Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان در بروکلین آمریکا برای چهارمین شب متوالی در اعتراض به قتل یک شهروند سیاهپوست این کشور دست به تجمع و اعتراض زدند.

قدس آنلاین: شبکه خبری سی‌ان‌ان از چهارمین شب متوالی تجمع معترضان در مقابل مرکز پلیس «بروکلین» آمریکا خبر داد.

این اعتراضات به دلیل قتل یک شهروند سیاهپوست ۲۰ ساله آمریکا به نام «داونته رایت» انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند زمانی‌ که در ترافیک مینیاپولیس بود، به دست افسر پلیسی آمریکایی کشته شد.

ساعاتی بعد «کیم پاتر» افسر پلیس آمریکایی، به جرم قتل رایت بازداشت شد. البته منابع خبری روز سه‌شنبه اعلام کردند: «پاتر (Potter) افسر ۲۶ ساله در اداره پلیس بروکلین در مینه سوتا که به این جوان سیاه پوست شلیک کرده و وی را کشته بود،  استعفا داده است.»

بنابراعلام این شبکه خبری در چهارمین شب ناآرامی‌ها پلیس با نزدیک شدن زمان منع آمد و شد کرونایی، نارنجک‌هایی به سمت معترضان پرتاب کرده و اواخر روز چهارشنبه به وقت محلی به طور کلی منع رفت‌وآمد نیز اعلام کرده است.

در حال حاضر بیش از ۳ هزار نیروی گارد ملی مینه‌سوتا در شهرهای دوقلو (سینت پال-مینیاپولیس)مستقر شده‌اند. خانواده رایت نیز در حال حاضر شکایتی علیه این افسر پلیس به دادگاه ارائه کرده‌اند.

پلیس آمریکا عصر یکشنبه هفته جاری در «بروکلین سنتر» شمال مینیاپولیس، به داونته رایت شلیک کرد و او را به قتل رساند. این اقدام خشونت بار پلیس، اعتراضات گسترده شهروندان آمریکایی به رفتار بی رحمانه پلیس این کشور را به دنبال داشت.

تاکنون چهارشب متوالی اعتراضاتی حوالی مرکز پلیس بروکلین گزارش شده و اعلام شده است که ۷۹ نفر تا روز سه‌شنبه بازداشت شده‌اند.

سه شنبه شب نیز در سومین شب متوالی این اعتراضات اعلام شد «پلیس حومه مینیاپولیس در مرکز بروکلین بار دیگر با استفاده از گاز و نارنجک اشک آور، انبوهی از معترضان را که در اعتراض به قتل رایت تجمع کرده بودند، متفرق کرد.»

دو روز پس از کشته شدن رایت، فرمانده پلیس مینیاپولیس از سمت خود استعفا کرد. گفتنی است پس از این حادثه، پلیس آمریکا شامگاه یکشنبه برای متفرق کردن معترضان خشمگین به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد و تا ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۱۱ به وقت گرینویچ) این روند ادامه داشت. این خبر در شرایطی اعلام شد که تنش‌ها در شهر مینیاپولیس که قصد دارد یک افسر پلیس سفیدپوست را به اتهام قتل «جورج فلوید» در سال گذشته محاکمه کند، در اوج خود قرار دارد.

همچنین صدها تظاهرات‌کننده بامداد دوشنبه (به وقت محلی) مقابل دفتر مرکزی پلیس بروکلین‌سنتر تجمع کردند و نام «داونته رایت» را فریاد زدند. معترضان در واشنگتن دی سی نیز فریاد می زدند وقتی فرق اسلحه با شوک دهنده را نمی‌دانی چرا پلیس شدی؟ خبرگزاری رویترز گزارش داد شلیک گاز اشک‌آور از سوی پلیس به تشدید تنش‌ها منجر شد و تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به سوی خودروی پلیس کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رافائل گروسی ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی غنی سازی اورانیوم غنی سازی 60 درصد چهارمین شب افسر پلیس شب متوالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند

به گزارش همشهری آنلاین، الجزیره نوشت: ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه از کشته شدن دو افسر خود و زخمی شدن شدید یک افسر دیگر در نبردهای مرکز نوار غزه خبر داد.

از سوی دیگر آرتی نوشت: ارتش اسرائیل شامگاه امروز(دوشنبه) از کشته شدن دو افسر و زخمی شدن دو ت دیگر در نزدیکی پادگاه «نتساریم» در مرکز نوار غزه خبر داده است.

براساس این گزارش، در بیانیه ارتش اسرائیل در همین زمینه آمده است: این دو افسر در پی انفجار در ساختمانی در شمال نوار غزه کشته شدند.

پیشتر گردان های عزالدین قسام اعلام کرده بود که در یک کمین شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی را هدف قرار داده اند.

کد خبر 848211 منبع: شفقنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی