Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:25:11 GMT

روزانه تست کرونای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در دزفول مثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۵۰۶

روزانه تست کرونای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در دزفول مثبت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی قمیشی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دلیل افزایش آمار بستری‌های کرونایی، شب گذشته یک بخش دیگر از بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافت و هم اکنون، در مجموع ۱۴ بخش این بیمارستان به کرونا اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از افراد با علائم حاد به بیمارستان مراجعه می‌کنند، گفت: شدت ابتلاء و علائم ویروس انگلیسی بسیار بیشتر از سوش‌های قبلی این ویروس است؛ ضمن اینکه در حال حاضر ۱۶۰ بیمار نیز که باید در بیمارستان بستری شوند، به صورت سرپایی در حال درمان هستند؛ یعنی یک واحد در بیمارستان بزرگ دزفول شکل گرفته است و این افراد روزانه با مراجعه به این واحد، داروهای لازم را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قمیشی آمار ابتلاء، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در دزفول را صعودی و وضعیت این شهرستان را بحرانی و اضطراری برشمرد و افزود: تعداد روزانه مراجعان با علائم کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول بیشتر از ظرفیت پذیرش بیمارستان است و پیش‌بینی می‌شود که این روند صعودی آمار ابتلاء در دزفول تا سه هفته دیگر ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه روزانه تست ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر در دزفول مثبت می‌شود، عنوان کرد: افراد زیادی نیز هستند که با وجود داشتن علائم، تست نمی‌دهند که با احتساب این افراد می‌توان گفت روزانه قریب به ۶۰۰ نفر در دزفول کرونا مثبت می‌شوند.

قمیشی با انتقاد از بی‌توجهی گروهی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری در جامعه، گفت: تقریباً همه مردم از شرایط بحرانی اطلاع دارند اما تعجب‌آور است که چرا همچنان به برگزاری مراسم عزا، عروسی، دورهمی و یا شرکت در این برنامه‌ها اقدام می‌کنند و این در حالی است که بر اساس قانون برگزاری هرگونه مراسم تجمعی جرم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به به‌کارگیری تمام ظرفیت دانشگاه برای درمان بیماران کرونایی، گفت: برای اولین بار در ۱۵ ماه اخیر همه نیروهای مرتبط با رشته پرستاری، آموزش و هیئت‌های علمی در بیمارستان به کار گرفته شده‌اند به گونه‌ای که این افراد علاوه بر انجام کارهای عادی خود به ارائه خدمت به بیماران بستری در بیمارستان نیز می‌پردازند.

قمیشی ضمن قدردانی از سازمان نظام پزشکی شهرستان در راستای اعزام کادر درمان به بیمارستان، اضافه کرد: گروه‌های جهادی نیز در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند که تمام این اقدامات جای قدردانی دارد.

وی با قدردانی از زحمات کادر درمان بیمارستان بزرگ دزفول، گفت: پزشکان و پرستاران به صورت شبانه‌روزی و بدون کوچک‌ترین وقفه در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند تا مراحل درمانی بیماران سریع‌تر انجام شود و با مدیریت افراد سرپایی و تجویز داروها، فضای مناسب برای افراد دارای علائم حاد ایجاد شود.

به گزارش مهر، دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

طبق مصوبه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار در دزفول متوقف و محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است.

کد خبر 5189401

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دزفول تست کرونا شیوع کرونا پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی اردبیل ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا بیمارستان بزرگ دزفول بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس