Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:43:26 GMT

آمریکا: ماموریت ما در افغانستان کامل شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۶۲۲

آمریکا: ماموریت ما در افغانستان کامل شد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بروکسل اعلام کرد ماموریت نیرو‌های ما با شرکای افغان کامل شد.

آستین تاکید کرد: سطح تهدیدات گروه تروریستی القاعده کاهش یافته است، ضمن اینکه نیرو‌های امنیتی افغان هم اینک برای حمایت از کشورشان در شرایط بهتری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، حمایت‌های ما از نیرو‌های افغان تداوم خواهد داشت تا این کشور بار دیگر به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل نشود.

رئیس پنتاگون تاکید کرد: اگر گروه طالبان بخواهد در زمان خروج نیروهایمان از افغانستان، نیرو‌های ما یا همپیمانانمان را هدف قرار دهد با قدرت پاسخ خواهیم داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد همانگونه که قبل از ریشه کنی سازمان القاعده با هم (ما و کشور‌های ناتو) به افغانستان آمدیم، با هم نیز این کشور را ترک خواهیم کرد.

وی افزود اینکه نیرو‌های ما برای همیشه در افغانستان باقی بمانند نه به نفع ماست و نه به نفع سازمان ناتو، اما عقب نشینی ما از افغانستان مسئولانه و توام با امنیت خواهد بود.

بلینکن ادامه داد به فشار‌ها بر طالبان ادامه می‌دهیم تا به تعهداتش در دور ماندن از سازمان تروریستی القاعده پایبند باشد.

پیش‌تر مقامات دولت آمریکا اعلام کرده بودند جو بایدن، رئیس جمهور این کشور قصد دارد تمامی نظامیان آمریکایی را تا ۱۱ سپتامبر (شهریورماه) از افغانستان خارج کند. با این حال، برخی جمهوریخواهان در کنگره مخالف خروج شتابزده آمریکا از افغانستان هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی لوید آستین جنگ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات