Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، آستان قدس رضوی با تدارک ویژه برنامه‌های متعدد رسانه‌ای، بستری را فراهم کرده تا ارادتمندان به حضرت رضا(ع) در سراسر کشور و اقصی نقاط جهان، بتوانند از طریق رسانه‌های جمعی مخاطب ویژه برنامه‌های ماه قرآن در حرم مطهر رضوی باشند.

بسیاری از زائران و مجاوران در ماه مبارک رمضان قصد تشرف به حرم مطهر رضوی و استفاده از برنامه‌های ویژه این ماه را دارند که با توجه به وضعیت حاد کرونایی شهر مشهد، با محدودیت‌هایی مواجه‌اند و امکان سفر و تشرف برایشان فراهم نخواهد بود، به همین دلیل آستان قدس رضوی برای پخش گسترده برنامه‌های ماه مبارک رمضان در رسانه‌ها تدارک ویژه‌ای داشته تا تمام ارادتمندان به اهل‌بیت(ع)، بتوانند از راه دور زائر حضرت باشند و در حال و هوای برنامه‌های ماه رمضان قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۷ ساعت برنامه زنده روزانه به ۵ زبان

محمدرضا موسوی‌کیا با اشاره به جزئیات این برنامه‌ها اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی با همکاری ۲۸ شبکه ملی و بین‌المللی و پخش روزانه ۵۷ ساعت برنامه زنده از بارگاه منور رضوی تولید و پخش خواهد شد.

وی افزود: مجموع برنامه‌های زنده حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان، ۹۹ هزار دقیقه خواهد بود که شامل ۲۳ هزار دقیقه برنامه‌های سحرگاهی، ۹ هزار دقیقه برنامه ویژه افطار، بیش از ۱۴ هزار دقیقه ترتیل‌خوانی، بیش از ۷ هزار دقیقه مناجات خوانی و شرح و تفسیر دعا، حدود ۱۲ هزار دقیقه برنامه شب‌های ماه رمضان، ۱۹۰۰ دقیقه ویژه برنامه حزب خوانی قرآن با حضور نوجوانان و بیش از ۱۷ هزار دقیقه ارسال تصاویر حرم مطهر رضوی برای شبکه‌های مختلف صداوسیما و شبکه‌های عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی خواهد بود.

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی ادامه‌ داد: این برنامه‌ها به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و آذری تولید می‌شود و علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی، شبکه‌های رادیویی نیز بیش از ۱۴ هزار دقیقه برنامه را از بارگاه منور رضوی برای مخاطبان خود پخش خواهند کرد.

موسوی‌کیا گفت: در این ضیافت رسانه‌ای، خادمان رسانه‌ای شبکه‌های مختلفی از جمله شبکه‌های تلویزیونی یک، دو، سه، پنج، افق، قرآن، جام جم، سلامت، شما، امید، پویا، خراسان رضوی و دیگر شبکه‌های استانی برای پوشش برنامه‌ها مشارکت خواهند داشت.

وی عنوان کرد: همچنین شبکه‌های برون مرزی و بین‌المللی از جمله شبکه‌های امام رضا(ع)، الکوثر، الایام عراق، سحر (آذری و اردو)، اسلام اصیل، الاهواز، الاتجاء، هدهد و طاها برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان را پخش خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حرم مطهر رضوي آستان قدس رضوی ماه مبارک رمضان هزار دقیقه برنامه حرم مطهر رضوی ویژه برنامه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کتیبه مقبره شیخ بهاء الدین محمد معروف به شیخ بهایی بصورت کتیبه‌ای سنگی به طول ۲۷۰ و عرض ۷۰ سانتی متر و ضخامت ۴ سانتی متر بالای مقبره او در رواق شیخ بهایی به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی آماده و نصب شده است.

جنس این کتیبه اهدایی از سنگ مرمر سبز بدون رگه و در گوشه‌های آن تزئیناتی به صورت طلا کاری نیز انجام شده است تا جلوه‌ای شکوهمند به آن ببخشد.

در این کتیبه تاریخچه کوتاهی از زندگی این عالم پرآوازه که نقش بسزایی در توسعه حرم ملک پاسبان حضرت رضا (ع) داشته به صورت حجاری با روش سندبلاست با خطاطی استاد تعریفی و استاد توکلی آمده است و به معرفی تالیفات مهم، کار‌های برجسته و شاگردان مطرح وی پرداخته شده است.

حضور شیخ بهایی در حرم امام رضا (ع) فصلی درخشان در تاریخ این مکان مقدس است چراکه خدمات ارزشمند او در زمینه‌های مختلف، از معماری و عمران تا مدیریت و تولیت، این مکان را به یکی از زیباترین و با شکوه‌ترین اماکن مذهبی جهان تبدیل کرد.

از مسئولیت‌های شیخ بهایی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) می‌توان به «معماری و ساخت گنبد، گلدسته و ایوان‌ها» و نیز مسئولیت روشنایی و مدیریت موقوفات اشاره کرد.

 ساخت ساعت آفتابی، تألیف کتاب‌های متعدد در مورد شخصیت علمی و فضایل حضرت رضا (ع) و نیز تدریس علوم مختلف در حرم مطهر رضوی از دیگر فعالیت‌های شیخ بهایی بوده است.

شیخ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی (زاده ۱۵۷۱ در بعلبک، لبنان - درگذشته ۱۶۲۷ در اصفهان) دانشمند، عارف، شاعر، نویسنده، اخترشناس و معماری ایرانی-لبنانی بود که در علوم مختلفی از جمله ریاضیات، نجوم، فلسفه، معماری و موسیقی تبحر داشت و در زمان شاه عباس صفوی با مهاجرت به ایران، در دربار او به مقامات مهمی رسید.

محل مدفن شیخ بهایی در رواقی با نام خود این عالم است که در گذشته خود وی در آن محل تدریس داشته‌اند و مقبره او از شمال به صحن آزادی از جنوب به رواق امام خمینی (ره) از مشرق به رواق دارالعباده و از مغرب به رواق دارالزهد راه دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند