Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:19:55 GMT

نسخه سردار دلها برای مهار کرونا؛ پایگاه ها خانه سلامت شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۵۶۹

نسخه سردار دلها برای مهار کرونا؛ پایگاه ها خانه سلامت شدند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مهدی غلامی: اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است و بررسی نتایج نشان می‌دهد، این طرح کارنامه موفقی در کنترل ویروس دراوج گیری پیک سوم داشته است.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح بسیجیان و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیازهای اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند.

از آنجا که اغلب مردم بعد از بروز علائم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، برای شناسایی زود هنگام ناقلین، گروه‌های بسیاری از بسیج محلات، آموزش دیدند تا بتوان تک تک خانه‌ها را پایش کرد. ازهمین رو اطلاع رسانی به‌موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات مؤثر، سریع و هماهنگ نجات بخشند.

در این زمینه بهترین و مؤثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است البته مشارکت اجتماعی به معنی سازماندهی گروه‌هایی از مردم با هدف مشترک که در یک محدوده مشخص جغرافیایی دور هم جمع شده و به فراخور توان و امکانات هر فرد و گروه به نوعی در دستیابی به اهداف مشترک مشارکت دارند.

در این راستا استفاده از همه ظرفیت‌ها به خصوص بسیج برای کمک به بهداشت ودرمان به عنوان متولی اصلی که تا امروز تقریباً همه بار اپیدمی متوجه او بوده است اجرای طرح سپردن کنترل بیماری کووید -۱۹ به مردم محلات با بهره گیری از ایجاد هماهنگی و مدیریت واحدهای فعال در محلات (پایگاه سلامت در مناطق شهری، خانه بهداشت در روستا و بسیج محلات) و مشارکت گسترده سایر سازمان‌های ذینفع و سمن‌ها می‌تواند راهبرد مناسبی برای کنترل بیماری در سطح محلات باشد.

علاج پیک چهارم کرونا با حضور همه جانبه عوامل طرح شهید سلیمانی

یکی از پزشکان بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل به عملکرد تأثیرگذار این نهاد در کنترل و پیشگیری بیماری کرونا در پیک سوم دراین شهرستان اشاره کرد و گفت، در شرایطی که شهرستان آمل یکی از مناطق کرونایی با وضعیت قرمز د ر دوره دوم و سوم همه گیری کرونا بوده، حضور داوطلبانه بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل درقالب طرح شهید سلیمانی توانسته با ایجاد ۴ گروه تخصصی برای بیماری یابی و درمان شهروندان مبتلا به کوبید ۱۹ قدم‌های مؤثری بردارد.

دکتر لسانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این شرایط حساس کرونایی هر فرد متناسب با توانایی و تخصص خود به مانند دوران دفاع مقدس افراد باید به صورت تخصصی و عمومی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

غربالگری حدود ۲۱ هزار شهروند آملی در طرح حاج قاسم

وی با بیان اینکه دراین طرح پس از حضورتیم های غربالگری در شناسایی افراد ناقل که به صورت مراجعه خانه به خانه شهروندان از خانواده‌ها پرسش‌های لازم انجام می‌شد، اضافه کرد، که از شروع طرح شهید سلیمانی در آذرماه سال ۹۹ تاکنون حدود ۲۱ هزار شهروند آملی مشکوک به بیماری کرونا شناسایی که آزمایش‌های حدود ۵ هزار و۲۹۱ نفر نیز تأیید شده بود.

این پزشک بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل ادامه داد، ازاین شمار نیز یک هزار و ۴۸۱ نفر نیز پس از تأیید بیماری کرونا به مراکز درمانی وبیمارستانی شهرستان ارجاع وتحت درمان تکمیلی قرار گرفتند.

دکتر لسانی با بیان اینکه با توجه به اینکه متأسفانه ساده انگاری‌ها و کم توجهی شهروندان در روزهای منتهی به پایان سال، شلوغی بازار و نیز سفرهای نوروزی باعث افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا درکشور شده است، تصریح کرد، یکی از مؤثر وتاثیرگذارترین طرح‌هایی که کارنامه موفقی درکنترل و کاهشی شدن بیماری کرونا در چند ماه گذشته وپیک های قبلی داشته طرح حاج قاسم سلیمانی هست که امیدوارم این طرح با جدید بیشتری دراین مرحله نیز به کمک مردم بیاید.

خدمات حمایتی و معیشتی بسیج جامعه پزشکی به شهروندان آملی ودیگر استان‌ها حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا از دیگر اهداف طرح شهید سلیمانی بوده، که بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل با حمایت خیران، پشتیبانی سپاه ناحیه شهرستان ونیز گروه‌های مردمی وفعالان اجتماعی علاوه بر رسیدگی به وضعیت نیازمندان شهرستان، برخی خدمات حمایتی خود را به شهرهای و استان‌های دیگر نیز ارسال کرده بود.

محمد بیابانی یکی از فعالان بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل که به همراه تیم تحت همکاری او درحال تهیه و تدارک بسته‌های معیشتی برای شهروندان این شهر بودند. وی افزود: هم اکنون بچه‌ها درحال بسته بندی اقلام تهیه شده با کمک خیران و مردم بوده که انشالله در روزهای آینده به دست نیازمندان شهرستان خواهیم رساند.

وی ادامه داد، تاکنون در حدود ۱۶ مرحله ازسوی بسیج جامعه پزشکی وسلامت شهرستان آمل بیش از ۵ هزار بسته معیشتی درسطح شهرستان آمل توزیع شده و علاوه برتوزیع بسته‌های معیشتی، با کمک خیران وپشتیبانی سپاه شهرستان آمل، حدود ۳۰ هزاربسته غذای گرم نیز میان مدافعان سلامت توزیع شد.

طرح حاج قاسم علاج کاهشی پیک چهارم کرونا طرح شهید سلیمانی نمونه مشخصی از جلب مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی، برنامه ریزی بر اساس نیاز محلات و استفاده بهینه از توان نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی است و بی شک شرط موفقیت این طرح تمرکز بر ویروس به جای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور به جای خدمات غیرفعال است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی وسلامت سپاه ناحیه شهرستان آمل درتشریح اقدام‌های انجام شده این نهاد درخدمات رسانی به شهروندان آملی، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را برای مقابله با کرونا بسیار موفقیت‌آمیز دانست و گفت: تیم‌هایی که برای بسیج جامعه پزشکی فعالیت می‌کنند، کاملاً برای رضای خداوند وخدمت به مردم است و تداعی کننده حضور همه مردم دردوران هشت سال دفاع مقدس برای یاری رساندن به یکدیگراست.

عباس اقوامی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بسیج جامعه پزشکی آمل با تدبیر فرمانده سپاه ناحیه شهرستان از اسفندماه سال ۹۸ به طور جدی وارد میدان شد و از آذرماه سال ۹۹ با اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی به صورت تخصصی و برنامه محور فعالیت‌های خدماتی خود را ادامه داد.

وی ادامه داد، دراین مدت وبا همراهی وپشتیبانی خود خیران وفعالان اجتماعی شهرستان، بیش از ۷۰ هزار کیت حفاظت فردی برای مدافعان سلامت ونیز ۱۰ مرحله بسته‌های بهداشتی درسطح شهرستان، برخی شهرهای استان وحتی استان‌های دیگر توزیع و ارائه خدمات شد.

تبدیل پایگاه‌های بسیج به پایگاه‌های سلامت

رئیس بسیج جامعه پزشکی وسلامت سپاه ناحیه آمل، با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در سه فاز مراقبتی، حمایتی و نظارتی اجرا می‌شود، افزود: فاز مراقبتی به عنوان نخستین و مهمترین بخش این طرح در دو بخش تخصصی و غیرتخصصی انجام می‌شود؛ بخش غیرتخصصی طرح به عنوان طرح همیار سلامت و به صورت محله محور با حضور بسیجیان داوطلب آموزش دیده از سوی در هر محله اجرا می‌شود.

اقوامی ادامه داد، درطرح حاج قاسم سلیمانی همه عوامل بسیج پای کار بودند و مجموعه سپاه نیز نقش تأثیرگذاری داشت، اضافه کرد، بسیج به‌عنوان نیروی کمکی برای کادر بهداشت و درمان در طرح حاج قاسم، پای کار آمد و هماهنگی و همدلی برای مقابله با کرونا را افزایش داد و نام حاج قاسم رمز موفقیت ما در مقابله با ویروس کرونا شد.

وی، تصریح کرد، به طور حتم با ورود بسیج جامعه پزشکی وسلامت و غربالگری خانه به خانه از شهروندان، می‌توان همانند موج سوم درکاهش و پیشگیری از بیماری کرونا اقدام‌های تأثیرگذار و مثبتی انجام داد. بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل به واسطه فعالیت‌های در خور توجه در سطح شهرستان نیز خدمات فرا شهرستانی و استانی در جشنواره مالک اشتر که در سطح نیروهای مسلح برگزار شد، به عنوان نمونه استانی انتخاب وتجلیل شد.

کد خبر 5188867

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا گروههای جهادی آمل ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر ماه مبارك رمضان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی حاج قاسم سلیمانی طرح شهید سلیمانی بیماری کرونا طرح حاج قاسم سپاه ناحیه اجرای طرح استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد