Web Analytics Made Easy - Statcounter

طمیمیان با بیان اینکه جشنواره خاطره نویسی «یاد باد» طرحی خلاقانه در حوزه گردشگری است، گفت: این جشنواره طرحی خلاقانه و مبترکرانه و تلفیقی از هنر و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «قدرت الله طمیمیان» ظهر امروز (سه شنبه ۲۴ فروردین) در نشست انتخاب هیأت داوران نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی «یاد باد» که با حضور معاون فرهنگی شهرداری آبادان، مدیرکل فرهگ و ارشاد اسلامی اروند، دبیر جشنواره، مدیر توسعه فرهنگی هنری و مدیر صنایع خلاق این سازمان برگزار شد، این طرح را تلفیقی از هنر و گردشگری دانست و اظهار کرد: این جشنواره طرحی خلاقانه و مبترکرانه در حوزه گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کل دنیا برای صنعت گردشگری به دلیل  آثار و تبعات مثبتی که در جامعه دارد، تمرکز و برنامه ریزی ویژه ای می شود.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری درآمدها به صورت تکاثری است افزود: این صنعت مهم در مباحث اقتصادی، صادرات نامرئی را در پی دارد و تقریبا نسبت به دیگر حوزه ها توزیع عادلانه ثروت را در پی دارد. خوشبختانه دبیر این جشنواره ملی تلاش کرده تا از بستر فضای مجازی که موجود است؛ بهترین بهره را ببرد.

 

وی با تأکید بر اینکه تا به امروز نتوانسته ایم از فضای مجازی خوب استفاده کنیم ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید بر این دارد که از بستر فضای مجازی، به نحو احسن استفاده کنیم، ایشان فضای مجازی را آنقدر مهم می دانند که می فرماید اگر در این جایگاه نبودم قطعا در فضای مجازی کار می کردم.

 

طمیمیان تصریح کرد: در واقع معنی فرمایش مقام رهبری این است که به طور تام و کامل از ظرفیت های فضای مجازی استفاده شود که معرفی جاذبه ها و اماکن گردشگری و فرهنگ مان یکی از همین بخش های مهم است.

 

وی اضافه کرد: بر این باور هستیم که جشنواره ملی خاطره نویسی «یاد باد» توانسته از ظرفیت های فضای مجازی بهترین بهره را داشته باشد و توانستیم فارغ از نگاه سازمانی و بخشی، همکاری بسیارخوبی با شهرداری آبادان داشته باشیم.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه باید بتوانیم ظرفیت هایی که در منطقه وجود دارد را کنار هم قرار دهیم و در آخر به نتیجه دلخواه برسیم تاکید کرد: هر کدام از ما ظرفیتی داریم که وقتی کنار هم قرار می گیریم رویدادهای خوب و بزرگی رقم خواهد خورد، تمام این رخدادهای موثر از طرف متخصصان هر حوزه که در جامعه هستند شکل می گیرد و ما به عنوان حامی و پشتیبان کنار این سرمایه های اجتماعی، هستیم.

 

در ادامه نیز «علیرضا بازفت»‌ با اشاره به وضعیت حاکم بر جامعه ناشی از گسترش ویروس کرونا عنوان کرد: با پیشنهاد دبیر جشنواره و با نگاه مثبت شهردار آبادان به فعالیت فرهنگی و همچنین مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، علاقه مند به همکاری در این رویداد شدیم.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری آبادان نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی «یاد باد» را فعالیت مثمر ثمری در صنعت گردشگری و توریسم منطقه دانست و ابراز کرد: خوشبختانه با ارائه گزارش دبیر جشنواره از تعداد آثار ارسالی مشخص است که استقبال خوبی شکل گرفته اما باز هم این نقطه شروع است و این دست رخدادهای فرهنگی باید توسعه پیدا بکند و تکرار شود که بتوانیم به صورت مفید از آنها بهره مند شویم.

 

وی اذعان کرد: هدف مهم این جشنواره، آشنایی سایر اقوام با رفتارهای اجتماعی، زیبایی های بصری منطقه و توسعه گردشگری است که امیدواریم باعث شود منطقه آزاد اروند در کل کشور شناخته شود و بعد از گذار از پاندمی کرونا شاهد حضور هم وطنانمان در منطقه باشیم.

 

بازفت این همکاری را دومین تجربه مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان عنوان کرد و یاد آور شد: این دومین همکاری رسمی و مشترک دو نهاد است که امیدواریم شهرداری ها بتوانند در کنار حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند، فعالیت های فرهنگی را رشد و ارتقا دهند و مردم به شرایط و استاندارد های مورد انتظاری که در مناطق آزاد حاکم است، برسند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: استفاده از فضای مجازی معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خبرگزاری شبستان خوزستان حوزه گردشگری منطقه آزاد اروند صنعت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند شهرداری آبادان طرحی خلاقانه معاون فرهنگی جشنواره ملی خاطره نویسی فضای مجازی یاد باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، جشنواره فیلم ترایبکا مجموعه‌ای از برنامه‌های تجدید خاطره، بازنگری‌ها و گفت‌وگوهای خود را برای بیست و سومین دوره‌اش در نظر گرفته است.

این جشنواره که ماه ژوئن برگزار می‌شود، مجموعه داستان‌سرایی با جاد آپاتو، اندی کوهن، کایران کالکین، کری واشینگتن، لاورن کاکس، جان باتیست و مایکل استیپ را در برنامه‌اش دارد.

در بخش مجموعه کارگردان‌ها گاس ون سنت در گفت‌وگو با فیلمساز و بازیگر ویتو اشنابل که بازیگر وی در سریال رایان مورفی «دشمنی: کاپوتی در مقابل قوها» برای شبکه اف ایکس بود، به بررسی این سریال می‌پردازد که فصل دوم «دشمنی» بود.

جشنواره بیست و پنجمین سالگرد سریال «سوپرانوها» را با اولین نمایش جهانی مستند الکس گیبنی با عنوان «مردعاقل: دیوید چیس و سوپرانوها» در بیکن تئاتر گرامی می‌دارد. این نمایش با تجدید دیدار با خالق آن دیوید چیس، فیلمبردار ترنس وینتر و بازیگران شامل ادی فالکو، مایکل ایمپریولی، آیدا تورتورو، آنابلا سیورا، رابرت ایلر، جیمی-لین سیگلر، دری‌آ دی‌متئو، استیو شریپا، میشل چیس، کاترین ناردوچی، و دومینیک چیانیز، یاد این سریال محبوب را گرامی می‌دارد.

مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو نیز در برنامه پنجاهمین سالگرد ساخته‌شدن «خیابان‌های پایین شهر» حضور دارند.

گفت‌وگویی با استیون اسپیلبرگ پس از نمایش اولین فیلم او «شوگرلند اکسپرس» که سال ۱۹۷۴ ساخته شد، در پنجاهمین سالگرد آن انجام خواهد شد و کوین بیکن نیز در برنامه گرامیداشت ۴۰ سالگی «آزاد» ساخته هربرت راس حضور خواهد داشت.

نمایش فیلم صامت «ناشناخته» تاد براونینگ در سال ۱۹۲۷ با بازی لون چنی و جوآن کرافورد و نمایش نسخه ترمیم شده فیلم «شمال از شمال غربی» آلفرد هیچکاک در سال ۱۹۵۹ در شصت و پنجمین سال ساخته شدنش از دیگر برنامه‌های ترایبکا در بخش مرور خاطرات گذشته است.

امسال بیست و سومین دوره جشنواره ترایبکا که توسط رابرت دنیرو و جین رزنتال در سال ۲۰۰۲ برای بزرگداشت نیویورک تاسیس شد شکل می‌گیرد. این جشنواره از ۵ تا ۱۶ ژوئن (۱۶ تا ۲۷ خرداد) در نیویورک برگزار می‌شود.

کد خبر 6095022

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد