Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@21:04:53 GMT

بازداشت موقت نخست وزیر سابق کویت در ارتباط با فساد مالی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۸۳۸

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه وزرای کویت امروز سه‌شنبه حکم بازداشت موقت «جابر مبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر سابق این کشور در پرونده «صندوق ارتش» را صادر و روز ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرد.

روزنامه کویتی «القبس» با اعلام این مطلب نوشت که دادگاه همچنین هر گونه انتشار اخبار و گزارشات درباره پرونده «صندوق ارتش» را ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهمان این پرونده جابر المبارک نخست‌وزیر سابق، «خالد الجراح» وزیر دفاع و کشور سابق و هفت نفر دیگر است.

دادگاه به جابر المبارک اجازه داده که به عنوان مهم‌ترین متهم این پرونده وارد سالن دادگاه شود و متهمان خواستار آن شدند تا جلسه دادگاه به صورت محرمانه برگزار شود.

جابر المبارک در جلسه دادگاه خواستار لغو ممنوع‌الخروجی خود شد و الجراح نیز آزادی به قید وثیقه را خواستار شد.

نوامبر ۲۰۱۹ «ناصر الصباح» وزیر دفاع کویت طی نامه‌ای به دادستانی کل از وجود نشانه‌هایی دال بر وجود فساد مالی در ارتش در سال‌هایی که وی منصب وزارت دفاع را بر عهده نداشت، خبر داده بود و پس از آن دادستانی کل دستور اجرای تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.

ارزش تخلفات مالی صورت گرفته در این پرونده حدود ۲۴۰ میلیون دینار (۷۹۰ میلیون دلار) و متهمان اصلی آن نیز نخست‌وزیر سابق و وزیر دفاع سابق کویت هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نخست وزیر کویت فساد اداری نخست وزیر سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار البرز اقدامات و دستاوردهای این استان در حوزه‌های مختلف توسعه را بسیار قابل توجه و با اهمیت دانست و گفت: البرز همسو با منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت سیزدهم حرکت می‌کند و استاندار مدیری میدانی است و امور را با جزئیات دنبال و رصد می‌کند که این امر عامل موفقیت در امور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از معضلاتی که ما را درگیر کرده، حتی در کشورهای توسعه یافته نیز موضوعیت پیدا می‌کند، افزود: گزارش‌های امیدبخشی در البرز وجود دارد و این تجارب می‌توانند به عنوان الگوهای موفق برای سایر استان‌ها و حتی در سطح فرا ملی و روابط خارجی هم مورد بهره برداری قرار گیرد. اکنون دستگاه دیپلماسی برای تقویت مناسبات خارجی به ظرفیت استان‌ها توجه ویژه ای دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد: دفاتر امور خارجه در ۲۴ استان کشور فعال شده‌اند و در این دولت برای اولین بار این حجم از ارتباط وجود دارد. وجود دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه، علاوه بر ارائه خدمات، ارتباط تنگاتنگی بین دفاتر و نماینده عالی دولت در استان‌ها نیز محسوب می‌شود.

کنعانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر در حال تجربه پیچیده‌ترین شرایط منطقه‌ای و بین المللی هستیم اما موفق ترین روابط خارجه را داریم. تلاش سلطه گران این بود که جمهوری اسلامی ایران را به یک موضوع امنیتی تبدیل کنند که فازهای مختلف از هسته‌ای تا توانمندی‌های دفاعی و موشک‌های بالستیک و … را زیر سوال ببرند و قصد داشتن ارتباط با این کشور را یک خط قرمز اعلام کنند.

وی بیان کرد: اکنون بسیاری از کشورهای جهان خواستار ارتباط با ایران اسلامی هستند به این دلیل که از مرحله امنیتی سازی جمهوری اسلامی و تنش زدایی عبور کرده‌ایم. توسعه اقتصاد بین المللی منوط به این روابط است که اکنون بهترین گفتگوهای سیاسی را برقرار کرده‌ایم و نتیجه بخش خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: با دیپلماسی پویا از بسیاری از سدها و پروتکل‌ها عبور و در حوزه امنیتی ثابت کرده‌ایم که نقطه امنیت ساز هستیم. با پیگیری‌های استاندار البرز دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان البرز به زودی به صورت رسمی افتتاح می‌شود و با توجه به اینکه مدیر آن مشخص و معرفی شده است فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کد خبر 6100729

دیگر خبرها

  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • امیر تتلو آزاد می‌شود؟/ وکیل مدافع تتلو : موکلم توبه کرده/ نوجوانان برای آزادی اش دعا می کنند
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو؛ آزاد می‌شود؟
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه