Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نشست بررسی مسائل رفاهی، فرهنگی و دانشجویی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  با حضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی این وزارتخانه به همراه مدیران مربوطه برگزار شد.

علی‌اکبرحق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نشست، گفت: تفاوت در خصوص دانشجویان بین‌الملل در ایران و دیگر کشورهای جهان از زمین تا آسمان است که قسمت زیادی از این مشکلات باز می‌گردد به این‌که ما نمی‌دانیم بین‌المللی کار کردن به چه معنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‌های مدیریت دانشجویان بین‌الملل در حال تدوین است

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که در شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌ها در خصوص مدیریت دانشجویان بین‌الملل در حال تدوین است، اظهار داشت: سیاست‌ها در خصوص موضوعات مختلف این دسته از دانشجویان در اسفندماه سال ۹۹ مصوب شده است و به نکات مختلف در خصوص دانشجویان بین‌الملل پرداخته شده است.

وی افزود: البته در معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز شورای امور بین‌الملل وجود دارد که تقاضا دارم عضوی از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت جهت حضور در این شورا معرفی شود زیرا بسیاری از موضوعات در حوزه دانشجویان بین‌الملل در این شورا مطرح می‌شود و با عضویت معاونت فرهنگی و دانشجویی این حوزه فعال‌تر خواهد شد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: البته ما در خصوص میزان ظرفیت پذیرش دانشجویان بین‌الملل مصوباتی داشته‌ایم از جمله این‌که دانشگاه‌ها تا سقف ۲۰ درصد ظرفیت خود در رشته‌هایی که دارند را می‌توانند در پذیرش دانشجویان بین‌الملل به کار ببرند.

کاهش دادن شهریه‌های دانشجویان بین‌الملل برای کشور در عرصه بین‌الملل معنای خوبی ندارد

معاون وزیر بهداشت در خصوص شهریه‌های دانشجویان بین‌الملل، اظهار داشت: رقابت نسبتا ناسالمی در این خصوص شکل گرفته بود که پیش از نوروز ۹۹ به این موضوع پرداخته شد؛ به نحوی که به دلیل گرانی دلار، برخی دانشگاه‌ها شهریه‌های خود را بسیار پایین آورده بودند که در عرصه بین‌الملل این شرایط معنای خوبی برای کشور ندارد.

تصویب رشته کارشناسی ارشد دیپلماسی سلامت در شورای عالی برنامه‌ریزی و گسترش دانشگاهها

حق دوست با بیان اینکه باید بدنه دانشگاه‌ها و اساتید را با تفاوت‌های فرهنگی دانشجویان خارجی آشنا کنیم و آگاهی‌ها را در این خصوص بالا ببریم، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این مدت به نتیجه رسید مصوب کردن رشته کارشناسی ارشد دیپلماسی سلامت در شورای عالی برنامه‌ریزی و شورای گسترش دانشگاه ها بود که از ابتدای مهرماه جاری در این رشته دانشجو پذیرش می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: به واقع ما نیاز داریم که در هر دانشگاه چند نفر را که به کنوانسیون‌های بین المللی اشراف دارند در کنار خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092999 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان غیرایرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان غیرایرانی دانشجویان بین الملل فرهنگی و دانشجویی شورای عالی وزارت بهداشت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند