Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: از ابتدای پنجمین دوره شورای شهر و روستا در این استان، شورای شهر شریف‌آباد و شوراهای ۲ روستای اسلام‌آباد نظامی و اسلام‌آباد سیمان از بخش مرکزی شهرستان ری منحل شده‌است.

عبدالرضا چراغعلی علت انحلال این شوراها را اختلاس و ارتشاع عنوان کرد و افزود: : موضوع در دستور کار دادستانی و دستگاه های نظارتی قرار گرفت و برای برخی از آنها احکام مختلفی از جمله زندان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ماده ٩١ قانون تشکیلات و وظایف شوراها آمده است که هرگاه شوراها اقدامی برخلاف وظایف مقرر یا مخالف مصالح عمومی کشور، حیف و میل و تصرف غیر مجاز در اموال عمومی انجام دهد، به پیشنهاد کتبی فرماندار موضوع جهت انحلال شورا به هیات حل اختلاف استان ارجاع داده می شود.

چراغعلی با تاکید بر اینکه ناسپاسی از توفیقات بدست آمده و اقدامات شوراها پذیرفتنی نیست و ما باید از ارکان جمهوری نظام پاسداران کنیم، گفت: از بیش از ٢ هزار عضو شورای شهر و روستا در استان تهران درصد کمی دچار لغزش هایی شده اند.

وی ادامه داد: از عملکرد شوراها دفاع می کنم ضمن اینکه اعضا شورا باید پاسخگوی لغزش ها باشند و با آنها برخورد قانونی شود.

به گفته وی علی رغم موارد محدودی که از سوی برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا در استان اتفاق افتاده، در مجموع عملکرد اعضای شورا در استان تهران قابل دفاع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: ۴۶ شهر استان تهران هر کدام دارای پنج تا چند ۱۰ عضو شورا و در ۴۲۰ روستا نیز هر کدام دارای سه تا پنج عضو شورا است.

چراغعلی گفت: حدود ٢٠ نفر از اعضای شورای شهر در استان تهران زنان هستند که یک نفر از آنها در شهرستان اسلامشهر در کسوت رئیس شورا قرار گرفته است و عملکرد زنان در شورا قابل قبول و قابل تحسین است.

به گفته وی ٣١٧ نفر در شورای اسلامی شهرهای استان، ۲۹۶ نفر در شورای استان به جز شهر تهران و یکهزار و ۶۸۷ نفر در شوراهای اسلامی روستاها عضو هستند./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان تهران شهر و روستا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است