Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:12:39 GMT

طعم شیرین همدلی در سایه ماه مهربانی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۱۷۰

طعم شیرین همدلی در سایه ماه مهربانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  فروردین ماه سپری شد و مردم در حالی جشن نیمه شعبان را برگزار کردند که امسال هم دیگر از برپایی خیمه‌های صلواتی، توزیع شربت و شیرینی و برپایی مراسم شادمانی خبری نبود، هرچه بود، خبر از کرونا بود و مراقبت برای حفظ سلامتی و تندرستی.


این روز‌ها هم در سایه کرونا سپری شد و ماه مبارک رمضان فرا رسید در حالی که هنوز به علت شیوع کرونا بسیاری از مشاغل همانند دستفروش ها، کارگران ساختمانی، واحد‌های صنفی پر خطر همچون آرایشگران و رستوران‌ها تعطیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..


اما باز هم، بسیاری از مردم و گروه‌های بسیجی آغوش مهربانی گشودند و دست یاری به سوی اقشار کم بضاعت و تنگ دست جامعه دراز کردند.


با وجود ویروس کرونا دیگر در ماه رمضان امسال هم خبری از سفره‌های افطار و برپایی نذری نیست، اما عده‌ای هستند که در این روز‌ها چشم انتظار هزینه افطاری‌های ما هستند.


ماه مبارک رمضان البته هر ساله شاهد مهربانی و یاریگری شهروندان و خیران بود، اما تفاوت امسال با گذشته در این بود که بسیاری از افراد به سبب از دست دادن شغل و درآمد خود، حتی نمی‌توانستند از پس هزینه و مخارج خانواده خود برآیند چه رسد به کمک به دیگری.

بیشتر بخوانید

سنتی حسنه در استقبال از ماه مهمانی خدا / بوی رمضان در مساجد پیچید


اما این روز‌ها طعم شیرینی به خود گرفته است وقتی دست همدلی شهروندان به سوی همدیگر دراز می‌شود تا شاید قدری از تلخی روز‌های کرونایی کشور کم شود و این مهربانی باری از مشکلات مردم بکاهد.


آغاز مرحله هشتم کمک مؤمنانه در چهارمحال و بختیاری


سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پنج هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان توزیع می‌شود.


او اظهار داشت: از بدو شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان انواع کمک‌های نقدی و غیرنقدی با همکاری رده‌های بسیج، ائمه جمعه و جماعات و نهاد‌های حمایتی، جمع آوری و در اختیار آسیب‌دیدگان از کرونا و خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.


سردار اکبری افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با سراسر کشور، پنج هزار بسته معیشتی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان تهیه شده که برای تحویل به خانواده‌های نیازمند به شهرستان‌های ۱۰ گانه استان ارسال می‌شود.


سردار اکبری اضافه کرد: مراحل بعدی رزمایش کمک مؤمنانه در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و در پایان ماه ضیافت الهی برگزار خواهد شد.


او ادامه داد: نهضت مواسات و کمک مؤمنانه و همچنین طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تا زمانی که ویروس منحوس کرونا وجود دارد برای رفع نیاز‌های خانواده‌های آسیب دیده ادامه خواهد داشت.


توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری


حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان یکهزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط مراکز افق بقاع متبرکه استان بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع می‌شود.


او افزود: این بسته‌های معیشتی از محل درآمد موقوفات و کمک خیران تهیه شده و توسط هیات امنای امامزادگان بین نیازمندان اطراف امامزادگان و حاشیه شهر‌های استان توزیع می‌شود.


مراکز افق، مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هستند که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه توسط فعالان در این مراکز انجام می‌شود این مراکز در راستای فعالیت مراکز فرهنگی در بقاع متبرکه فعال شدند تا خدمات اجتماعی را نیز در این مراکز ارائه شود.


او با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی اعلامی از سوی ستاد کرونا گفت: همه ساله مراسم جزء‌خوانی قرآن، سفره اطعام با عنوان "ضیافت الهی" در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شد که به دلیل شیوع کرونا از سال گذشته برنامه جزء‌خوانی قرآن در فضای مجازی و اطعام نیز به صورت بسته‌های معیشتی اجرا می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ماه مبارک رمضان پارسال هشت هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان استان توزیع شد.


به گفته حجه الاسلام امیری، همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در ۴۲ بقعه متبرکه استان شامل ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی قرآن، برگزاری جلسات تفسیر، سخنرانی و برگزاری برنامه سحرخوانی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.


او به توزیع افطاری بسته‌بندی شده با رعایت دستورالعمل بهداشتی و توزیع بسته‌های معیشتی ارزاق با عنوان طرح ضیافت همدلی نیز در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت:در طرح تبرکات مهدوی نیز ۲ هزار و ۹۲۶ بسته معیشتی به ارزش هشت میلیارد ریال تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در استان توزیع شد.


حجه الاسلام امیری از توزیع یک‌هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیران، توزیع ۶۲۰ دست پوشاک به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال و توزیع پنج هزار ماسک از محل کمک خیران در این مدت خبر داد و گفت: در این مدت در این مدت ۱۵ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.


نهاد‌های خیریه هم با مشارکت مردم از این کار خیرخواهانه عقب نماندند و شریک سفره افطاری دیگر شهروندان شدند.


تدوام طرح‌های همدلی


مردم چهارمحال و بختیاری در طرح رواق همدلی گوشت نذری توزیع کردند.


رئیس کانون مساجد استان گفت: در پنجمین مرحله از طرح رواق همدلی بسته‌های گوشت در ۳۵ نقطه محروم استان توزیع شد.
آقای مظاهری افزود: تا کنون ۱۵ هزار خانواده در چهارمحال و بختیاری بسته‌های گوشت دریافت کردند.


به گفته وی قرار است ۱۲۰۰ بسته گوشت بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری توزیع شود.


این طرح به همت کانون مساجد استان، موسسه خیریه نیکوکاری حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا اجرا می‌شود.


از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا بار دیگر آزمونی سخت در برابر مردان و زنان کشور پهناور اسلامی ایران قرار گرفت که به خواست خدای بزرگ از آن سرافراز بیرون آمدند.


در ماه مهربانی و در روز‌هایی که خدا نزدیک‌تر از همیشه به بندگانش است، مجالی می‌یابیم در تقسیم داشته‌هایمان تا رزمایشی عظیم از همدلی و مواسات و بخشش رقم بزنیم.

انتهای پیام /ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان سلامتی و تندرستی ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه بین نیازمندان استان توزیع بسته معیشتی توزیع شد روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، قباد مبشری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این بسته ها، به همت مرکزنیکوکاری «سمت خدا» بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

وی بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد، توسعه و جلب مشارکت های مردمی و تأسیس مراکز نیکوکاری در همین راستا بوده است.

مبشری افزود: مراکزنیکوکاری در سطح ملی و استانی با نگاه محله محور سعی دارند تا نیازمندی خانواده‌های بی‌بضاعت را رفع کنند.

وی اظهار داشت: مرکزنیکوکاری «سمت خدا» و ویژه برنامه سمت خدا، با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند، در اقدامی خداپسندانه اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های گوشت قرمز کرده است.

مبشری تصریح کرد: در مجموع با مشارکت مرکز نیکوکاری سمت خدا با اولویت زنان سرپرست خانوار، ایتام و سالمندان چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز، به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

کد خبر 6093271

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی