Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، بیش از ۴میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شده که در حال عرضه به بازار است و هیچ کمبودی در تولید گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، اکبر کرامتی امروز در جلسه و یبنار قرارگاه ساماندهی مرغ کشور که با حضور معاون بهبود تولیدات دامی و معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جهاد کشاورزی کشور برگزار شد اظهار داشت: با توجه  به برنامه ریزی‌های انجام شده، بیش از 4میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام  شده  که در حال عرضه به بازار است و هیچ کمبودی در تولید گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ با هدف آرامش بخشی در زمینه تولید، توزیع و نظارت بر قیمت مرغ تشکیل شده و در حال حاضر نیز آرامش در بازار مرغ استان برقرار و عرضه و تقاضا نیز متعادل شده است.

کرامتی افزود: هم اکنون روزانه بیش از 270 تن گوشت مرغ در کشتارگاه ها عرضه می شود که بیش از نیاز مصرف استان است.

800 هزار قطعه جوجه ریزی در قم انجام شدافزایش 20 درصدی عملیات جوجه ریزی در مرغداری هانصف جوجه ریزی ها در کشور با استفاده از مرغ لاین انجام می شود

وی اضافه کرد : بیش از 255 تن گوشت مرغ منجمد به قیمت مصوب دولتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده که در صورت نیاز برای ایجاد تعادل قیمت در بازار توزیع و عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: همچنین بیش از 105تن گوشت قرمز منجمد نیز جهت تعادل بازار ذخیره سازی شده که 20تن از این میزان در ماه رمضان توزیع خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون در مراکز  فروش مرغ ارومیه به قیمت 23 هزار و 500 تومان تا 24 هزار و 900 تومان است اظهار داشت: مردم استان همکاری کنند و در صورت مشاهده گرانفروشی به بازرسان اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/7548/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرغداری ها جوجه ریزی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود