Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، دولت واشنگتن قصد دارد تا فروش تعدادی از تسلیحات تهاجمی به عربستان را متوقف کند اما احتمالا فروش تسلیحات دیگر که اهداف "دفاعی" دارند را تایید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واشنگتن در ژانویه سال جاری میلادی به صورت موقت فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات و مهمات به عربستان را متوقف کرد و تاکید داشت که باید بررسی‌های بیشتری درباره این توافقات بزرگ فروش تسلیحاتی که در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا شده بودند، انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: هنوز مشخص نیست آمریکا چه سلاح‌هایی را به عربستان سعودی می‌فروشد و چه محدودیت‌هایی اعمال خواهند شد. مقامات آمریکایی همچنان درباره اینکه کدامیک از تسلیحات فروخته شده تحت توافقات دوران ترامپ می‌توانند توسط عربستان برای دفاع از خود استفاده شوند، تبادل نظر می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد فروش تسلیحات دفاعی هوا به زمین به عربستان را به حالت تعلیق درآورد. این تصمیم مربوط به سیستم‌ها و تکنولوژی‌هایی خواهد بود که می‌توانند توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ یمن از بمب‌های معمول به مهمات هدایت شونده با دقت بالا به منظور اجتناب از کشتار غیرنظامان تبدیل شوند.

این در حالی است که انتظار نمی‌رود این تعلیق بر فروش دیگر تسلیحات از جمله تسلیحات استفاده شده توسط هلی کوپترها، مهمات زمین به زمین و تسلیحات کوچک به این کشور عربی تاثیری بگذارد.

به عنوان بخشی از این برنامه، دولت بایدن همچنین قرار است فروش تسلیحات به امارات به ارزش ۲۳ میلیارد دلار از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ و پهپادهای مسلح "ریپر" را تایید کند.

انتهای پیام       

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان آمريكا فروش تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)

عصر ایران - خانه تیون که توسط گروه معماری FB+MP طراحی شده است، در سئارا برزیل در منطقه Chapada do Araripe که به‌ واسطه جنگل ملی حفاظت‌ شده و وسیع خود معروف است، قرار دارد. مفهوم این معماری متمایز از تعادل دقیق میان نظرات و خواسته های مشتری برای طراحی  و همچنین الزام به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از روند ساخت و ساز، منشا گرفته است.

زمین چالش‌ برانگیز منطقه که با شیب‌ های تند مشخص می‌ شود، تصمیم به افزایش سطح خانه نسبت به زمین را ضروری می‌ سازد. چنین انتخاب هوشمندانه ای نه تنها مشکلات تماس با زمین مانند نفوذ و نیاز به عایق بندی اصولی را برطرف می کند، بلکه به حمایت از چشم‌ انداز طبیعی نیز یاری می رساند. یکی از نکات کلیدی رعایت شده در این پروژه حفظ نمای پانوراما از خط افق شهر بوده است که از طریق یک حصار بزرگ روی پشت بام و چارچوب استراتژیک داخلی به دست آمده است.

انتخاب مصالح و مواد نیز توسط FB+MP در کمال هنرمندی انجام شده است. این فرآیند زیبایی‌ شناسی صنعتی را در بر می‌ گیرد و از بلوک‌ های بتنی برای نرده ‌ها و  همچنین پروفیل‌ های فلزی با اسلب های بتنی برای سازه استفاده می‌ کند. علاوه بر این پنل های شیشه ای ارتباط یکپارچه با فضای باز را تقویت می کنند و به طور متفکرانه ای در طراحی برای نور طبیعی و هماهنگی فضایی ادغام می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: 3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

دیگر خبرها

  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)