Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان با اشاره به اینکه آخرین وضعیت کنونی این بیماری در استان افزود: بیش از ۲۲ هزارو  ۳۰۱ نفر در مدت ۱۴ ماه گذشته از شیوع  این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری شدند که طی این مدت بیماریابی و انجام تست‌ها نیز به شدت تداوم یافت.

وی با بیان اینکه فقط در حوزه سرپایی بیش از ۲۴۰ هزار نفر نمونه هایی سرپایی انجام گرفته است، اضافه کرد: با مجموع  بخش بستری نیز بیش از ۲۵۳ هزار نمونه انجام شد که تعداد کل بیماران در بیماریابی مثبت کرونایی نیز ۶۳ هزارو ۴۴۸ نفر بوده که طی این مدت نیز یک‌هزارو ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و نگرانی در موج های جدید افزایش شمار فوتی‌های کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: یکی از شاخص های مهم در سرعت پدیدار شدن یک موج میزان بیماران سرپایی مراجعه کننده است که این مهم از هفته چهارم اسفند سال گذشته نمود بیشتری یافت که بر اساس موارد ضبط شده در سامانه سیب این تعداد هفت هزار و  ۶۶۵ نفر بود که این رقم هفته سوم  فروردین سال جاری به ۱۳ هزارو ۷۳۸ رسید که افزایش ۲ برابری را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش موارد سرپایی کرونایی در استان نشان می دهد به دنبال آن بستری ها نیز روند صعودی بخود می گیرد، اظهار داشت: نمودار بیماران  مراجعه کننده  به مراکز سرپایی استان   شیب تندی در مقایسه با موج های قبلی  در حال افزایش بوده که این روند  حداکثر ۶۰۰ نفر ثبت شده بود د رحالی که این روند روزانه  حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر  است.

قزلباش افزود: بر اساس  توصیه سازمان جهانی بهداشت  که وقتی تست های کرونا کافی است که موارد مثبت زیر ۱۰ درصد برسد که این رقم در آذر سال گذشته بیش از ۴۴ درصد تست ها  مثبت بود  و  به ازای هر فرد  مثبت ۲.۶ نفر پیگیری می شد.

وی با بیان اینکه تست های کرونایی از یک‌هزار تست در روز به بیش از سه هزار تست افزایش یافته است، گفت: این رقم موارد مثبت در بهمن سال گذشته به ۶.۸ درصد رسید، یعنی بسیار پایین تر از آنچه استاندارد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود و پیگیری بیماران نیز ۱۱ نفر به ازای هر فرد مثبت کرونایی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: میزان بستر کرونایی استان نیز با شیب تندی در حال افزایش بوده که در پیک دوم  و سوم حداکثر ۱۲۰ یا ۱۳۰ نفر بستری ثبت شده بود و  زمان رسیدن به پیک نیز بین ۶ تا هشت هفته را شامل می شد در حالی که در پیک چهارم از پنجم فروردین تا اکنون روزانه ۱۶۰ بستری رسیده است.

قزلباش بابیان اینکه در زمان حاضر شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و سلطانیه قرمز کرونایی هستند، خاطرنشان کرد: در این زمینه طارم، ایجرود و ماهنشان به رنگ نارنجی هستند.

برچسب‌ها کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان اخبار کنکور تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع عبری گزارش دادند که شمار کشته‌های حمله موشکی به پایگاه کرم ابو سالم به ۴ نفر افزایش یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چهارمین نظامی این رژیم در حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی کرم ابو سالم کشته شده است.

بنابر اعلام منابع عبری در این حمله در کل ۴ نظامی اسرائیلی کشته شدند و ۱۲ نظامی هم مجروح هستند.

این در حالی است که برخی منابع عبری روز گذشته از افزایش شمار نظامیان کشته شده اسرائیلی در حمله راکتی قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم به پنج نفر هم خبر داده بودند.

در پی این رخداد منابع عبری از سانسور شدید اخبار تلفات نظامی صهیونیست ها در این حمله از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

کد خبر 6098196 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد