Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@16:42:22 GMT

شنیده شدن صدای انفجار در اربیل عراق +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۰۲۲

شنیده شدن صدای انفجار در اربیل عراق +فیلم

‍‍‍‍‍‍

برخی رسانه‌ها و منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری چهارشنبه‌شب از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر و کانال «صابرین نیوز» گزارش دادند که صدای چند انفجار در شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شنیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این انفجارها هنوز مشخص نیست. با این حال برخی از منابع در توییتر مدعی شدند که این صداها احتمالا ناشی از حمله راکتی باشد.

بر اساس گزارش کانال صابرین نیوز، راه‌های منتهی به کنسولگری آمریکا در اربیل و فرودگاه این شهر بسته شده است.

دقایقی بعد این منبع خبری عراقی گزارش داد که ستون‌های دود از پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه به آسمان قد کشیده است.

خبرنگاران عراقی نیز اصابت حداقل یک راکت به داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه را تأیید کرده‌اند.

این خبرنگاران با انتشار تصاویری، از پرواز گسترده پرنده‌ها احتمالا پهپادهای آمریکا بر فراز شهر اربیل خبر دادند.

نهاد مقابله با تروریسم منطقه کردستان عراق با تأیید خبر اصابت راکت به پایگاه نظامی آمریکا گفت که این مسئله در حال بررسی است.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده نیز حکایت از وقوع آتش سوزی در بخش نظامی فرودگاه اربیل که در حقیقت پایگاه و محل استقرار نیروهای آمریکایی است، دارد.

شبکه اطلاع رسانی «الاعلام المقاوم» هم از بسته شدن فرودگاه بین المللی اربیل به دنبال حمله راکتی امشب خبر داد. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

آژیرهای هشدار شلیک راکت و موشک در کنسولگری آمریکا در اربیل نیز به دنبال این حمله فعال شده‌ است.

وزارت داخلی منطقه کردستان عراق گفته از مسئولان مربوطه خواسته در این باره تحقیق کرده و نتیجه را در اختبار اربیل قرار دهند. استاندار اربیل نیز گفت که این حمله خسارت مادی یا انسانی نداشته است..

همزمان با تحولات اربیل، منبعی امنیتی در عراق از حمله راکتی به پایگاه نیروهای ترکیه در استان نینوی به مرکزیت شهر موصل خبر داد. هنوز مشخص نیست کدام پایگاه بوده است. معروفترین پایگاه ترکیه در شمال عراق بعشیقه است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مشرق کردستان عراق اربیل عراق صابرین نیوز انفجار اخبار داغ منطقه کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • سوپرایز ویژه اوسمار برای سپاهان؛ بیرانوند وارد می‌شود؟
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت