Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو با حضور مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران و دیگر مسئولان قضائی و اجرایی شهرستان ری و بخش قلعه نو افتتاح شد.

مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با تبریک ماه پر فضلیت رمضان گفت: افتتاح دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو باعث دسترسی آسان مردم به حوزه عدالت و ارتقا اعتماد مردمی به دستگاه قضائی خواهد شد و با توجه به حساسیت این بخش از لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی، ایجاد تشکیلات جدید قضائی موجب سهولت در طرح شکایت مردم و حل دعاوی آنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مسئولان امر وظیفه دارند در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری نهایت تلاش خود را به کار گیرند و با توجه به نامگذاری امسال حمایت از تولید را مطمع نظر و اقدام‌های پیش رو قرار دهند.

ستایشی اقدامات لازم برای بهتر شدن کارها در حوزه قضائی قلعه نو را خواستار شد و موضوعاتی از جمله پایش تصویری در این حوزه قضائی با همت و همکاری شهردار، نگاه ویژه به بافت فرسوده برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و مشکلات، گسترش خدمات الکترونیک و تسهیل در خدمات شهری را در این زمینه برشمرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از رئیس حوزه قضائی بخش قلعه نو خواست تا در مقابل فساد حساس باشد و روحیه فساد ستیزی داشته باشد و گفت: از ظرفیت‌های الکترونیک برای سرعت و دقت و نظم در این دادگاه جدید نهایت استفاده انجام شود.

ستایشی عنوان کرد: لازم است تا از ظرفیت‌های مردمی و شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش استفاده شود و نظارت و بازرسی در حوزه قضائی ارتقا یابد. مهم‌ترین مطالبه دادگستری استان تهران از رئیس حوزه قضائی قلعه نو رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به مشکلات و پرونده‌های واحدهای تولیدی در این حوزه است تا با قاطعیت نسبت به رشوه و رانت خواری و اخلالگران اقتصادی برخورد شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: دادگستری استان تهران با توجه با اینکه یک چهارم پرونده‌های ورودی کشور در این استان قرار دارد در تمشیت امور از جمله کاهش اطاله دادرسی و کاهش حجم و موجودی پرونده‌ها، موفقیت بزرگی داشته و امیدواریم با ادامه این حرکت جهادی و تسریع و جلوگیری از طولانی شدن زمان دادرسی‌ها به حجم پرونده‌های دهه ۸۰ برسیم.

در این مراسم، رسول عابد حکم انتصاب خود را به عنوان رئیس شعبه یک دادگاه عمومی و انقلاب و رئیس حوزه قضائی بخش قلعه نو از مسئولان قضائی استان تهران دریافت کرد.

کد خبر 5189148

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دادگستری استان تهران شهرستان ری دستگاه قضایی پرونده قضایی شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ ستاد ملی مقابله با کرونا پرونده قضایی واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی وضعیت معابر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بخش قلعه نو حوزه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

صبح امروز امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داده بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: با اینکه این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است؛ چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو