Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندار دشت آزادگان از تداوم ممنوعیت صادرات آبزیان پرورشی به عراق از مرز تجاری چذابه خبر داد و گفت:با وجود مذاکرات با طرف عراقی هنوز موافقتی برای آزاد شدن صادرات آبزیان صورت نگرفته است.

سیلاوی افزود:رایزنی‌ها با طرف عراقی برای از سرگیری صادرات آبزیان پرورشی خوزستان به عراق از مرز چذابه همچنان ادامه دارد و امیدواریم در این زمینه به تفاهم دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بجز صادرات آبزیان ، صادرات بسیاری از کالاها و محصولات غذایی ، مصالح ساختمانی ، لبنی و تره بار از مرز چذابه آزاد است، افزود:در فروردین ماه امسال روزانه به طور متوسط ۷۰دستگاه کامیون حامل کالا از چذابه به عراق صادر شده است.

در زمان ممنوعیت صادرت آبزیان به عراق، بسیاری از پرورش دهندگان آبزیان در خوزستان ، ماهیان گرمابی را از مرزهای تجاری پرویزخان و باشماق در استان‌های کرمانشاه و کردستان و در محدوده اقلیم کردستان صادر کردند.

صادرات آبزیان پرورشی به عراق از مرزهای تجاری چذابه و شلمچه، چند ماه قبل ازهمه گیری ویروس کرونا به دلایل نامشخصی متوقف شده بود.

ازسرگیری صادرات گوجه فرنگی از چذابه

فرماندار دشت آزادگان گفت: صادرات گوجه فرنگی به عراق از مرز تجاری چذابه در روزهای اخیر شروع شده است.

سیلاوی افزود: مذاکراتی با طرف عراقی برای استمرار صادرات گوجه فرنگی به گونه‌ای که تجار و بازرگانان ایرانی دچار ضرر وزیان نشوند صورت گرفته است.

او گفت: قرار شد در صورت عدم نیاز هر کالایی از سوی بازرگانان عراقی ، مراتب از سه روز قبل به بازرگانان ایرانی اعلام تا از ارسال و ترخیص آن در بازارچه مرزی چذابه جلوگیری شود.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مرز تجاری چذابه

فرماندار دشت آزادگان گفت: شیوه نامه بهداشتی ویژه پیشگیری از ویروس کرونا با استقرار ۲ آزمایشگاه سیار اجرایی می‌شود.

سیلاوی افزود: آزمایش منفی کرونا که در عراق برای بازرگانان ، رانندگان و بیمارانی که برای معالجه در ایران نوبت دارند مورد قبول نیست و برای تردد اتباع باید آزمایش منفی کرونا در مرز چذابه توسط کارشناسان ایرانی صورت گیرد.

وی گفت: دستورهای بهداشتی از جمله ضدعفونی و گندزدایی در محدوده وسیعی از بازارچه چذابه به صورت منظم و مستمر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز چذابه صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: از صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی، آبزیان و فراورده‌های آن، ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه صادرات موتور محرکه تولید و رشد اقتصادی است، افزود: توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است.

رحمانی اضافه کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه از عرضه ۲ هزار و ۷۵۴ تن محصولات کشاورزی در فروشگاه ها، غرف دائم و موقت در سال گذشته خبر داد و گفت: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در ۸ نمایشگاه داخلی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه راه اندازی و فعال کردن فروشگاه‌های مصرف روستایی، انجام خدمات رسانی بهتر را به دنبال دارد، افزود: در سال گذشته ۱۲۱ غرف دائمی و موقت ساماندهی و به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی