Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازیار سلحشور در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری بین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) و جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: یکی از مهمترین اهدافی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به صورت ویژه به آن می‌پردازد ایجاد اشتغال در روستاها و کمک به بازگشت جمعیت به این وسیله به روستاها می‌باشد و در این رویه دست هر نهاد و ارگانی که اهداف مشابهی را دنبال می‌کند می‌فشارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ابراز کرد: جهاد دانشگاهی استان قزوین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خصوص اشتغال زایی تجربیاتی دارند که در کنار هم می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی بیافرینند و گره گشا باشند.

وی بیان کرد: در این تفاهم نامه قرارگاه و جهاد دانشگاهی استان موظف می‌شوند در راستای ایجاد و ترویج اشتغال پایدار روستایی در رسته‌های شغلی مزیت دار اعم از پرورش و کشت گیاهان دارویی، توسعه و ترویج باغبانی، تولید صنایع دستی و دست بافته‌ها همکاری نمایند.

سلحشور گفت: طبق این تفاهم نامه تا پایان سال ۱۴۰۰ می‌بایست برای ۱۵۰۰ نفر مشاغل خانگی و مطرح شده ایجاد گردد. در آینده شاهد هم افزایی بیشتری در راستای ایجاد اشتغال بین دستگاه‌های متصدی با همکاری قرارگاه خواهیم بود.

مدیر کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سال‌های اخیر گام‌های اثرگذاری در جهت ایجاد اشتغال در روستاها برداشته است و با آموزش‌هایی در جهت زنبورداری، پرورش دام‌های سبک و سنگین، پرورش گیاهان دارویی و.. توانسته جریان مهاجرت معکوس به روستاها را ایجاد نماید.

وی مطرح کرد: سال گذشته از همین طریق بیش از ۲۹ تن عسل در روستاهای استان قزوین تولید و به فروش رسیده، برای بیش از ۲۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده و نیز شاهد مهاجرت‌هایی از شهر تهران و قزوین به روستاها به منظور ادامه اشتغال و زندگی در روستاها را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم این روند با کلید زدن همکاری‌هایی از این دست تسریع شود.
 

کد خبر 5189290

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح اشتغالزایی جهاد دانشگاهی قرارگاه پیشرفت عمران و آبادانی ویروس کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ماه رمضان ۱۴۰۰ انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی اردبیل ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا گرگان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جهاد دانشگاهی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مسابقه ملی «سدید» در 4 بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد 1403 برگزار می‌شود.

برگزاری دوره "سفیر تراز جمهوری اسلامی" به همراه مسابقه شبیه سازی در دانشگاه امام صادق(ع)

در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت 3 دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.

براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.

دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت 1403 مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.

برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:

یک جایزه 20 میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه 10 میلیون ریالی برای دو نفر
3 جایزه 5 میلیون ریالی برای سه نفر

سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو