Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین راهبرد کلان مدیران برتر طرح ملی فهما استان البرز برای سال ۱۴۰۰ است، راهبردی که برمبنای آن مسجد تراز اسلامی احیاء می شود.

خبرگزاری شبستان - البرز: سخن گفتن از بلوغ فکری نوجوانان و جوانان مسجدی آسان نیست، چرا که آنان با بهره مندی از یک نگرش آرمانی و الهی در عمل معنای بلوغ فکری را با محوریت مسجد معنا کرده اند و برای درک این منظور باید در میان آنان نشست و برخاست کرد تا بتوان از عمق حرکت آنان آگاهی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین راهبرد کلان مدیران برتر طرح ملی فهما استان البرز برای سال ۱۴۰۰ است، راهبردی که برمبنای آن مسجد تراز اسلامی احیاء می شود.

 

اندیشه ورزی مهمترین شاخصه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد 

 

« ناصر مقدم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از شاخصه های مهم فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد اندیشه ورزی است. 

 

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: در جریان رویدادهای متعدد فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به خوبی نشان دادند که با هم اندیشی در صحنه های مختلف همانند سیل گلیستان و سیستان و بلوچستان و شیوع بیماری کرونا حضور فعال و شایسته دارند. 

 

وی با اشاره به اهمیت همراهی و همبستگی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: به واقع شاخصه مسجد تراز اسلامی همین همراهی و همکاری بین نیروهای فعال مسجدی است. 

 

رویداد فهما ۲ راهبرد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در سال ۱۴۰۰

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در سال جاری گفت: رویداد فهما ۲ راهبرد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در سال ۱۴۰۰ است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: برنامه ریزی کوناه مدت و کلان مدت به منظور تحقق اهداف عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت پیشبرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب یکی از بسترهای فعالیت در جریان طرح فهما ۲ است. 

 

وی با اشاره به اهمیت تحقق سیاست های راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: طرح ملی فهما برگرفته از شعائر و راهبردهای معین شده از بیانیه گام دوم انقلاب است که در راستای این مهم می توان انتظار داشت که بستری از رشد و تعالی نوجوانان و جوانان را در عرصه مسجد شاهد باشیم. 

 

رشد جریان فرهنگی هنری کانون های مساجد در بستر فضای مجازی

 

« حجت الاسلام فراستی» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا به واقع بسیاری از فرصت ها را در عین تهدیدها ایجاد کرد. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلی مسجد هشتگرد بیان کرد: سوق یافتن بسیاری از برنامه های فرهنگی هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد به سمت فضای مجازی از جلمه این فرصت ها است. 

 

وی با اشاره به ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: کانون فرهنگی هنری مصلی مسجد هشتگرد از گروه سرود قلب های بی قرار بهره مند است که به نوبه خود در جریان برنامه های تشکیلاتی فرهنگی و هنری جایگاه ویژه ای دارد. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلی مسجد هشتگرد خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی در جریان تحقق طرح رویداد ملی فهما ۲ در سال جاری زمینه ای برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است. 

 

و اما؛

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی نوجوان و جوان و با هم اندیشی و هدایت امام مسجد سهم ویژه ای در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند به ویژه آنکه تکرار تجربه رویداد ملی فهما در قالب فهما ۲ می تواند بستری از رشد و فعالیت فرهنگی را فراهم کند. 

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب با بچه های مسجد گام دوم انقلاب انقلاب مسجدی ها بچه مسجدی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان طرح ملی فهما استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یک شنبه در نشست با فرماندار رشت به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: خدمات رسانی کانون پرورش فکری در بستر بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

میرعظیمی در ادامه به نیروهای انسانی کانون اشاره و با متعهد و توانمند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توانمندی‌ها است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه که تربیت نسلی هنرمند، مؤمن و در تراز انقلاب، نیازمند تلاش هم زمان فعالان فرهنگی و توجه مسؤولان و تصمیم‌گیران است، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت دارد.

وی با ناکافی خواندن منابع مالی تخصیص یافته به مراکز فرهنگی هنری ۶ گانه کانون رشت طی ۲ سال گذشته گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مجموعه تاکید دارد.

میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور مؤثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ سخن‌به‌میان‌آورد.

وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های مؤثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمارمی رود.

میرعظیمی نقش کانون را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزندپروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌کرد و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تأثیرگذار کانون در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان دانست.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهر شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت کرد.

کد خبر 6097391

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد