تدریج به ۹ کارخانه قند خارج از استان و کارخانه قند شوش به عنوان تنها واحد فعال خوزستان ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه سطح زیرکشت چغندرقند پاییزی در خوزستان قراردادی است ، گفت: مهمترین مشکل این محصول حمل آن به کارخانه‌های قند استان های کرمانشاه ، اصفهان ، همدان ، فارس ، چهارمحال و بختیاری و قزوین است که با هماهنگی انجام شده امیدواریم روند حمل چغندر قند به کارخانه‌های قند کشور با کمترین چالش انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه کشت پاییزی چغندرقند در سال زراعی جاری نسبت به سال پیش از آن از ۱۳هزار هکتار به ۱۹ هزار هکتار افزایش یافته افزود: سال زراعی گذشته تولید چغندر قند در خوزستان ۷۹۵هزار تن بود ولی امسال به بیش از ۱.۲میلیون تن افزایش خواهد یافت.
به گفته نوروزی در افق سال ۱۴۰۴سطح زیرکشت چغندرقند پاییزی در خوزستان به ۶۰هزار هکتار و تولید آن به ۶ میلیون تن خواهد رسید که امکان استحصال ۶۰۰هزار تن شکر مهیا می‌شود.
وی تولید چغندرقند در خوزستان را در واحد سطح ۶۵تن در هکتار بیان کرد.
استان خوزستان کانون و قطب اصلی کشت چغندر پاییزی در کشور است.میزان مصرف آب چغندرقند پاییزی نسبت به نوع بهاره آن که در مناطق سردسیری کشور متداول است ۵۰درصد کمتر و دوره رشد آن نیز طولانی‌تر است.
از سوی دیگر برداشت چغندرقند پاییزی خوزستان، موجب فعال شدن کارخانه های قند استان‌های مقصد شده که ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در پی دارد.
به گزارش ایرنا کشت چغندرقند در خوزستان سال های اخیر پس از یک رکورد ۱۰ساله ، روندی رو به رشد داشته است.
براساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تا اوایل تیر در مجموع ۵.۵میلیون تن محصولات پاییزی شامل گندم ، جو ، چغندرقند ، دانه روغنی کلزا ، محصولات صیفی و جالیزی از زمین‌های کشاورزی خوزستان برداشت خواهد شد.  
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی ، شیلات و عسل و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.

برچسب‌ها چغندر برداشت محصول کشاورزی بهبهان اهواز پروندهٔ خبری کشاورزی در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر برداشت محصول کشاورزی چغندر برداشت محصول کشاورزی بهبهان اهواز اخبار کنکور قند در خوزستان کشت چغندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر 760 هزار متر مربع با 5 هزار و 500 نفر پرسنل سالانه 22 هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و 12 هزار و 500 دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از 600 درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال 1404 نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان