Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: باتوجه به اینکه در طول سال در بحث صادرات و داخلی افزایش مصرفی رخ نداده است، موجودی سردخانه‌های ما برای ماه مبارک رمضان بیشتر از اندازه کافی است در نتیجه مشکلی در تامین خرمای ماه رمضان وجود ندارد.

محسن رشید فرخی در گفت‌وگو با میزان، در توضیح آخرین وضعیت تولید محصول خرما و وضعیت بازار باتوجه به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خوشبختانه سال زراعی گذشته از لحاظ کیفیت و حجم محصول سال خوبی را پشت سر گذاشتیم به طوریکه میزان تولید از میانگین تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به اینکه در طول سال در بحث صادرات و داخلی افزایش مصرفی رخ نداده است، موجودی سردخانه‌های ما برای ماه مبارک رمضان بیشتر از اندازه کافی است در نتیجه مشکلی در تامین خرمای ماه رمضان وجود ندارد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: در بین محصولات کشاورزی خرما تنها محصولی است که طی یکی دو سال گذشته افزایش قیمت نداشته است و در صورت افزایش قیمت بسیار جزئی بوده است.

رشید فرخی با بیان تشکیل جلسات متعددی با ستاد تنظیم بازار گفت: به مسئولین ستاد تنظیم بازار اعلام شد خرما به هر اندازه که نیاز است با قیمت مصوب از سوی انجمن خرما تامین و دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: سازمان میوه و تره‌بار شهرداری با در اختیار قرار دادن غرفه‌های رایگان همکاری‌های لازم را با انجمن خرمای ایران داشته است به همین دلیل برای عرضه مستقیم خرما در ماه مبارک رمضان در میادین افرادی را معرفی کرده ایم.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: قیمت خرمای مضافتی در مبدا ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان است و نرخ برای مصرف کننده از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود.

رشید فرخی در خصوص روند صادرات خرما و عوامل تاثیر گذار بر آن گفت: باتوجه به تحریم‌ها مشکلاتی در بحث حمل و نقل ایجاد شد و قیمت‌هایی حمل و نقل به شدت رشد داشته است در نتیجه تجار ما توان رقابت عادلانه با کشور‌های رقیب را از دست می‌دهند، اما با تمام محدودیت‌ها در حال فعالیت اند.

وی به تاثیر شیوع بیماری کووید ۱۹ بر روند صادرات اشاره کرد و گفت: با توجه به مکاتبات صورت گرفته با سازمان بهداشت جهانی اعلام شد که با رعایت پروتکل‌ها و مقررات در بحث توزیع، انتقال ویروس انجام نمی‌شود، اما خواه ناخواه ویروس کرونا تقاضا را در محصولات کشاورزی خام کاهش داد، اما تمام تلاش ما این بود که با افزایش تعداد بازار‌های هدف این کاهش را جبران کنیم.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: یکی دیگر موانع سر راه صادرات تصمیمات خلق الساعه‌ای است که برخی از بازار‌های هدف را نشانه رفت و نمونه آن تصمیم ممنوعیت صادرات خرما در دوسال پیش بود که باعث لطمه به صادرات خرما شد.

بیشتر بخوانید: تخصیص کالاهای سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی رئیس انجمن ملی خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟