Web Analytics Made Easy - Statcounter


حیدر علی مسعودی، عضو هیئت علمی و استاد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سفر نخست وزیر کره جنوبی در ایران، گفت: کره جنوبی یکی از مهم‌ترین متحدین آمریکا در منطقه شرق آسیاست و قاعدتا رویکرد‌های سیاست خارجی این کشور را باید در راستا و چارچوب استراتژیک آنها با ایالت متحده آمریکا تحلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گفته می‌شود که روزنه‌های جدی برای رفع تحریم‌ها از سوی دولت بایدن و تیم مذاکراتی او وجود دارد و سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران هم یکی از پیام‌های مثبت آمریکا به ایران است، بنابراین این سفر بر گشایش محدود ارزی و اقتصادی کشورمان تاثیر خواهد داشت.

مسعودی اظهار کرد: هماهنگی‌های اولیه‌ای که بین ۲ کشور در سفر قبلی مقامات کره جنوبی به ایران اتفاق افتاد، در حال عملی شدن است.

بیشتر بخوانید

عذرخواهی سئول برای تهران نان و آب می‌شود؟

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه ایران طی این ۴سال با خروج آمریکا از برجام در تنگنای اقتصادی بود، گفت: هرگونه رابطه جدید با کشور‌هایی مثل کره جنوبی که از لحاظ تکنولوژیک موقعیت خوبی دارند برای اقتصاد ایران، پیام مثبتی است.

وی درباره اینکه همکاری ایران با کره جنوبی در حوزه اقتصادی، کشور را به بازار مصرف کالا‌های آنها تبدیل می‌کند یا خیر، گفت: این موضوع به توانمندی ایران بر می‌گردد که بتواند رابطه اقتصادی خود را با کره جنوبی، عمق بخشد. اگر اقتصاد ایران توان همکاری‌های بلند مدت را داشته باشد، قوانین و ضوابط سرمایه گذاری تسهیل شود، بروکراسی و سازمان‌های اداری کشور مقررات زدایی کنند و به نوعی ورود سرمایه و تکنولوژی را به کشور تسهیل کنند، رابطه اقتصادی ما با کشور‌های دیگر عمیق می‌شود.

مسعودی ادامه داد: در مورد نقشه راه همکاری ایران و چین هم چنین وضعیتی وجود دارد که اگر فقط بر اساس نظر چینی‌ها باشد، آنها تمایل به فروش کالا‌های خود و خارج کردن ارزش افزوده آن در کشورمان هستند، ولی برای موفقیت در عرصه بین الملل به مدیریت درست، عزم جدی و تغییر نگاه نسبت به سرمایه گذاری و همکاری با کشور‌هایی که به نوعی در اتحاد و ائتلاف با آمریکا هستند، نیازمندیم؛ تا زمانیکه ما به رابطه با کشور‌های دیگر بدبین باشیم و آن را رابطه ارباب رعیتی تلقی کنیم، نمی‌توانیم موفق باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع تحریم ها وزارت خارجه همکاری بین المللی توافق برجام کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها را مشهود دانست و گفت: منابع حاصل از فروش نفت نباید وارد بودجه جاری کشور شود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه منابع نفت و گاز یکی از مزیت‌های اصلی کشور به‌ شمار می‌آید، بیان کرد: باید بتوانیم از این منابع خدادادی حداکثر بهره را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ببریم.

وی با تأکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت را نباید وارد بودجه جاری کشور کرد، افزود: این منابع باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه دیگر صنایع تولیدی کشور شوند که البته این نقش پارسال مشهود بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران بدانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز سودآوری مطلوبی دارد و اعتمادسازی لازم نیز انجام شود، بی‌شک وارد این بازار می‌شوند و سرمایه‌های سرگردان به این بخش تزریق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است