Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین گزارش رده بندی قدرت ملی سایبری کشورها از سوی دانشگاه هاروارد، ایران در رده ۲۳ جهانی قرار دارد و آمریکا و چین نیز در رده‌های اول و دوم هستند.

مرکز بلفر زیرمجموعه دانشگاه هاروارد آخرین رده بندی قدرت سایبری ملی کشورها را انجام داده و نتیجه آن را منتشر کرده است.

بر اساس این تحقیق که اطلاعات جالبی در بردارد، آمریکا و چین ۲ کشور برتر جهان در زمینه قدرت سایبری هستند و در جایگاه اول و دوم ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ کشور دیگر در رده بندی ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه قدرت سایبری به ترتیب عبارتند از: بریتانیا، روسیه، هلند، فرانسه، آلمان، کانادا، ژاپن و استرالیا. این در حالی است که ایران در رده بیست و سوم قرار گرفته است.

به طور معمول قدرت کشورهای چین، انگلیس، ایران، کره شمالی و روسیه در فضای سایبری برای همگان تثبیت شده است. اما این پژوهش نشان داد قدرت سایبری چین طوری افزایش یافته که در حوزه نظارت، دفاع سایبری و همچنین تلاش برای ایجاد بخش سایبری تجاری رشد کرده و شکاف آن با آمریکا کمتر شده است.

اریک رزنباخ یکی از مدیران مرکز بلفر در این باره می‌گوید: بسیاری از افراد تصور می‌کنند آمریکا، انگلیس و فرانسه در حوزه قدرت سایبری از چین جلوتر هستند. اما تحقیق ما نشان داد این امر نه تنها صحت ندارد بلکه چین در این زمینه بسیار پیشرفت کرده و قدرت آن با رقیب خود یعنی آمریکا تقریباً برابری می‌کند.

از سوی دیگر این تحقیق نشان داد چند کشور دیگر در حوزه قدرت سایبری در حال رشد هستند از جمله امارات متحده عربی، ویتنام و سنگاپور.

رزنباخ در این باره می‌گوید: این کشورها مشغول تربیت استعدادها، کارشناسان و توسعه قابلیت‌هایشان هستند.

مالزی، سوئد و سوئیس نیز در حوزه‌های مختلف از جمله اطلاعات، نظارت، کنترل اطلاعات و رشد تجاری، جزو ۱۰ کشور برتر رده بندی قدرت سایبری قرار دارند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قدرت سایبری کشور برتر رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد افزود: طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آنها تنها اعلام شده‌ و هرگز اجرا نشده‌اند. 

لووی اضافه کرد: بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.در صدر آنها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»