Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:18:57 GMT

ترقی: راه سهم‌خواهی در انتخابات شورای شهر را می‌بندیم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۴۷۷۰

ترقی: راه سهم‌خواهی در انتخابات شورای شهر را می‌بندیم

حمیدرضا ترقی چهارشنبه شب طی گفتگویی در فضای مجازی با موضوع "انتخابات شورای شهر مشهد" افزود: نخبگان برای کمک به انتخاب صحیح فرایندی را ترسیم می کنند تا افرادی که توانایی لازم برای پذیرش مسوولیت را دارند شناخته و به مردم معرفی شوند.
وی ادامه داد: مردم دسترسی به اطلاعات و شناخت دقیق افراد را ندارند با اعتماد به معتمدان به انتخاب مطلوب می‌رسند و تهیه لیستها که همگن و هم افزا هستند می‌توانند تیم قوی تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: عده‌ای دلسوزانه نقاط ضعف و اشکال در این نوع روند انتخابات را در این می‌دیدند که تعداد محدودی بدون حضور کارشناسان و جریانهای تاثیرگذار در شهر لیستی تهیه و به مردم معرفی می کردند که از نظر دموکراسی قابل قبول و پذیرش نیست لذا این خیرخواهان معتقدند شورای ائتلاف باید مکانیزمی داشته باشد که این روند رفع شود.
وی افزود: گروه دیگری از منتقدان تضاد منافع با ارائه لیست دارند یا به دنبال سهم خواهی هستند و اینکه فقط نیروهای فکری خود را معرفی می‌کنند.

ترقی ادامه داد: از نقدها و ارزیابی منصفانه جریانهای مختلف انقلابی در شهر مشهد استقبال می کنیم و در فکر اینکه میدان را از دیگران بگیریم نیستیم بلکه سعی می کنیم با فرایند دقیق بررسی نامزدها، خود را به مردم اثبات کنیم.
وی گفت: تلاش بر این است که در جهت حفظ منافع عمومی مردم گام برداریم و راه برای عرضه دیگران به مردم نیز باز است، در نهایت مردم تصمیم گیرنده هستند.
این فعال سیاسی افزود: شورای ائتلاف از تشکلهای سیاسی استان تشکیل شده که حدود ۳۰ تشکل هستند، تشکلهای فرهنگی و اجتماعی فعال، معتمدان محلات و مساجد اطراف شهر و حاشیه شهر و متخصصانی متناسب با کمیسیونهای شورای شهر انتخاب شده‌اند و در کمیته داوری این مجموعه اعتراضات به ارزیابی داوطلبان بررسی می‌شود.
وی با اشاره به نام‌نویسی ۲۰۰ داوطلب عضویت شورای اسلامی شهر مشهد برای معرفی از طریق شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی ادامه داد: رزومه هر فردی که بخواهد از طریق شورای ائتلاف معرفی شود و متعهد به شورای ائتلاف باشد، بررسی می‌شود تا در نهایت لیست ۱۵ نفره تهیه و به مردم معرفی ‌شود.
ترقی گفت: از نظر شورای ائتلاف تعهد از الزامات تخصص است لذا ابتدا تعهد افراد بررسی و سپس تخصص فرد بررسی می‌شود، البته در بررسی تعهد، کارآمدی را به جای گرایش سیاسی ملاک قرار داده‌ایم.
وی با اشاره به عدم پذیرش خرد جمعی در بین اصولگرایان و چندلیستی بودن اصولگرایان در انتخابات، افزود: هر میزان در ارائه لیست منصفانه تر عمل کنیم این دیدگاه در آینده کاهش خواهد یافت، می‌کوشیم توانایی های خود را به مردم عرضه کنیم و اطمینان داریم لیست انتخابی موفق خواهد شد.
سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پس از انتخابات نیز باید مطالبه گر حقوق مردم باشیم، ادامه داد: امکان این مطالبه گری از اعضای شورای شهر بیشتر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، در انتخابات مجلس نماینده مردم نماینده کل ملت تلقی می‌شوند لذا در شورای شهر بیشتر می‌توان از نمایندگان مطالبه‌گری کرد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی روز جمعه ۲۸ خرداد امسال بطور همزمان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی حمیدرضا ترقی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصولگرایان شهر مشهد پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حمیدرضا ترقی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مجلس شورای اسلامی حمیدرضا ترقی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصولگرایان شهر مشهد اخبار کنکور شورای اسلامی شورای ائتلاف شورای شهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، از نهایی شدن لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری با عنوان لیست جبهه انقلاب برای دور دوم انتخابات خبر داد.

بر این اساس کاندیداهای حاضر در لیست به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات