Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بلک گفت: ضروری است مسلمانان با آمادگی کامل وارد ماه مبارک رمضان شوند تا در دامان معنویت این ماه قرار گیرند.

حجت الاسلام «محمد حسین بلک» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان  با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و تبریک این ایام اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت الهی برای همه انسان‌ها به ویژه مسلمانان است تا در دامان معنویت این ماه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: آغاز سال معنوی هر مسلمانی به قولی ماه مبارک رمضان است همانطور که آغاز طبیعت و سال جدید، ایام نوروز است.


وی با بیان اینکه مزیت‌های ماه مبارک رمضان مسلمانان را آماده می‌کند تا بتوانند مسیر کمال را بهتر طی کنند و دل‌های آماده تری را داشته باشند، اضافه کرد: در این ماه الطاف خداوند بیشتر است و دام‌های شیطان در حداقل میزان خود پهن می‌شود چرا که بساط خورد و خوراک برچیده و محدود می‌شود و زمینه برای رشد معنوی همه انسان‌ها فراهم است.


وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که همه مردم جهان و به ویژه جوامع انسانی درگیر کرونا شده است، ادامه داد: در این ایام باید بیش از گذشته به مبداء آفرینش و خداوند توجه داشته باشیم و از این فرصت برای برداشته شدن بلاها تلاش کنیم.


حجت الاسلام بلک با بیان اینکه توصیه می‌کنم که همه با آمادگی وارد ماه مبارک رمضان شوند، ادامه داد: برای خودمان مشخص کنیم که در این ماه چه میزان به برپایی نماز اول وقت توجه خواهیم داشت و چقدر در برپایی نماز جماعت حتی در منزل تلاش می‌کنیم.


وی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در خانه نیز ثواب بسیاری دارد، گفت: در این ماه مبارک قرائت قرآن نیز بسیار تاکید شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه توجه به نیازمندان و اقشار ضعیف نیز از دیگر موارد قابل توجه در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات حضرت محمد (ص) بهترین کار در ماه مبارک رمضان اجتناب از گناهان است و همه مسلمانان باید به این امر توجه داشته باشند.


وی با بیان اینکه در ماه رمضان با توجه به شرایط فعلی کشور و استان اصفهان باید نسبت به اجرای مناسبات مذهبی تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا باشیم، ادامه داد: بر این اساس برنامه‌ریزی‌های به گونه‌ای است که همه برنامه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.


حجت الاسلام بلک تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل مناجات خوانی، جمع خوانی قرآن و بحث‌های تفسیری است که در امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد که پیگیر پخش این برنامه‌ها از صدا و سیما هستیم.
وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی از جمله برنامه‌های اجتماعی اوقاف است، ابراز داشت: در کشور 110 هزار بسته تهیه خواهد شد که بخشی از آن نیز سهم استان اصفهان خواهد شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ثبت وقف مشارکتی در حوزه قرآن نیز در استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار است، ابراز داشت: تا پایان ماه مبارک رمضان زمینه ثبت این وقف را فراهم خواهیم کرد.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان قران کریم اصفهان وقف ماه مبارک رمضان استان اصفهان حجت الاسلام برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند

دولت اوکراین علمای دینی، شهروندان و نهادهای مسلمان اوکراینی را که از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها انتقاد می‌کنند، تحت تعقیب قرار می‌دهد، محکوم می‌کند و آن‌ها را به «تروریسم» متهم می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سایت خبری تحلیلی یونایتد ورلد در گزارشی با انتشار اسناد محرمانه دولتی اوکراین خبر داد که دولت این کشور در حال فشار بر روی مسلمانان این کشور برای سکوت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غزه است.

بر اساس اسناد منتشر شده از سوی این سایت خبری تحلیلی، مقامات دولت اوکراین احمد تمیم، مفتی مسلمانان این کشور را صرفاً به دلیل محکوم کردن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه مظنون به ارتباط با فعالیت‌های افراطی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که تمیم از جمله شخصیت‌های شناخته‌شده در جهان اسلام در موضوع مبارزه با تروریسم، تکفیرگرایی و وهابیت است.

در اسناد منتشر شده، مقامات دولتی اوکراین علاوه بر متهم کردن مفتی این کشور به افراط‌گرایی دینی، منابع مالی حامی مؤسسات تحت رهبری تمیم را نیز مظنون به مرتبط بودن با سازمان‌های تروریستی عنوان کرده‌اند.

این اتهامات مقامات دولتی اوکراین به مفتی این کشور در حالی است که او تا پیش از اعلام حمایت علنی خود از فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، هیچ مشکلی با مقامات دولتی اوکراین نداشته و اتفاقاً به دلیل نقش بسیار سازنده‌ای که برای آزادی بیش از 70 زندانی اوکراینی در منطقه دونباس ایفا کرده بود، مورد تقدیر نیز قرار گرفته بود.

بر اساس این اسناد محرمانه، احمد تمیم در یک سخنرانی خود در میان مسلمانان اوکراین در آمریکا با تأکید بر اینکه اسرائیل روزانه صدها انسان بی‌گناه را در غزه به قتل می‌رساند این اقدامات را محکوم کرده است. سفارت اوکراین در آمریکا نیز پس از اطلاع از این اظهارات او، با نامه‌نگاری با سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن تأکید کرده است که این اظهارات نظرات شخصی او است و مورد تأیید دولت کی‌یف نمی‌باشد.

بر اساس اسناد منتشر شده در گزارشی که سفارت اوکراین در واشنگتن به کی‌یف ارسال کرده است، در جلسه سخنرانی، شخصیت‌های قابل توجه دیگری نیز حضور داشته‌اند. این اسناد اصلی‌ترین «جرائم» مفتی اوکراین را انتقاد از جنایات اسرائیل، دعوت از مؤمنان به اتحاد و پیشنهاد سازماندهی یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای بستگان افراد تحت آزار و اذیت اسرائیل عنوان می‌کنند.

این پرونده‌سازی دولت اوکراین علیه مفتی این کشور به دلیل حمایت از فلسطین در حالی رخ می‌دهد که چند سال پیش دولت کی‌یف، مسلمانان شبه‌جزیره کریمه را به دلیل به عدم رسمیت شناختن احمد تمیم که مورد حمایت دولت کی‌یف بود مورد حمله قرار داده و تمیم را فردی مورد اعتماد و تأیید معرفی می‌کرد.

در اسناد منتشر شده از سوی سایت خبری تحلیلی یونایتد ورلد، نشان داده می‌شود که پس از اعلام حمایت مفتی اوکراین از مردم مظلوم غزه، منابع امنیتی این کشور شروع به بررسی تمام تراکنش‌های مالی مؤسسات اسلامی در اوکراین کرده‌اند تا در صورت وجود هرگونه ارسال کمک مادی به فلسطین برخوردهای حقوقی با مسلمانان این کشور انجام شود. در این اسناد منابع امنیتی از بررسی دقیق تراکنش‌های مالی 9 مرکز سرشناس اسلامی اوکراین خبر داده‌اند.

یونایتد ورلد، در گزارش خود با اشاره به اینکه زلنسکی بلافاصله پس از 7 اکتبر با به اهتزاز درآوردن پرچم اسرائیل در کی‌یف اعلام حمایت تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت، این پرسش را مطرح می‌کند که دولت اوکراین چگونه می‌تواند آزادی بیان و اندیشه شهروندان مسلمان خود را صرفاً برای یک اظهارنظر عادی در مورد یک نسل‌کشی آشکار محدود کند و این فشارهای سیاسی و امنیتی به مسلمانان اوکراین چگونگی با ادعاهای آزادی‌خواهانه دولت کی‌یف قابل جمع است؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم